قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

ورزش و تربیت بدنی قاضی جهان

  ورزش و تربیت بدنی قاضی جهان

 

     ساختمان تربیت بدنی قاضی جهان در سال1378 در محل میدان ورزشی معروف ایوانّه افتتاح گردید. زمین این استادیوم ورزشی از موقوفات مرحوم حاج محمد محمدی می باشدو سازمان تربیت بدنی آن را از اداره حج و اوقاف و امور خیریه اجاره نموده و در اختیار ورزشکاران قاضی جهان قرار داده است.

 

در بین ورزشهای موجود، فوتبال و والیبال ورزش غالب و پرطرفدار جوانان آن را تشکیل داده و از سال 1349  تیم های فوتبال بسیاری همچون آریا ، ملوان، عقاب ، کشاورز ، استقلال، بسیج مقاومت و ... در آن تشکیل یافته و بازیکنان و فوتبالیست های زیادی را پرورش داده است.

 

     تیم آریا قدیمی ترین تیم قاضی جهان است که در سال 1349 به سرپرستی ابوالقاسم شیخ علی زاده و به مربی گری احمد آقا محمدزاده تشکیل شد و ده سال مداوم در تپه اولیاء و در جای مدرسه عدالت به انجام تمرین و بازی پرداخته است.

 

     پس از تیم آریا، تیم ملوان به سرپرستی آقای غلامرضا خاکسار در سال 1351 شکل گرفت که در آن بازیکنانی همچون احمد پورحسن، اسماعیل سلیم زاده، جواد یتیمی، شهید ابراهیم صادقی و... حضور یافته بودند.

 

     تیم عقاب قاضی جهان در سال 1354 به سرپرستی اصغر پاره دوز تشکیل یافت که حضور بازیکنانی همچون حمید کارگر، عباس احمدنژاد، محمد بردباری، رحیـم حکیمی، رحیم ستارنژاد، محمد کاظمی، ناصر کاظمپور،  باقر پاره دوز، علی کاظمپور، شهید محمد نصیری، مرحوم علی نصیری، محمد درخشی، نصیر اقبالی، حسین بردباری، علی غلامعلی زاده، یعقوب غلامعلی زاده، جلیل کاظمپور، حسین نایبی، محمد وطن دوست و ...  در حیات 3 ساله آن نقش داشته است.

 

      سرپرستی تیم کشاورز را مهندس اکبر ایمانپور و مربی آن را رضا ایمان زاده برعهده داشته و همچنین در همین سال حسنعلی بابائی سرپرست استقلال و احمد آقامحمدزاده مربی این تیم قدرتمند آذرشهر بوده و در سالهـای آتی نیــز محمد شریفیان بعنوان سرپرست و کریم باقرپور نیز مربیگری استقلال رابرعهده گرفته اند.

 

     در تیم های آریا و کشاورز بازیکنانی همچون مجید صادق زاده مقدم ـ هوشنگ صادقی ـ مرحوم حمید درخشی ـ رسول آقامحمدزاده ـ احمد چمنی ـ جعفر وکیلی ـ جعفر نصیری ـ  محمدحسین ایمانپور ـ  عباسقلی صادقپور ـ رحمان خاکسار ـ یوسف احمدنژاد ـ ابوالفضل علیپور ـ محمد پورحسن ـ قدیر وکیلی ـ محمود چمنی ـ شهید حسین اصغرپور ـ حاج حسن پورصادق ـ اکبر کریم زاده ـ اکبر سعدی ـ مقصود زارع ـ یوسف اصغرپور ـ ولی محمدیان ـ یعقوب اصغرپورـ جعفر آقامحمدزاده ـ قدیر نصیری ـ رضا حمیدی ـ علیرضا ایمانپور ـ رضا ایمانپور ـ رحمان چمنی ـ حبیب چمنی ـ مصطفی جاوید ـ جواد حمیدی ـ حمید رنجبری ـ یاشار ایمانپور ـ مجید جاوید ـ رضا قربان زاده ـ کریم عبدی ـ کمال تقی مراد ـ علی حاجی نژاد ـ کمال خداقلی ـ محمدتقی محمدیان ـ جعفر یتیمی ـ بهمن ستارنژاد ـ هدایت بابازاده ـ قربان پور محمود ـ  مرتضی نیکوفر ـ حسن  تقی مراد ـ مصطفی نیکوفـر ـ جلیـل پورمحمدی ـ ابوالفضل محمدباقری ـ کریم حاجی نژاد ـ احمد محسنی ـ علی رضانـژاد ـ رضا محصـولی ـ علی خاکسـار ـ اسماعیل ایمانی ـ بهرام رنجبری و دهها نفر دیگر حضور داشته اند و در موفقیت هاو قهرمانی های پی در پی این دو تیم در سطح شهرستان آذرشهر نقش آفرینی نموده اند.

 

     تیم استقلال و تیم کشاورز قاضیجهان تا سال 1383 هر کدام چهار بار به عنوان قهرمانی لیگ دسته یک آذرشهر دست یافته و در لیگ استانی نیز بارها درخشیده اند. تیم های قاضی جهان با تیم های صاحب نامی همچون تراکتورسازی، ماشین سازی، شهرداری تبریز و همچنین با تیم منتخب باکو و ... بارها مسابقات دوستانه برگزار نموده و در طی این بازی ها به کسب افتخاراتی نیز نایل گردیده اند.

 

     این دو تیم در سال 1383 با 50 نفر بیمه ورزشی پرافتخارترین و قویترین تیم های آذرشهر را تشکیل داده چنانچه حضور این دو تیم موجی از ترس و وحشت را در  دل دیگر تیم های شهرستان آذرشهر ایجاد نموده است.این دو تیم در سال 1383تلفیق شده و تحت عنوان آریا توانست قهرمان بلامنازع شهرستان آذرشهر گردد.

 

   تیم فوتبال آریا به سال 1355-  ایستاده از چپ به راست: محمد پورحسن ، ابوالقاسم شیخ علیزاده ، اکبر کریم زاده ، عباسقلی صادق پور ، احمد میرزایی ، هوشنگ صادقی  و جعفر بالازاده .نشسته از چپ به راست: اکبر ایمانپور ، جعفر وکیلی ، جعفر نصیری ، مجید صادق زاده مقدم و محمد حسین ایمان پور

 

 

تیم فوتبال آریا به سال 1355

ایستاده از چپ به راست: محمد پورحسن ، ابوالقاسم شیخ علیزاده ، اکبر کریم زاده ، عباسقلی صادق پور ، احمد میرزایی ، هوشنگ صادقی  و جعفر بالازاده .نشسته از چپ به راست: اکبر ایمانپور ، جعفر وکیلی ، جعفر نصیری ، مجید صادق زاده مقدم و محمد حسین ایمان پور

 

 

 

فعالیتهای ورزشی و تربیت بدنی پایگاه مقاومت شهید مطهری

 

 

     فعالیتهای تربیت بدنی عمدتاَ در رشته های فوتبال ، کشتی ، تنیس روی میز ، تکواندو ، والیبال ،دو میدانی، کوهنوردی ، شنا و در قالب عمده آموزش و مسابقه بر گزار می گردد.

 

هدف از آموزش ها: ارتقای سطح تخصصی و آگاهی ، آماده سازی فرزندان بسیجی برای خود سازی و حضور در میادین عمومی و ورزشی و فرا گیر شدن امر سازنده ورزش در بین بسیجیان می باشد .

 

مسابقات ورزشی نیز با هدف شناسایی علاقه و استعدادهای بسیجیان در رشته های مختلف ورزشی برنامه ریزی شده و حمایت منتطقی از برجستگان و الگو سازی ورزشکار مکتبی مورد نظر بوده است .

 

فعالیتهای ورزشی سال 85 به قرار زیر است:

الف) کشتی : کشتی گیران بسیجی این پایگاه بارها در سال 85 و سالهای گذشته موفق به دریافت مقامهای  اول منطقه ای، استانی بوده اند که می توان آقایان حامد حسنی و میثم سیدی را نام برد .

 

ب) فوتبال: این رشته در بین بسیجیان طر فداران زیادی دارد که بیشتر در محل ورزشگاه قاضی جهان (ایوانی)وسالن سرپوشیده گوگان در قالب فوتسال انجام می گیرد. که میتوان به مسابقات جام رمضان در سالن سرپوشیده گوگان اشاره کرد.

 

ج)پیگ پنگ: دراین رشته نماینده این پایگاه به نام آقای امین حسن زاده در رده خردسالان در استان مقام اول را کسب نمود  و همچنین اعضای تیم پایگاه به نمایندگی از شهرستان آذرشهر به مسابقات کشوری این رشته اعزام شدند.

د) هیئت کوهنوردی : این هیئت از دوسال پیش تشکیل یافته و تا کنون توانسته با اعزام نمایندگان خویش به سفرهای داخلی و خارجی موفق به صعود به قلل آیلندپیک اورست , آرارات , دماوند , سبلان و سهند گردد.

 

از نمایندگان اعزامی هیئت کوهنوردی پایگاه مقاومت شهید مطهری قاضیجهان جهت صعود به قلل مرتفع جهان می توان از آقایان یعقوب عباسزاده , محمد کاظم زاده و منصور غلامی نم برد که اخیراً گروه توانستند با حضور با کشور نپال قله6200 آیلندپیک هیمالیا رافتح نمایند که در ادامه گزارش مفصلی از این سفر با ذکر مشخصات بسیجیان اعزامی و گزارش سفر آنها خواهد آمد. همجنین ذکر این نکته لازم است آقای محمد کاظم زاده در تابستان امسال قرار است به نمایندگی از طرف این هیئت جهت صعود به کوههای آرارات به کشور ترکیه اعزام گردد. و بسیجیان در قالب این هیئت قرار است در اواخر تیر ماه جهت صعود به سبلان به اردبیل مسافرت نمایند. و همچنین برای کلیه اعضای پایگاه هر هفته جمعه ها صبح صعود به ارتفاعات قاضیجهان بر نامه ریزی شده است.    

کوهنورد واقعی کوه را مظهر پایداری، استقامت و آزمون تحمل در برابر مصایب و مشقات می داند و در این محیط خود را به آفریدگار این طبیعت زیبا، نزدیکتر  می بیند.علی ایحالا  جهت شناخت بیشتر   با کوهنوردان گروه کوهنوردی پایگاه شهید مطهری قاضی جهان ابتدا به معرفی آنها پرداخته و سپس به شرح گزارشی که آقای محمد کاظم زاده نوشته می پردازیم.

 

 

درباره محمد کاظم زاده قاضی جهانی

 

            

                      محمد کاظم زاده قاضی جهانی

 

 

 

     محمد کاظم زاده فرزند احمد متولد سال 1361می باشد. وی یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران و قلم زنان عرصه مطبوعات و جراید کثیر الانتشار می باشد که مدرک رسمی خبرنگاری خود را از صدا و سیمای مرکز قزوین دریافت نموده است.

         محمد کاظم زاده در صعود به سبلان در کنار محمد اوراز

 

 

     محمد کاظم زاده مدتی به عنوان خبرنگار خبرگزاری و روزنامه جمهوری اسلامی و سپس در نشریات زیادی همچون طلوع و نسیم سحربه عنوان دبیر بخش های خبری انجام فعالیت نموده و در چاپ 45 ویژه نامه مختلف نقش داشته و با همکاری دوست قلمی اش جناب آقای قربان قدیری کتابی تحت عنوان «سر زمین تمدنهای کهن در غرب استان قزوین(قاقازان درگذرتاریخ)» به طبع رسانده است.

    وی ورزشکار بوده و از اعضای کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی کشورمان میباشد و توانسته به قلل مرتفع کشورمان در کنار کوهنوردان بزرگی همچون مرحوم محمداوراز صعود کند. وی همچنین دبیر باشگاه پرسپولیس بهاران و  دبیر هیئت کوهنوردی زیبا شهر قزوین می باشد که یکی از فعالترین هیئت های کوهنوردی کشورمان می باشد . وی همچنین یکی از اعضای گروه کوهنوردی پایگاه مقاومت شهید مطهری است که قبلا به نمایندگی از طرف گروه کوهنوردی پایگاه شهید مطهری قاضی جهان به دماوند صعود نموده بود  و به تازگی به همراه دوستش منصور غلامی  قله آیلند پیک هیمالیا در کشور نپال صعود کرده است .و قرار است در تابستان امسال به جهت صعود به قله آرارات به کشور ترکیه صفر نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد