قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

دیدار مهندس وحید کاظم زاده قاضی جهانی با دکترجبارزاده استاندار آذربایجان شرقی

دیدار مهندس وحید کاظم زاده قاضی جهانی  

 دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران  

 با دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار محترم آذربایجان شرقی  

دیدار مهندس وحید کاظم زاده قاضی جهانی دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران  با دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی  

 

دیدار مهندس وحید کاظم زاده قاضی جهانی دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران  با دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی

 

استاندار آذربایجان شرقی گفت: جایزه ملی حقوق بشر کمیسیون حقوق بشراسلامی می تواند در ارتقای حقوق بشر در جامعه نقش اساسی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ، دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار مهندس وحید کاظم زاده دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمالغرب کشور با بیان اینکه متعهد شده ایم  آذربایجان را به جایگاه اولیه خود باز‌گردانیم افزود: ما هیچ چیز در استان کم نداریم، مهم‌ترین سرمایه استان ما نیروی انسانی فوق‌العاده مومن و متعهد است که در سه دهه گذشته وفاداری خود را به انقلاب اسلامی اثبات کردند و نیروهای متخصص نیز در تمام زمینه‌ها برای رشد و تعالی استان لازم است.

وی با بیان اینکه ما آمده‌ایم تمام انسان‌های متعهد و متخصص را فارغ از وابستگی‌های جناحی آنها به سر کار برگردانیم افزود: امروز برای ما تعهد و تخصص افراد مهم است تا این که در جناح ما باشد یا نباشد، تعهد، تخصص و روحیه خدمت‌گزاری را ملاک انتخاب مدیران استانی و عزل و نصب‌ها قرار داده ایم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که بنای دولت تدبیر و امید، تحقق حقوق شهروندی و حقوق بشر در جامعه می باشد افزود: در دولت تدبیر و امید، ساکت کردن انسان‌ها و نشنیدن حرف انسان‌ها نخواهد بود، حق مردم است که از زندگی خوب برخوردار باشند و انسان‌های خوب بر آنها حکومت کنند و بتوانند خواسته خود را مطالبه کنند.

دکتر جبارزاده با بیان این که رویه بنده از زمان نمایندگی مجلس، ارتباط مستمر و مداوم با مردم است، گفت: کمترین انتظار مردم از مسؤولان این است که اگر مشکلات آنها قابل حل هم نباشد حداقل حرف‌های آنها را بشنوند .

وی با بیان اینکه تحقق حقوق شهروندی و حقوق بشر از برنامه های مهم و اساسی دولت تدبیر و امید است که لازم است همه حقوقدانان در این امر دولت را یاری دهند افزود: لازم است نهادهایی همچون کمیسیون حقوق بشراسلامی بیش از پیش اهتمام ورزیده و در مسیر تعالی مولفه های حقوق بشر قدمهای موثری بردارند.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن تجلیل از فعالیت های بشردوستانه کمیسیون حقوق بشراسلامی در تبریز افزود: امیدوارم این دفتر بتواند با توان بیشتر در جهت احقاق حقوق مردم تلاش نماید.

وی با بیان اینکه جایزه ملی حقوق بشر می تواند در ارتقای حقوق بشر در جامعه نقش اساسی داشته باشد افزود: حضور کمیسیون حقوق بشراسلامی نیز در خانه ستارخان با نام  صاحب آن همخوانی دارد چراکه ستارخان ، باقرخان ، ثقة الاسلام ، سرداران دیگر مشروطیت و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی نیز در راه استقلال ، آزادی و  تحقق حقوق مردم تلاش نموده اند و جان خود را در این راه نثار نموده اند.

دکتر جبارزاده با بیان اینکه بنده همواره همه جوانان را به کسب علم و دانش و ادامه تحصیل توصیه می کنم افزود: این توصیه سردار شهید آقامهدی باکری بود که ما را همواره بر این کار توصیه نموده و می گفتند بالاخره این جنگ روزی به پایان می رسد و قطعاً در آن روز بدون تخصص ، کسب دانش و پیمودن پله های علمی نمی توان در خدمت به انقلاب و نظام اسلامی توفیق یافت.

 دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی نیز در دیدار با دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی از نقش موثر کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران در تدوین منشور حقوق شهروندی و برنامه 100 روزه حقوق بشر دولت تدبیر و امید خبر داد.

مهندس وحید کاظم زاده با بیان اینکه آموزش کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی کشور در دستور کار کمیسیون حقوق بشراسلامی ایران قرار گرفته است افزود: رایزنیهای لازم از طریق دفتر مرکزی کمیسیون حقوق بشراسلامی با وزارت کشور و وزارتخانه های مربوط انجام پذیرفته و مقرر شده است تا برای کارکنان دستگاه های اجرایی همچون آموزش حقوق رقابت ، تجارت و مصرف کننده برای کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، حقوق آموزشی برای مدیران و کارکنان وزارت آموزش و پرورش ، حقوق مطبوعات و.... برگزار شود.

وی از حضور دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و دکتر عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با ۵+۱ در موضوع هسته ای جهت سخرانی در همایش تحریم ها و حقوق بشر در تبریز در اسفندماه خبر داده و افزود: همچنین در روز های گذشته پیگیری هائی از طریق دفتر مرکزی کمیسیون حقوق بشراسلامی انجام شده تا در اسفند ماه و یا اردیبهشت سال آینده نشست علمی مشترک با مرکز نشر آثار حضرت امام در زمینه فرمان 8 ماده ای امام خمینی به عنوان پیش نشست همایش ملی امام خمینی و فرمان 8 ماده ای در آذر 93 برگزار شود .

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی از اهدای سالانه جایزه ملی حقوق بشر با عنوان «پاسداشت گسترش اخلاق و رعایت حقوق بشر » به ده نفر از فعالان عرصه حقوق بشر از طرف کمیسیون حقوق بشراسلامی خبر داده و افزود: امسال سه نفر مشمول این جایزه شدند که از میان کارگزاران حکومتی جایزه به دکتر محمدجواد ظریف تعلق گرفت به خاطر تلاشهای شبانه روزی در فرایند مذاکرات هسته ای و دفاع از حقوق ملت ایران و دفع نسبی فضای جنگ و تهدید علیه ایران و تلاش جدی در جهت اطلاع رسانی شفاف به مردم در فضای مجازی، از میان تلاشگران عرصه آموزشی و پژوهشی جایزه امسال به حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد ارسطا استاد حوزه و دانشگاه تعلق گرفت بخاطر  برقراری درس خارج فقه حقوق و آزادی های بشر که بنا به پیشنهاد کمیسیون حقوق بشر اسلامی برای اولین بار درقالب کرسی های علمی درس خارج حوزه علمیه قم ویژه طلاب وفضلای سطوح عالی حوزه از بهمن ماه  سال 1391دایر شد و این زمینه را فراهم آورد تا سایر اساتید حوزه نیز در این مقوله ورود کنند و بزودی تدریس این عنوان در حوزه های علمیه گسترش یابد و پاسخ گوی نیازهای ملی وجهانی باشد، جایزه بهترین ابتکار و طرح و ایده کاربردی نیز به دکتر حسن خانی معاون مرکز تحقیقات کاربردی سلامت همگانی و توسعه پایدار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعلق گرفت بخاطر ارائه طرح برنامه ملی ارتقا فرهنگ رعایت حقوق بشر که برابر این برنامه فعالیتهای مختلف آموزشی وپژوهشی  در سطح ملی مورد پیگیری و اجرا قرار خواهد گرفت و هم اینک سامانه این برنامه در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی از اهدای جایزه ملی  حقوق بشر طی مراسمی توسط حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سوم دی ماه به منتخب کمیسیون حقوق بشراسلامی خبر داده و افزود: برای اهدای جایزه سال آینده نیز این دفتر رصد نموده و مدیران کشوری و استانی که برنامه های خود را در راستای تعالی کرامت انسانی و پاسداشت حقوق بشر منطبق سازند اهدا خواهد شد.

مهندس کاظم زاده با اشاره به برنامه ها و اقدامات دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی در طول شش سال گذشته جهت تبیین و آموزش حقوق بشر و تلاش برای احقاق حقوق مردم افزود: این دفتر  در این مدت با  حمایت های حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای شریفی رئیس هیئت امنای دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی توانسته است قدمهای موثری در راستای تحقق حقوق بشراسلامی بردارد .

وی به نقش کمیسیون در زلزله اخیر ارسباران اشاره نموده و افزود: این دفتر با تشکیل ستاد بشردوستانه و هدایت کمک های مردمی به زلزله زدگان توانست وسایل زندگی بیش از 800 خانوار نیازمند در مناطق زلزله زده اهر ، هریس و ورزقان را از طریق کمیته امداد امام خمینی تامین نماید.

وی در خاتمه ضمن تبریک مجدد مسئولیت جدید دکتر جبارزاده و بازگشت امید به مردم با انتخاب ایشان افزود: امیدوارم با تدبیر استاندار محترم ، هیچگونه تعللی در انتخاب مسئولان باعث بر زمین ماندن مسئولیت ها و تضییع حقوق مردم نشود و سریع‌تر تصمیم گرفته شود تا افرادی اگر قرار است تغییر یابند تغییر و اگر ابقا خواهند شد ابقا شوند تا کارهای مردم  بر زمین نماند.


پ ن: 

از بیست سال قبل که با جناب آقای دکتر جبارزاده همراه بودم ایشان را از مدیران مدبر و  نمایندگان مطلع  و فعال کشور یافته ام و حال امیدوارم در مسئولیت جدید استانداری بیش از پیش در تحقق منویات دولت تدبیر و امید موفق و منصور باشند.

در کنار جناب آقای دکتر اسماعیل جبارزاده - دوره چهارم مجلس شورای اسلامی


 

 

 

 

 

 

 

 

در کنار دکتر جبارزاده دو دهه قبل


نظرات 1 + ارسال نظر
قلعه ای 18 دی 1392 ساعت 10:30 http://goganim.blogfa.com

با سلام و احترام.
جناب آقای مهندس کاظم زاده. شما افتخار منطقه اید. انشاء ا... از ظرفیت بزرگ مردانی چون شما در راستای توسعه و پیشرفت منطقه مان استفاده گردد.
پیروز و سربلند باشید.
ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد