قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

بهره برداری از نهر گونئی قاضی جهان در شهرستان آذرشهر

 همزمان با دهه فجر سالجاری صورت می گیرد: 

بهره برداری از نهر گونئی قاضی جهان در شهرستان آذرشهر   

 

مهندس فیروز طلوع حیات مدیرجهادکشاورزی شهرستان آذرشهر 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از افتتاح طرح نهر گونئی قاضی جهان همزمان با دهه فجر سالجاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان ، مهندس فیروز طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران  بهره برداری از طرح پوشش نهر گونئی قاضی جهان در شهرستان آذرشهر را یکی از این طرح های قابل افتتاح در دهه فجر عنوان نموده و گفت: افزایش درآمد کشاورزان از طریق کاهش هزینه های تعمیر و مرمت سالیانه نهر از مزایای این طرح می باشد .

وی با بیان اینکه بالابردن عملکرد محصولات کشاورزی با عدم وقفه در آبیاری، کاهش فشار به تخلیه آبهای زیرزمینی منطقه از طریق آبیاری بیشتر با آبهای سطحی و بهره برداری و نگهداری آسان از نهر از ویژگیهای اقتصادی و اجتماعی و اثرات جانبی این طرح به شمار می رود افزود: یک میلیارد و 120میلیون ریال برای انجام این طرح هزینه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر با بیان اینکه امیدوارم کشاورزان منطقه هرچه بیشتر به اهمیت آب پی برده و تلاش های خود را در راستای انجام آبیاری تحت فشار و نوین معطوف سازند افزود: با بهره برداری از طرح پوشش نهر گونئی قاضی جهان ، 500 هکتار از اراضی منطقه آبیاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نهر در مسیر خود 170 هکتار از اراضی باغات آذرشهر ، 50 هکتار از اراضی روستای دیزج آقاحسن ، 150 هکتار از اراضی دهستان قاضی جهان و 100 هکتار از اراضی اخی جهان را آبیاری خواهد نمود افزود: طول این نهر کشاورزی 6 کیلومتر می باشد که در فاز نخست 800 متر آن احداث شده است.

مهندس طلوع حیات با بیان اینکه با احداث کانال نهر گونئی قاضی جهان در شهرستان آذرشهر علاوه بر کاهش زمان رسیدن آب به مزارع حدود 50 درصد از هدر رفتن آب موجود آن جلوگیری می شود افزود: بیشتر مزراع آبی و باغات مثمر منطقه در روستاهای پایین دست این شهرستان قرار گرفته و اغلب آنها هم از طریق آب قنوات و چشمه ها آبیاری می گردد .

وی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه فوق برای 10 نفر بصورت مستقیم و 50 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد افزود: 300 خانوار از بابت احداث این طرح بهره مند می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد