قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

استاد رضا سلیمان زاده قاضی جهانی را بیشتر بشناسیم

 

استاد رضا سلیمان زاده قاضی جهانی  را بیشتر بشناسیم

استاد رضا سلیمان زاده قاضی جهانی

رضا سلیمانزاده فرزند علی است که در سال 1354 در قاضی جهان در خانوادهای مذهبی و متوسط پا به عرصه حیات گذاشت. وی به خاطــر علاقــه وافرش به فعالیت های هنری از اوان کودکی به نقاشی می پرداخت و معمولاً نقاشیهای تجسمی می کشید. وی با همان استعداد نقاشی و طراحی که داشت وارد رشته خوشنویسی گردید و همزمان با انواع خطوط از قبیل نسخ، ثلث و شکسته نستعلیق آشنا گردید. وی در دوران تحصیلات کلاسیک در مسابقات آموزش و پرورش چه در سطح منطقه آذرشهر و چه در سطح استان بارها موفق به کسب عناوین نخست در رشته های طراحی و نقاشی گردید. وی پس از سپری نمودن دوران مقدماتی طراحی وارد مراحل فنی و پیشرفته این هنر گردید و در این مسیر از محضر اساتید بزرگی همچون مقصودی، ایرانی،طباطبائی، غنی نژاد و استاد نخجوانی بهره های فراوانی برده و به زودی توانست در جوانی مراتب استادی را طی نموده و به یک استاد کامل تبدیل گردد. سلیمانــزاده در طــراحی و نقاشی از مکاتب و سبکهای مختلفی همچون کوبیسم، رئال، اورژینال، ناتورالیسم ،آبستره و مینیاتور بهره می گیرد و عمده تابلوهای وی برگرفته از طبیعت و محیط پیرامون وی می باشد.

 رضا سلیمانزاده بارها اقدام به برپایی نمایشگاه های مختلفی از آثار و نقاشی های خویش نموده است که خوشبختانه مورد استقبال علاقمندان و مشتاقان آثار هنری قرار گرفته و توانسته توجه بازدید کنندگان و مردم منطقه را جلب نماید .وی در کنار طراحی و نقاشی به تربیت هنرآموزان این رشته زیبا و اثرگذار نیز مبادرت نموده و توانسته هنرمندان و هنر آموختگان فراوانی را تقدیم جامعه اسلامی نماید.

استاد سلیمانزاده در کنار خوشنویسی و طراحی به مجسمه سازی کاردستی و موسیقی نیز روی آورده و توانسته بالا ابتکار خویش 15 عدد تار مختلف داربست قالب انواع فرشهای حجمی را ساخته و همچنین نقشه انواع فرشهای ابریشمی ریز و گرانقمیت را طراحی نماید.

رضا سلیمانزاده از عدم همراهی مسئولین و مدیران فرهنگی جامعه گله مند بوده و معتقداست تا زمانی که انقلابی فرهنگی در عرصه هنر شکل نگیرد و جامعه هنر متولّی مشخص و متخصصی نداشته باشد و هنرمندان نتوانند در محیطی امن و به دوراز دغدغه های اقتصادی به کار مشغول گردند وضعیت هنر در این کشور به سامان نرسیده و هنرمندان در آشفته بازار گرانی و مشکلات اقتصادی غوطه ور خواهند شد لذا توصیه می کند در ضمن اختصاص اعتبارات ویژه برای امور هنری جامعه، در پست های کلیدی علمی، فرهنگی و هنری نیز از خاک خورده های این عناوین استفاده شده و بکار گرفته شوند. 

آثاری از استاد رضا سلیمان زاده قاضی جهانی  و شاگردانش 

 

   

   

نظرات 3 + ارسال نظر

اینم آدرس وبلاگه منه سربزنیدhttp://goleyaas.blogfa.com

الهام حسینی فرد 3 مهر 1393 ساعت 08:25

سلام آقای سلیمانزاده کاراتون خیلی عالی هستن درسته من شمارو خیلی وقته می شناسم ولی کاراتون از نزدیک ندیده بودم به خانم سهیلا حقی هم تبریک بگین و تشکر کنید ازشون

ندا 27 شهریور 1393 ساعت 22:36

خیلی خوب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد