قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

جشن تولد کودکان مبتلا به سرطان با حضور دکتر مسعود محمدیان قاضی جهانی

 

 

 

 

 

برگزاری مراسم جشن تولد کودکان مبتلا به سرطان

همزمان با اختتامیه ششمین بازارچه جمعیت

با حضور دکتر مسعود محمدیان قاضی جهانی

دبیر کارگروه کشاورزی وحمایت ازمحیط زیست شمالغرب کشور 

مراسم جشن تولد بیش از 20 کودک مبتلابه سرطان مستقر در بیمارستان کودکان تبریز همزمان با آئین اختتامیه ششمین بازارچه جمعیت خیریه قلبهای سبز در محل بازارچه ششم با حضور دکتر مسعود محمدیان دبیر کارگروه کشاورزی و حمایت از محیط زیست شمالغرب کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهندس رضا رحیمی رئیس هیات مدیره جمعیت خیریه قلبهای سبز به نمایندگی از اعضاء هیات امناء و هیات مدیره جمعیت ضمن خوش آمدگویی به تمام حاضرین، از تمام دست اندرکاران و اعضاء فعال و داوطلب جمعیت که در طول مدت برگزاری بازارچه ششم زحمات فراوانی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

مهندس رحیمی ضمن تشکر از تمام خیرینی که در طول این بازارچه یاریگر جمعیت بودند با اشاره به تعداد بیشمار کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش این جمعیت حمایت بیش از پیش مردم فهیم و انساندوست تبریز و کشورمان را در اجرای هرچه بهتر برنامه ها و طرحهای در دست اقدام دانستند .جشن تولد کودکان مبتلا به سرطان با حضور دکتر مسعود محمدیان قاضی جهانی

به گفته ایشان تمامی عواید حاصل از برگزاری چنین بازارچه هایی صرف هزینه های تکمیلی درمان کودکان مبتلا به سرطان و شبه سرطان و هزینه های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مستعد بی بضاعت خواهد شد.

رحیمی از تمام خیرین و یاوران جمعیت از بابت حضور در آئین اختتامیه بازارچه ششم تشکر نموده و برگزاری جشن تولد کودکان مبتلا به سرطان را برای دومین بار، مایه مباهات و حمایت از این کودکان را همچون مدال افتخاری بر گردن تمام اعضاء این جمعیت دانست .

در اجرای این مراسم بیش از 15 فروشگاه قنادی با اعلام آمادگی جهت تامین کیک تولد این عزیزان با رعایت تمام جوانب بهداشتی و پزشکی بیش از 30 کیک متنوع و زیبا در اشکال و طرحهای مختلف را به محل برگزاری مراسم ارسال نمودند که از آن جمله می توان به قنادیهای: آی دو (آقای صمدزاده)، آی دو (زعفرانیه)، پرواز، باباشیرین، خانه شیرینی، خانم نعمتی، برادران نامی، ایوبی، مجلسی، عسل، بوغدا، زیتون، بلوط و .... اشاره کرد .

تمام کیکهای موجود در جشن توسط خود کودکان بریده شد و  به هر یک از آنها هدایایی به رسم یادبود از طرف جمعیت اهداء گردید . از جمله میهمانان این مراسم دکتر مسعود محمدیان دبیر کارگروه کشاورزی وحمایت ازمحیط زیست شمالغرب کشور و رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان بودند که در اهداء هدایای کودکان حضور داشتند .

در انتها با رای هیات داوران به سه کیک منتخب از طرف جمعیت هدایایی اهداء شد .

در ششمین بازارچه جمعیت ، شرکت فولاد صائب تبریز ، دفتر معماری داخلی آرمانی ساز ، رنگ و رزین بحرین ، ساتراب پرواز ، گروه تبلیغاتی فیکس باد و خانمحمدی و موسسه ندای حکمت به عنوان حامیان مالی جمعیت بودند. 

جشن تولد کودکان مبتلا به سرطان با حضور دکتر مسعود محمدیان قاضی جهانی

حذف نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه کتاب تبریز را کم رونق کرد

حذف نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه کتاب تبریز را کم رونق کرد

 خبرگزاری شبستان: دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمالغرب کشور، حذف نمایشگاه مطبوعات را یکی از علت های کم رونقی نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد. 

 وحید کاظم زاده، دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمالغرب کشور، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، تصریح کرد: نبود نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه کتاب تبریز را از رونق انداخته است.

وی با اشاره به کم رونقی نمایشگاه کتاب تصریح کرد: گرانی کتاب یکی از دلایل استقبال کم مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است.

 دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمالغرب کشور با بیان راهکار افزایش مطالعه در کشور اظهار داشت: وجود فضای مجازی یکی از دلایل کاهش میزان مطالعه در کشور است، گرانی کتاب نیز موجب شده بیشتر افراد کتاب های مورد علاقه خود را از فضای مجازی تهیه کرده و مطالعه کنند، هر چند چیزی جای کتاب را نمی تواند بگیرد.

کاظم زاده ادامه داد: دولت باید از ناشران و چاپ کتاب حمایت کند، مشاهده کردم که بن کتاب در نمایشگاه تبریز به اتمام رسیده بود و این اتفاق خوبی نیست، بن کتاب در نمایشگاه بین المللی باید به وفور در دسترس باشد.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن حضور خبرگزاری شبستان در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: حضور خبرگزاری شبستان در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نشان از پویایی این رسانه است.

عکس هایی از گذشته و حال از قاضی جهان

عکس هایی از گذشته و حال از قاضی جهان 

 

تیم فوتبال آریای قاضی جهان 

 

تیم فوتبال آریای قاضی جهان 

 

تیم فوتبال بانک کشاورزی قاضی جهان 

 

مرحوم احمد سرکار در تیم فوتبال منتخب آذرشهر  

تصاویری از گذشته تیم فوتبال آریا ، بانک کشاورزی قاضی جهان و منتخب آذرشهر

 


 

تصاویری از فعالیت های عمرانی و فرهنگی دهیاری و شورای اسلامی قاضی جهان 

 

تصاویری از فعالیت های عمرانی و فرهنگی دهیاری و شورای اسلامی قاضی جهان 

 

تصاویری از فعالیت های عمرانی و فرهنگی دهیاری و شورای اسلامی قاضی جهان 

تصاویری از فعالیت های عمرانی و فرهنگی دهیاری و شورای اسلامی قاضی جهان

   


 

 عکس زیبایی از منطقه میرآقاسی قاضی جهان در بهار 

 عکس زیبایی از منطقه میرآقاسی قاضی جهان در بهار


 

انعکاس آثار نقاشی خانم مبینا میرزایی قاضی جهانی   در فرهنگسرای هنگام - روزنامه همشهری محله  

 

انعکاس آثار نقاشی خانم مبینا میرزایی قاضی جهانی   در فرهنگسرای هنگام - روزنامه همشهری محله   

 

انعکاس آثار نقاشی خانم مبینا میرزایی قاضی جهانی   در فرهنگسرای هنگام - روزنامه همشهری محله  

انعکاس آثار نقاشی خانم مبینا میرزایی قاضی جهانی   

 در فرهنگسرای هنگام - روزنامه همشهری محله

روز روستا بر همه قاضی جهانی ها گرامی باد

 

 

 

 

روز روستا بر همه قاضی جهانی ها  گرامی باد 

روز روستا بر همه قاضی جهانی ها  گرامی باد

امروز روز روستا نامگذاری شده است.افتخار می کنم که یک روستازاده هستم.قاضی جهان زمان تولد ما روستا بود و اکنون چیزی کمتر از شهر ندارد.برای من وقتی اسم قاضی جهان می آید یک دنیا خاطره زنده می شود.خاطرات تلخ و شیرین...خاطرات دوران مدرسه آذر(شهدای قاضی جهان)

مدرسه راهنمایی عدالت با مدیر سخت گیر و حساسش آقای جمشید قاضی جهانی ( دایی بنده) که هنوز تنبیه هایش را فراموش نکرده ام. یادش بخیر توی کلاس که شلوغ می کردیم معلم برای تنبیه چند نفر را به دفتر مدرسه می فرستاد تا مدیرمعلمان مدرسه آذر(شهدا) قاضی جهان در دهه پنجاه به حساب ما برسد، وقتی داخل دفتر می شدیم بچه ها می گفتند تو جلوتر برو ، چون مدیر دایی توست و کاری با تو نداره ، داخل که می شدیم سرمون را می انداختیم پایین و یواشکی و زیرچشمی به دایی نگاه می کردم و دایی هم همینطور زیرچشمی به ما نگاه می کرد و از جایش بلند می شد و نمی پرسید برای چی معلم شما را به دفتر فرستاده ، با چوب دستی یا با کشیده به من که جلوتر بودم می زد و می گفت بروید و آخرین بارتان باشد و از زدن دیگران خبری نبود. یادش بخیر.

دوستان خوبی دارم که همیشه ارتباط تلفنی یا اینترنتی دارم و خوشحالم که ما را فراموش نکرده اند، دوستانی مثل باقر رسولزاده، باقر پاره دوز، حسین بردباری، خسرو غلامزاده، مقصود نصیری، مجید محمدی، وحید میرزایی، یعقوب میرزایی، غلامعلی آقاجانی، مهدی پورصادق، علیرضا رضازاده و ....

تعدادی از دوستان خوبم که خاطره دوران مدرسه ، دبستان آذر( شهدای قاضی جهان ) با مدیرانش آقای جمشید قاضی جهانی، مرحوم عباس زاده فیروزسالاری، مدرسه عدالت که بهترین خاطرات من در آن مدرسه مربوط میشه به دوستانی مثل شهید مصطفی پورحسن که ارادت خاصی داشتم و واقعا پسر خوب و دوست داشتنی و مهربان بود، خدا رحمتش کند و یادش گرامی باد. دوست خوبم علیرضا ایمانزاده با صدای زیبایش که تکخوان کلاس قرآن با معلم دوست داشتنی آقای حسین پور آذرشهری بود و ایام دهه فجر اوایل دهه ۶۰ و اواخر دهه ۵۰ مراسم جشن برپا می کردیم و یک هفته بزن و بکوب بود و صندلی ها را دورادور کلاس می چیدیم.  

معلمان مدرسه آذر(شهدا) قاضی جهان در دهه پنجاه 

معلمان مدرسه آذر(شهدا) قاضی جهان در دهه پنجاه

معلم های آن زمان آقایان ناصر امینی، زارع ممقانی، نظری زبان انگلیسی، خاکپور گوگانی، نیازی علوم و مدیری که همه از او حساب می بردیم جمشید قاضی و ناظم مهربان و دوست داشتنی آقای رضا محمدیان ، یادشان بخیر.

دوستان خوبم برادران وکیلی، رضا واحدی، ایمانی، سلیمی، جاوید، نصیری، رضازاده، مرحوم یعقوب نیکجو، برادران باقرپور محمدحسن و ابوالفضل، ملاباقری عباس و رحمان، سلیمانزاده، عزیز که فامیلی اش یادم رفته ، علی زینالزاده، حفاری، ابوالفضل زینالزاده، آقای محمد اسدپور، آقای خرده فروش (بهرام زاده).

خیلی حرفها دارم که انشالله در فرصت بعدی در خدمت شما هستمجواد عباس نژاد قاضی جهانی - مربی آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

خلاصه روستا در ضمیر ما جای آرام و با صفا و پراز صداقت و دوستی و مهربانی است.

در روستا نیاز نبود با کسی فامیل باشید تا سلام و علیک داشته باشید، اینگار همه باهم فامیل بودند.

من خاطرات روستا را هیچوقت فراموش نمی کنم ، کارخانه های فرش بافی را، حوله بافی، برگه سازی( فراوری برگه زردآلو و قیصی)، سیل های مکرری که از داخل روستا رد می شد .

مراسم عروسی هایش، مراسم محرم و عزاداری هایش و ... همه پر از خاطره است.

قاضی جهان همیشه آباد باد

*** جواد عباس نژاد قاضی جهانی - مربی آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی