قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

تاسوعای حسینی سال 1358 / حضور کفن پوشان انقلابی قاضیجهان در تبریز

حضور کفن پوشان انقلابی قاضیجهان

 درروبروی باغ گلستان تبریز

تاسوعای حسینی سال 1358

عکسهای روزنامه کیهان




در تاسوعای سال 1358 عده کثیری از اهالی قاضیجهان با پوشیدن کفن و دادن شعار بیزاولمگه حاضیروخ خمینی سربازیوخ حمایت خود را از انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی اعلام داشتند. در این راهپیمایی که از ابتدای باغ گلستان تا دانشگاه تبریز برگزار شده بود شهید آیت الله مدنی و مرحوم شیخ علی شیخعلیزاده قاضی جهانی به ایراد سخنرانی پرداخته و شهید مدنی از مردم انقلابی قاضیجهان که با اعلام نثار جانشان از جمهوری اسلامی حمایت کرده بودند تشکر نمودند.

نظرات 3 + ارسال نظر
امین حسینی قاضی جهانی 14 آبان 1393 ساعت 09:34

آیا من واقعا عاشق امام حسین (ع) هستم ؟

من که برای سیدالشهدا (ع) عزاداری می کنم

آیا راه حسین را ادامه می دهم ؟

اگر من حسینی هستم و شیعۀ حسین و آل حسین (ع)

پس کجاست اخلاق حسینی ام ؟

من از مکارم اخلاقی سیدالشهدا (ع) چه می دانم ؟

از شجاعت حسین (ع) ،

و از جوانمردی و بزرگواری ایشان چطور ؟

من به عنوان جوانی مسلمان و ایرانی ؛

از تواضع و خداترسی حسین (ع) چه می دانم ؟

من از علم حسین (ع) ؛ از جود و سخای حسین (ع) چقدر می دانم ؟

آیا زهد مولایم حسین (ع) در وجود من ؛ جای دارد ؟

و آیا لیاقت رسیدن به زهد و تقوای حسین (ع) را دارم ؟

من که ادعا دارم شیعۀ مولایم علی (ع) هستم و رهرو مولایم حسین (ع)

چقدر به نماز ؛ ستون دینم ؛ اهمیت می دهم ؟

آیا وقت اذان ؛

دست از تمام امورم می کشم

و سراغ عبادتم می روم ؟

یا حسین (ع) .... فدای نماز ظهر عاشورایت شوم یا حسین (ع)

من به عنوان یک مسلمان ؛

چقدر با خانواده ام مهربان هستم ؟

چقدر به پدر و مادرم ؛ احترام می گذارم ؟

پدر و مادری که در سرای آخرت

باید پاسخ دهم که چگونه با آنها رفتار نموده ام !

آیا می دانم که یکی از خصایص اخلاقی مولایم حسین (ع)

مهربانی با خانواده است ؟

من به تبعیت از مولایم حسین (ع)

چقدر به برادر دینی ام احترام می گذارم ؟

اگر من رهرو بانویم زینب (س) هستم ؛

آیا حجابم نیز مانند زینب (س) است ؟

اگر من عاشق بانویم فاطمه (س) هستم ؛

آیا فاطمی نیز زندگی می کنم ؟

آیا زیبایی های ظاهر مرا ؛ نامحرم می بیند

و من اینگونه بی توجه ام ؟

یا زهرا (س) ... یا زینب (س) ... برسید به داد دل هایمان

پروردگارا ؛ دلم را حسینی کن

و مسیرم را حسینی گردان

اگر ادعایم می شود که از منتظران مولایم صاحب الزمان (عج) هستم

باید بتوانم هر روز دل آقایم و دل مولایم را شاد کنم

نه اینکه با کوتاهی ها ؛

و اهمال هایم ؛

دل مولایم مهدی (عج) را به در آورم


برس به داد دلم یا مهدی (عج)

پشت سر من بیایید؛ شمشیر باید بیاموزد که دوران جنگ هاى جاهلى به سر آمده است و سرزمین ها از این پس، به پشتوانه اندیشه هاى نورانى فتح خواهند شد.

سعیدازتبریز 14 آبان 1393 ساعت 08:55

سلام چوخ گوزل وبلاگوز واردی الروز آغریماسین وبیردرخواستیم واریدی که بیرایلینده محرم عزادارلیخ لارین عکس لرین وبلاگا قرارورسوز چوخ ممنون اولام سیزدن .(موضوع : درخواست قراردادن عکسهای محرم93 در وبلاگ)

علی 13 آبان 1393 ساعت 08:46 http://ozgurozturk.blogfa.com

سلام آغا
من ضربالمثل لرین ایچینده بیر کلمه گوردوم قاباخدان گلنلیخ
بونون لطفا فارسی سین منه یاز گوندر دا
وبلاگین دا چوخ گوزلدی . اللرین آغریماسین

فارسی قاباخدان گلنلیخ:
پیش دستی / دست پیش می گیرد که پس نیفتد

معنی دوم و تحت الفظی که بعضی به اشتباه بکار می برند نیز اینست:
از جلو برآمدگی کردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد