قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

کتابخانه‌های مدارس تجهیز می‌شوند

 

 

 

کتابخانه‌های مدارس تجهیز می‌شوند   

مسئول توزیع کتاب‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از توزیع کتاب رایگان در مدارس شهرستان کرج خبر داد.

علی مصطفی حفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها و آمارهای موجود،‌ متاسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشورمان با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: برای افزایش علاقه مردم به مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی در استان البرز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان طرح‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، بخشی از دلایل عدم مطالعه و خرید کتاب، مربوط به مسائل اقتصادی خانواده‌ها و قیمت کتاب است.

مصطفی حفاری با اشاره به اینکه بهترین سن برای تشویق به مطالعه مربوط به کودکی و نوجوانی است، گفت: در همین راستا تفاهمنامه‌ای میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و اداره کل آموزش و پرورش به امضا رسیده و بر اساس آن اداره ارشاد تجهیز و به روز رسانی کتاب‌ در کتابخانه‌های مدارس استان البرز را بر عهده گرفته است.

وی بیان داشت: در فاز نخست این طرح، کتابخانه‌های مدارس منطقه 1 و 3 آموزش و پرورش شهرستان کرج از سوی این اداره تجهیز شده و کتاب‌های جدید به صورت رایگان در این مدارس توزیع می‌شود.

مصطفی حفاری افزود: این طرح در دیگر مدارس شهرستان کرج نیز به زودی اجرا می‌شود و امیدواریم بخشی از نیاز دانش‌آموزان به کتب منبع، پس از اجرای طرح تامین شود.

وی ادامه داد: در صورت تجهیز و به روز شدن منابع مطالعه در کتابخانه‌های مدارس، دانش‌آموزان نیاز کمتری به خرید کتاب داشته و همین امر آنها را تشویق به مطالعه می‌کند.

مسئول توزیع کتاب‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: تلاش داریم با تامین اعتبارات مالی مورد نیاز، کتابخانه‌های مدارس شهرستان‌های دیگر استان البرز را نیز با توزیع کتاب‌های رایگان تجهیز کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد