قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

مدافع اصلی حقابه قاضی جهان/ حاج حسن پورصادق قاضی جهانی

 

 

 

 

 

معرفی یک خادم و فعال عمران و آبادی قاضی جهان

مدافع اصلی حقابه قاضی جهان از نهر هناب دهخوارقان

جناب آقای حاج حسن پورصادق قاضی جهانی 

جناب آقای حاج حسن پورصادق قاضی جهانی   

جناب آقای حاج حسن پورصادق قاضی جهانی فرزند مرحوم حاج علی پورصادق می باشد که به عنوان یکی از خادمین و فعالان در عرصه عمران و آبادی قاضی جهان شناخته می شود.

وی در سال ۱۳۷۸ در دومین دوره انتخابات شورای اسلامی با اکثریت آرای مردم قاضی جهان به شورا راه یافت و در این شورا به عنوان رئیس شورا در اجرای طرح هادی قاضی جهان تلاشهای زیادی به انجام رسانده و منشاء خدمات زیادی در این بخش گردید.

آقای حاج حسن پورصادق قاضی جهانی یکی از انقلابیون شجاعی است که قبل از انقلاب در راه اندازی تجمعات خیابانی علیه رژیم پهلوی در آذرشهر و قاضی جهان نقش اساسی ایفا نموده و در زمان رژیم طاغوت تنها کسی است که با شجاعت تمام در یکی از میادین آذرشهر در پایین کشیدن مجسمه شاه نقش اصلی را داشته و در جنگ تحمیلی نیز در مناطق غرب و کردستان مجاهدت های زیادی از خود نشان داده است که به زودی گزارش کاملی از این موضوعات از طریق وبلاگ قاضی جهان منتشر خواهد شد.

وی از خدمتگزاران مسجد جامع قاضی جهان، سردسته شاه حسین گویان و دسته عرب قاضی جهان بوده و در نظم بخشی به مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم فعالیت های زایدالوصفی  دارد.

وی مدافع اصلی حقابه قاضی جهان از نهر هناب دهخوارقان در درگیری شدید اهالی قاضی جهان  با اهالی روستای دستجرد از توابع گوگان بر سر حقابه در محل تقسیم آب این نهر بود که در این مسیر توانست با شجاعت تمام  صلح وسازش را بین اهالی  دو روستا برقرار و اختلاف حقابه را حل وفصل نماید.

سند حقابه قاضی جهان از نهر هناب دهخوارقان مربوط به  اوایل دوره ناصری می باشد که اصل این سند در دست مرحوم آقای مشهدی صادق شریفیان قاضی جهانی بود. 

سند حقابه قاضی جهان از نهر هناب دهخوارقان مربوط به  اوایل دوره ناصری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد