قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

مهندس اصغربابازاده قاضیجهانی:کشاورزان صرفه جو درمصرف برق پاداش می گیرند

 

 

 

 

مهندس اصغر بابازاده قاضی جهانی معاون شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

کشاورزان صرفه جو در مصرف برق پاداش می گیرند

لزوم مودم های قرائت از راه دور کنتور برق برای کاهش مصرف  

مهندس اصغر بابازاده قاضی جهانی معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تبریز

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: مشترکین کشاورزی که با انتقال زمان آبیاری مزارع و باغات به 11 شب تا 7 صبح ، در مدیریت بهینه مصرف برق همراهی کنند، طبق بخشنامه وزارت نیرو علاوه بر بخشودگی کامل بهای مصرف انرژی، پاداش های نقدی نیز دریافت می کنند.

مهندس اصغر بابازاده قاضی جهانی با اعلام اینکه 7.2 درصد برق تبریز در بخش کشاورزی مصرف می شود، بر خاموش کردن پمپ های آب کشاورزی در ساعات اوج مصرف تاکید کرد.

وی با توجه به پیش بینی بحران های آبی و برق در کشور، همکاری مشترکان در مدیریت مصرف را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه طول دوره همکاری از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه تعریف شده است، افزود: با همکاری در مرداد ماه 20 درصد به پاداش همکاری کشاورزان افزوده خواهد شد.

وی یادآوری کرد: میزان انرژی مصرفی مجاز در مناطق دارای تعرفه غیر گرمسیر در زمان اوج بار 150کیلو وات ساعت و در مناطق با تعرفه گرمسیر 300 کیلو وات ساعت می باشد.

مهندس بابازاده قاضی جهانی از صرفه جویی 6.2 مگاوتی برق با همکاری خوب مشترکان کشاورزی تبریز در سال گذشته خبر داد و افزود: 57 مشترک کشاورز مشمول 260 میلیون ریال پاداش همکاری شدند.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به لزوم مودم های قرائت از راه دور کنتور برق گفت: راه اندازی سیستم قرائت از راه دور امکان رصد اطلاعات مصرفی مشترکین از جمله انرژی مصرفی، ولتاژ و جریان هر فاز، ضریب توان و ... هم بصورت لحظه ای و هم با زمانبندی قابل تنظیم، فراهم شده است

وی افزود: برای پرهیز از هر گونه محدودیت در تامین پایدار برق مشترکین، دو راهکار در پیش روی تامین کنندگان و مصرف کنندگان انرژی الکتریکی وجود دارد که یکی از آن ها ایجاد ظرفیت، حداقل به میزان پیک مصرف شبکه و دومی اعمال راهکارهای مناسب جهت کاهش مصرف در اوج بار می باشد.

وی ادامه داد: با مطالعه منحنی بار مشترکین نظر به اینکه ساعت اوج بار حدود دو ساعت در طول شبانه روز می باشد و از طرفی ایجاد ظرفیت و توسعه نیروگاه ها علاوه بر زمانبر و پرهزینه بودن و تحمیل تبعات زیست محیطی صرفا جهت جلوگیری از خاموشی ساعات اوج بار روز آن هم در فصل تابستان توجیه فنی و اقتصادی ندارد و از طرفی راهکارهای مدیریت مصرف در مقایسه با هزینه های بسیار زیاد توسعه نیروگاه ها و همچنین ایجاد زیر ساخت های لازم، به بازه زمانی کمتری نیاز داشته و هیچگونه تبعات زیست محیطی ندارد و  بدین منظور سیاست های شرکت توانیر و به تبع آن شرکت توزیع نیروی برق تبریز در زمینه تامین برق مطمئن و پایدار، بر پایه اعمال راهکارهای مدیریت مصرف تعریف شده است.

وی تأکید کرد: در حوزه معاونت فروش و خدمات مشترکین دو طرح اساسی ذخیره عملیات و تعمیرات و تعطیلات تابستانی در دستور کار قرار گرفته است بدین صورت که در طرح تعمیرات و تعطیلات تابستانی در چهار بخش کاهش بار و دیماند مصرفی بصورت مستمر در طول دوره همکاری، جابجایی شیفت کاری از زمان اوج بار به ساعات کم باری یا میان باری، جابجایی تعطیل رسمی روز جمعه به یکی از روزهای هفته به غیر از پنجشنبه و کاهش بار به میزان ده درصد مصرف با استفاده از طرح های ابتکاری و بکار گیری تجهیزات پربازده توسط مشترکین می باشد.

مهندس بابازاده قاضی جهانی افزود: طرح ملی ذخیره عملیات برای اولین بار در سال 93 برای مشترکین با قدرت بیش از یک مگاوات تعریف شده است که در این طرح در صورت همکاری مشترک در زمان های درخواستی، شرکت توزیع مبنی بر کاهش بار حداقل به میزان 25 درصد بار مصرفی مشترک، بهای انرژی مصرفی در ساعات اوج بار بر مبنای بهای انرژی در ساعات کم باری محاسبه خواهد شد که در این خصوص با تمامی 96 مشترک مشمول، مکاتبه و جزئیات طرح تشریح شده و با 8 مشترک موافقت نامه برای کاهش بار به میزان 6 مگاوات مبادله نموده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت توانیر در راستای تحقق اهداف مدیریت مصرف تشویق ها و پاداش های مناسبی را برای مشترکین همکار در طرح های پیک سایی در نظر گرفته است که در این ارتباط طی سال 93 برای طرح های تعمیرات و تعطیلات تابستانی و نیز طرح ذخیره عملیاتی نزدیک به پنج میلیارد ریال پرداخت نموده است که این پرداخت ها به صورت اعمال در صورتحساب های مشترکین در دی ماه 93 انجام گرفته است.

وی در ادامه به میزان سهمیه کاهش پیک بار تعیین شده برای شرکت توزیع برق تبریز از سوی توانیر اشاره کرد و گفت: این سهمیه برای سال 93 به مقدار 6/40 مگاوات بوده که از این میزان 6/5 مگاوات سهم پروژه های بهره برداری، 7 مگاوات سهم مشترکین و 28 مگا وات سهم مدیریت مصرف بوده است که از این مقدار، 23 مگاوات برای جلب همکاری صنایع در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی و نیز طرح ذخیره عملیاتی تخصیص داده شده است که با انجام 498 مورد مکاتبه با مشترکین با دیماند بالای 200 کیلووات همکاری 120 مشترک جلب شده و از این تعداد 92 مشترک مشمول اعمال تخفیف گردیده اند که نهایتا بیش از 30 مگاوات عملکرد تحقق یافته است، در این رابطه برخود وظیفه می دانیم که از کلیه مشترکین و خصوصا مشترکین مشارکت کننده در طرح مراتب قدردانی خود را اعلام نمائیم.

وی با اشاره به لزوم مودم های قرائت از راه دور اظهار کرد: تحقق اهداف شرکت در زمینه مدیریت مصرف با روش های سنتی با مشکلاتی همراه بوده و زمانبر و هزینه بر می باشد و در این راستا استفاده از تجهیزات و فن آوریهای جدید اجتناب ناپذیر است. در این خصوص پیاده سازی سیستم قرائت از راه دور با بستر های مختلف مخابراتی در برنامه کاری این معاونت تعریف گردیده و طی سال 93 تعداد 90دستگاه مودم در کنار لوازم اندازه گیری مشترکین دیماندی ولتاژ اولیه نصب و راه اندازی شده است که بعضی از قابلیت های این سیستم عبارتند از: مدیریت بار، مدیریت انرژی، برآورد کیفیت توان و اطلاع رسانی به مشترکین در جهت نیل به اهداف مدیریت مصرف و...

وی افزود:  با راه اندازی سیستم قرائت از راه دور امکان رصد اطلاعات مصرفی مشترکین از جمله انرژی مصرفی، ولتاژ و جریان هر فاز، ضریب توان و ... هم بصورت لحظه ای و هم با زمانبندی قابل تنظیم، فراهم شده است و یکی از اهداف مورد تاکید مقام محترم وزارت نیرو و سایر مسئولین صنعت برق، کنترل و کاهش تلفات فنی و غیر فنی می باشد که با بهره برداری از این سیستم اهداف مورد نظر محقق شده است، که توسعه این سیستم برای کلیه مشترکین دیماندی از اهداف این معاونت بوده و به عنوان زیر ساخت مناسب جهت هوشمندسازی شبکه می باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به برگزاری موفق دو دوره سمینار مدیریت مصرف در بخش صنایع طی سال های گذشته و لزوم مشارکت سایر مصرف کنندگان در این امر اظهار کرد:  نظر به اینکه ادارات سهم قابل توجهی در بخش مصرف دارند لذا در سالی که مزین به همدلی و همزبانی دولت و ملت است، شرکت توزیع نیروی برق تبریز، سومین سمینار مدیریت مصرف را با محوریت مشترکین صنعتی و ادارات برگزار کرد.

مشترکین کشاورز شهرستان تبریز در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تبریز به شماره 33365467 تماس بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد