قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

شهید کرجی که به اشتباه در قاضی جهان به خاک سپرده شده است

 

 

 

 

شهید کرجی که به اشتباه در قاضی جهان به خاک سپرده شده است  

شهید مذتضی یادگاری که  اشتباهاً در قاضی جهان به خاک سپرده شده است

شهید مرتضی یادگاری در سال 1345 در شهرستان کرج دیده به جهان گشود، وی چهارمین فرزند خانواده بود که در خانواده ای مذهبی رشد نمود و با پشت سرگذاشتن دوران کودکی وارد مرحله تحصیل گردید.

زندگی نامه این شهید به شرح ذیل است:

شهید مرتضی یادگاری دوره تحصیل خود را در شهر کرج آغاز و با موفقیت این مراحل را پشت سر می گذاشت، او با وجود سن بسیار کم فعالیت شدیدی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب داشت.

وی همچنین در ورزش فعالیت می کرد و در رشته کشتی مقامهای زیادی را کسب نمود. (مقام اول) ایشان از نظر اخلاقی بسیار صبور و در احترام به بزرگترها و پدر و مادر و برادران بزرگترش زبانزد دوست و فامیل بود.شهید مذتضی یادگاری که  اشتباهاً در قاضی جهان به خاک سپرده شده است

پس از انقلاب به جهت جلوگیری از فعالیت ضدانقلابیون گروهکی در دبیرستان هسته مرکزی فعالیت علیه گروهکها را سامان داد و انجمن اسلامی دبیرستان دهخدا را بنیانگذاری نمود.

در سن 15 سالگی پس از یک دوره آموزش کوتاه مدت و فشرده به جبهه اعزام و روز سوم با ترکش خمپاره از ناحیه سر مجروح و پس از انتقال به بیمارستانهای صحرائی، طالقانی و بیمارستان حضرت سجاد (ع) در تهران پس از شش روز در حالت بیهوشی به شهادت رسید و به جهت عدم اطلاع والدین جنازه به پزشکی قانونی تهران منتقل شد.

پس از دو روز بعد اشتباهاً توسط خانواده شهیددیگری به تبریز منتقل و در قاضی جهان از توابع شهرستان آذرشهر به خاک سپرده می شود و پس از دو ماه پیگیری و اطلاع خانواده از جریان با وجود موافقت حاکم شرع و بنیاد شهید با اصرار خانواده شهید که جنازه رابه تبریز برده بودند جنازه در همان محل مانده و به کرج منتقل نشد و مزاری به عنوان یادبود در امامزاده محمد (ع) کرج در کنار برادر شهید بزرگترش مهدی یادگاری احداث گردید.