قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

طرح پیشنهادی دکتر اکبرعبدی قاضیجهانی به شورای اسلامی قاضی جهان

 

 

 

 

 

 

طرح پیشنهادی آقای دکتر اکبرعبدی قاضیجهانی به شورای اسلامی قاضی جهان

"نگرشی نو برجمع آوری وبازیافت موادبیولوژیک زباله های روستایی بااحداث واحدتولید کمپوست" 

طرح پیشنهادی آقای دکتر اکبرعبدی قاضیجهانی با عنوان

جمع آوری، انباشت وسوزاندن غیراصولی زباله های خانگی در حاشیه باغات و منازل مسکونی علاوه بر ایجاد آلودگی و مشکلات بهداشتی، سبب برهم زدن فضای طبیعی شده و موجب آلودگی مزارع، باغات، آب سطحی و زیر زمینی، خاک و هوا (محیط زیست) می گردد. بوی نامطبوع و تجمع حشرات، تحمل توقف لحظه ای را نیز از انسان ربوده است.

افزایش جمعیت شهری و روستایی  و محدودیت منابع طبیعی تخریب محیط زیست را تشدید نموده است.

بیایید با اندیشه ای نو، عزمی راسخ، همتی بلند و احترام به طبیعت، خودمان و نسل آینده در راستای حفظ محیط زیست گامی موثر برداشته و مقید به رعایت و مروج آن باشیم. همانا که خداوند در قرآن و پیامبران و امامان معصوم نیز بر آن تاکید نموده اند. در این راستا طرح " نگرشی نو بر جمع آوری و استفاده مجدد از زباله ها و تبدیل آن به موادی قابل بازیافت آن با استفاده از روشهای علمی یکی از راهکارهای اساسی رهایی از آلاینده ها و زباله های خانگی و تولید ثروت از آن در دهستان قاضی جهان   پیشنهاد می گردد. در بسیاری از کشورهای بدین طریق توانسته اند ضمن جلوگیری از آلودگی محیط زیست به تولید ثروت از زباله (طلای کثیف) اقدام نموده اند. 

اجرای این طرح با تلاش، همت همه مسئولین محترم شهرستان، شورا و دهیاری محترم دهستان قاضی جهان و همکاری مردم امکان پذیر است.

کمپوست تولید شده از مواد بیولوژیک زباله های خانگی دارای مواد غذایی کامل، متعادل و ارزشمند گیاه، تقویت وافزایش حاصلخیزی خاک، تسریع رشد و نمو گیاه، حلّال نمودن سایر کودها در خاک، تهویه بهتر خاک، افزایش جذب آب و حفظ آب، کاهش تشنگی خاک و گیاه به آب و افزایش طول مدت دوره آبیاری، رهایی ریشه گیاهان از دمای خیلی زیاد، کاهش فرسایش خاک، کاهش رشد علف های هرز و فاقد هر گونه میکروب و آفت است همچنین سبب افزایش مقاومت گیاهان در مقابل آفات و بیماریها و استرس های محیطی (خشکی، سرمای زمستانه و بهاره، گرما و مواد مضر خاک)، بهبود  رنگ، طعم، بو و کیفیت میوه شده و سلامت گیاه را تضمین نموده و صندوق ذخیره غذایی را برای گیاه فراهم می آورد.این کود از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و نسبت به کودهای شیمیایی قیمت مناسب و ارزش افزوده بیشتری دارند. عوازض استفاده نادرست از کودهای شیمیایی و نامطلوب کودهای گاوی، اسبی، مرغی و سایر کودها ندارد. همچنین با تهیه ورمی کمپوست از کود حیوانی(مخلوط کود حیوانی با کرم خاکی) پس از چند روز کود حیوانی بوی نامطبوع خود را از دست می دهد.

با نگرشی نو بر مدیریت ضایعات کشاورزی و خانگی و احداث واحد تولیدی کمپوست و یا ورمی کمپوست می توان سالانه صدها تن "کمپوست" که مخلوطی از انواع ترکیبات پسماندها و محصولات گیاهی، زباله خانگی، فضولات حیوانی و مواد معدنی است، تهیه کرد همچنین با جمع آوری، حمل، جداسازی و تبدیل زباله تر به کمپوست، علاوه بر بهبود در ارتقای سطح بهداشت عمومی، بهبود شرایط زیست محیطی و حفظ محیط عمومی، در صیانت از خاک و آب های زیرزمینی قدم های موثری بر داشت و برای 2 تا 3 نفر اشتغال ایجاد می شود اگر هر کیلو کمپوست به قیمت حداقل 500 تومان نیز به فروش برسد طرحی سودآور و اقتصادی خواهد بود.

کیفیت شیمیایی و میکروبی کود تولیدی از مخلوط پسماندهای روستایی (زباله های خانگی، فضولات حیوانی و پسماندهای کشاورزی) در رده کلاس A از استاندارد حفاظت محیط زسیت آمریکا قرار داشت تهیه کمپوست از پسماندهای روستایی، علاوه بر کاهش مواد زاید جامد، باعث تولید یک محصول استراتژیک و با ارزش در زمینه پرورش گیاهان زینتی و نیز در باروری خاکهای کم مغذی می تواند جایگزین بسیار مناسب برای کودهای شیمیایی آلاینده محیط زیست باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر

دوست، همشهری و همکار عزیز و گرامیم جناب آقای مهندس کاظم زاده،
با سلام و عرض ارادت و احترام ؛
لازم میذدانم از کلیه زحمات، لطف، محبت و ارادت شما نسبت به اینجانب بی نهایت سپاسگزارم. امید وارم همیشه زنده، پاینده، سرحال و سلامت باشید. برایتان توفیقات روز افزون را از درگاه حداوند متعال خواستارم.
با تشکر
ارادتمند - عبدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد