قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

آشنایی با هواپیمای مسافربری کوچک با شناسه H-228

 

 

 

 

 

آشنایی با هواپیمای مسافربری کوچک با شناسه H-228 

آشنایی با هواپیمای مسافربری کوچک با شناسه H-228

 

 

 

کشورسازنده:آلمان

اولین سال تولید:1981

طول: 16.56 متر

ارتفاع:4.86m

سرعت:434Km/h

حداکثر تعدادمسافر:19نفر

بیشترین جرم برخاستن:6400Kg

این هواپیما برای حمل مسافر در مسیر های محلی طراحی شده است ولی مدل هایی از این نوع هواپیما برای ماموریت های نظامی، شناسایی، دریایی، پشتیبانی، تجسس و نجات وترابری نیرو ، حمل بیمار و مجروح ، وحمل بار تولید شده است. این هواپیما یکی از ایمن ترین هواپیماهای رده خودش محسوب می شود و پس از 10 سال تولید این هواپیما هیچ گونه سانحه ای نداشته است. از سال 1983 به بعد این هواپیما در کشور هندوستان هم مونتاژ می شود و نیاز های نظامی و محلی کشور هندوستان را تامین می کند.

شرکت سوئیسی RUAG تولید نسل جدید این هواپیما را (Dornier 228 New Generation) در همان محل قبلی در آلمان آغاز خواهد کرد. این هواپیما همان هواپیمای Do 228 با فناوریها و اجرای بهبود یافته است. ملخ  پنج پره جدید و اتاقک شیشه ای خلبان (کاکپیت گلاس) و احتمالاً برد بیش تر، مثالهایی از بهبودهای در نظر گرفته شده برای نسل جدید Do 228 است.

شرکت آلمانی دُرنیه (Dornier GmbH) در اواخر دهه 1970 با استفاده از یارانه دولت آلمان نوع تازه ای از بال را توسعه داد که به اختصار TNT خوانده می شد. این شرکت بالهای TNT را بر روی هواپیمای اصلاح شده Do 28D-  2Skyservant  آزمود. این هواپیما از دو پیشران توربوپراپ PT6A-110 استفاده می کرد که ساخت شرکت پرت اند ویتنی کانادا بود. سرانجام شرکت دُرنیه این پیشرانهای توربوپراپ را با مدل TPE-331-5 که در آن هنگام محصول شرکت آمریکایی گرت ایریسرچ بود عوض کرد و این پرنده را این بار با نام Do 128 آزمود. شرکت دُرنیه یک پیکره جدید را برای بالهای TNT و پیشرانهای TPE-331-5 توسعه داد که شامل دو گونه 15 و 19 مسافره بود. این شرکت نام یک پروژه را E-1 (بعداً Do 228-100) و دیگری را E-2 (بعداً Do 228-200) نهاد. در نمایشگاه هوایی بین المللی ILA سال 1980 این هواپیما توسط شرکت سازنده در برلین آلمان به نمایش عمومی درآمد. دو پیش نمونه این هواپیما در 28 مارچ 1981 و 9 می 1981 برای نخستین بار به پرواز درآمدند. به طوری که گفته شد این هواپیما میان سالهای 1981 تا 1998 به تعداد 270 فروند تولید شد.  

 

آشنایی با هواپیمای مسافربری کوچک با شناسه H-228

هواپیمای Do 228 در دسامبر 1981 مجوز پرواز آلمان را دریافت کرد و اولین Do 228 در جولای 1982 وارد ناوگان شرکت Norving Flyservice شد. این هواپیما مجوز پرواز انگلستان را در 17 آپریل 1984 و مجوز پرواز آمریکا را در 11 می همان سال دریافت کرد. شرکت دُرنیه طی سالهای تولید، Do 228 را در قالب گونه های ارتقاء یافته با تجهیزات مخصوص مأموریتهای گوناگون عرضه کرد. در سال 1998 خط تولید Do 228 برای توسعه بهتر جانشین آن، Fairchild-Dornier 328  متوقف شد. البته چنان که گفته شد، شرکت سوئیسی RUAG قصد دارد نسل جدید این هواپیما را در محل پیشین تولید آن در آلمان تولید کند.

ویژگی های دیگر:

خدمه: 1 یا 2 نفر.

بیشینه ی بار: 2340 کیلوگرم.

درازا:16.56 متر.

مساحت بال: 32 متر مربع.

وزن تهی: 2739 کیلوگرم.

پیشرانش: دو پیشران توربوپراپ TPE-331-5-252D ساخت شرکت آمریکایی Garrett AiResearch ، هر کدام با 578 کیلووات قدرت.

سرعت بیشینه: 433 کیلومتر بر ساعت در فراز 3050 متر.

سرعت کروز: 315 کیلومتر بر ساعت در فراز 610 متر.

سرعت واماندگی: 148 کیلومتر بر ساعت با فلپ.

برد بیشینه: 1111 کیلومتر با بیشینه ی بار.

سقف پرواز: 8535 متر.

نرخ اوج گیری:7.5 متر بر ثانیه.

نظرات 1 + ارسال نظر

با عرض سلام وخسته نباشید
بنده به نمایندگی از اهالی سه کوچه رو بروی شعبه نفت انتقاد شدیدی از دهیار وشورای این رو ستا داشتم وباتوجه به اینکه سایت دهیاری قاضیجهان همیشه خدا درحال بروز رسانیست فرصت را مناسب دیدم تا سخنان این اهالی را به نحوی به گوش مسولان برسانم:باعرض پوزش:
1.بدلیل عبور گله های گوسفندان وضعیت بهداشتی کوچه ها هر روز عصر به هم ریخته واهالی را واقعا ناراحت می کند.
2.سگ های ولگرد و سگ های چوپان ها امنیت خانواده ها و کودکان را از بین برده وبدلیل اینکه کوی فجر راه واصل دالی کوچه به گوگان است تردد وسایل نقلیه را با مشکل فراهم اورده و فضای این کوچه را واقعا تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بیماری یکی از کودکان این کوچه شده بود که با انتقال به بیمارستان فرمانفرمایان تبریز و مورد آزمایش قردادن خون این کودک 3ساله علت بیماری را نیش مگسی که روی سگ می نشیند دانستند وباتوجه به اینکه این خانواده هیچ حیوانی اهلی را نگه نمی دارد علت بیماری را محیط الوده دانستند.
3.به تنها فضای سبز و قدیمیترین فضای سبز روستا که در ورودی کوچه قرار دارد هیچ خدماتی از زمان ساخت ان توسط اقای باقری دهیار سابق اختصاص نداده شده است.
4.از زمان دهیار جدید ما به جز خواندن تعدادی مصوبه چیز بخصوصی در راستای قرار دادن سرعت گیر های مخصوص (باتوجه به این که درسال جاری 10 فقره تصادف ناشی از سرعت زیاد وسایل نقلیه در کوی فجر رخ داده است)صورت نگرفته است.
5.مشکل فاضلاب سر کوچه که با زیاد شدن بارش در این محل موجب ابگرفتگی معابر شده و تردد را سخت می کند.

واقعا ایا محله پایین(حاج فرج باغی) از قاضیجهان محسوب نمی شود ؟؟؟پس چرا مشکلات چندین ساله این محل بر طرف نمی شود؟فرق شورا ودهیار ما با شورا و ... شهر گوگان این است بوجه ابادانی روستای قاضیجهان به شورا ودهیار خودش ارائه می شود نه به روستا های اطراف.
البته جای تقدیر را دارد که بعد از 7 سال سالن این روستابه بهره برداری رسید.لطفا دلایل تکمیل نشدن پارک دالی کوچه و پایگاه بهداشتی این روستا را شفاف سازی کنید.
لطفا جلستاتی در مسجد جامع بعد از نماز مغرب قرار دهید تا مردم انتقاد وپیشنهاد کنند
خواهشا وعده های سر خرمن ندهید .شورای جدید یکی از اهدافش حل کردن پیچ های جاده گوگان بود .پس چه شد!!!!!!!!!!!!!!!!اگر مشکل دارد با مردم مطرح کنید تا هرکسی ایده ای دارد بیان کند.مگر شما نماینده ی این مردم نیستید؟؟؟؟
وضعیت سرویس بهداشتی های روستا واقعا افتضاح است شما که می گویید اوقاف سهم دارد !نخواستیم امکاناتش را افزایش دهید لااقل به نظافتش رسیدگی کنید.لطفا در ایام نزدیک به انتخابات جلسات اگاه سازی برگزار کنید تاسطح فرهنگ روستا بالا برود.البته منکر زحمات شما عزیزان در راستای هدایت سیل در چمن نمی شویم فقط چرا دیر اقدام کردید؟ایا بودجه نبود؟ایا امکاناتش فراهم نبود؟ایا وقتش فرا نرسیده بود
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد