قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

گفتگوی اختصاصی با مهندس احمد بابازاده قاضی جهانی

 

 

 

 

 

گفتگوی اختصاصی با مهندس احمد بابازاده قاضی جهانی 

 دبیر دومین ایده بازار مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر 

 

گفتگوی اختصاصی با مهندس احمد بابازاده قاضی جهانی دبیر دومین ایده بازار مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر

با هماهنگی هایی که با مسئولان اجرایی انجام دادیم با دبیر اجرایی رویداد قرار ملاقاتی گذاشتیم و در انجمن علمی دانشکده ی مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد این رویداد اطلاعات نشست کوتاهی در مورد این رویداد داشتیم که در ادامه می توانید دنبال کنید .

مقداری در مورد ایده بازار مهندسی پزشکی و اولین دوره آن صحبت کنید .

اولین رویداد تخصصی مهندسی پزشکی به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه تهران در ۲۶ آذر ماه سال ۹۳ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد . شروع کار از ابتدای مهرماه بود که جلسات متعددی برای هماهنگی بیشتر ، نحوه ی برگزاری و چگونگی دعوت از پزشکان ، سرمایه داران و صنعتگران تشکیل شد . در همین جلسات دعوت نامه هایی برای پزشکان ، صنعتگران و سرمایه داران و تعداد مشخصی از شرکت های مهندسی پزشکی آماده و برای آن فرستاده شد . این رویداد با استقبال چشمگیر دانشجویان ، اساتید ، شرکت ها و سرمایه گذاران روبه رو شد به نحوی که ۶۰ ایده از دانشگاه ها و شرکت های مختلف سراسر کشور به دبیرخانه ایده بازار ارسال شد .

رویداد امسال به چه صورت است و آیا تفاوت با دوره قبل دارد ؟

ما برای اجرای این رویداد مدت ها با اساتید و صنعتگران صحبت کردیم که در روید امسال یک موضوع در اولویت باشد ؛ طبق اطلاعاتی که دریافت کردیم تصمیم گرفتیم اولویت را با ایده های مربوط به «بهبود زندگی سالمندان و معلولین» برگزار کنیم . طبق آمار و اطلاعات جهانی ، جمعیت کشورمان رو به پیری و کهن سالی پیش می رود و این دورانی است که همه ی ما با آن روزی روبه رو خواهیم شد . به خاطر همین ایده های مربوط به این موضوع در این رویداد اولویت دارند ؛ البته این به این مهنا نیست که ایده پردازان باید حتما ایده های خود را مربوط به این موضوع مطرح کنند ، بلکه می توانند در سایر موضوع ها ایده پردازی کنند .

چند ایده به مرحله بعدی یعنی ارائه در روز برگزاری راه پیدا می کنند ؟

پس از دریافت ایده تا روز تعیین شده ، با غربالگری که داوران انجام می دهند ، ۵ ایده انتخاب می شنوند که در روز همایش به ارائه ایده ی خود بپردازند . البته سایر ایده های خوب می توانند در قالب پوستر ایده خود را معرفی کنند .

تیم داوری به چه صورت است ؟

تیم داوری متشکل از ۲ نفر از اعضای هیئت علمی ، ۲ نفر صاحبان صنعت و سرمایه و ۱ نفر از بخش کارآفرینی خواهد بود .

نحوه ی هماهنگی با ایده پردازان برتر چگونه است ؟

ما با آن ها تماس می گیریم و برای آن ها کلاس ها و دوره هایی را بطور رایگان برگزار می کنیم تا بتوانند ایده ی خود را به بهترین شکل ارائه دهند ؛ برای مثال در مورد نحوه ارائه دادن مطالب که باید ابتدا چگونه شروع کنند و خاتمه دهند موضوعاتی بیان می شود.

ایده پردازان تا چه زمانی فرصت دارند تا ایده های خود را ارسال کنند ؟

آن ها تا ۱۵ آذر ماه فرصت ارسال ایده را دارند .

به روز برگزاری رویداد می رسیم ؛ زمان برگزاری چه روزی است ؟

اگر فرصت ارسال آثار را تمدید نکنیم ، رویداد را روز ۲۸ آذرماه به مدت ۵ الی ۶ ساعت برگزار خواهیم کرد .

چه کسانی می توانند در این رویداد شرکت کنند ؟

هر فردی می تواند در این مراسم شرکت کند ؛ دانشجویان ، اساتید ، شرکت ها و …

برای شرکت نیاز به تهیه بلیت است ؟ هزینه آن چقدر است ؟

بله ، برای شرکت بلیت لازم است ؛ به جز کسانی که ایده ارسال کرده باشند و ایده شان به عنوان ایده برتر یا ایده پوستر انتخاب شود . مبلغ بلیت با توجه به شخص متفاوت است . برای شرکت ها ، دانشجویان و اساتید مبالغ متغیر است . در ضمن ساعت برگزاری روی بلیت ها درج شده است .

از چه کسانی در این رویداد دعوت می شود ؟

ما به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند و ثبت شده اند ، به رئیس دانشگاه و دانشکده ، برخی از افراد برجسته علمی و …. دعوت نامه می فرستیم تا در این مراسم شرکت کنند .

نحوه معرفی ایده ها چگونه است ؟

زمان برای هر ایده پرداز ۸ دقیقه است تا بتواند به معرفی ایده ی خود بپردازد . بعد از آن ۴ دقیقه شرکت کنندگان و ۸ دقیقه داوران به پرسش و پاسخ از وی می پردازند که باید به سوالات جواب دهد . بعد از ارائه ایده ها  ، وقفه ای در مراسم ایجاد می شود که در آن حاضرین و سرمایه گذاران و صنعتگران از پوسترها دیدن می کنند ؛ این زمان ، فرصتی برای سایر کسانی است که ایده شان جز ۵ ایده برتر نیست و لی بتواند نظر سرمایه گذاران و کارشناسان را به خود جلب کند . بعد از این وقفه داوران نظرات خود را مطرح می کنند و بعد از تقدیر و تشکر ها که در همه ی مراسم ها مرسوم است ، ایده برتر معرفی خواهد شد .

جوایز به چه صورت است ؟

جوایز رویداد فعلا به طور قطع مشخص نشده است ، ولی جوایز نفیسی خواهیم داشت ؛ البته مهم تر از جایزه فرصتی است که در اختیار ایده پردازان قرار می گیرد و در کنار این ، ایده های اول حمایت می شنود و نباید فقط به جایزه در روز برگزاری فکر کرد بلکه باید فکر را فراتر برد و به فکر جذب سرمایه گذار افتاد .

آیا آخر این رویداد پایان کار برای طرفین است ؟

خیر ، این پایان رویداد نیست و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه ی کار را پیگیری می کند که مراحل اجرا همکاری چگونه پیش می رود . خدا را شکر در این زمینه دانشگاه با حامیان خوبی همکاری می کند و سعی دارد تعداد این حامیان را بیشتر کند .

سعی دارید که این کار ، منظور «ایده بازار» را به چه سمتی ببرید ؟

ما سعی می کنیم که این رویداد هر سال بزرگتر شود و به جایی برسد که به جای برگزاری در یک روز در یک هفته برگزار شود و در این مراسم کارشناسان از خارج از ایران نیز حضور پیدا کنند .

شاید برخی از افراد فرق بین استارت آپ و ایده بازار را ندانند ، می توانید توضیحی در این مورد بدهید .

خود ایده ی «ایده بازار» یک ایده موفق بود که مورد تمجید و تقدیر قرار گرفت و از سوی جشنواره «ملی حرکت» تمجید شد . ایده بازار جایی است که سرمایه گذار و ایده پرداز را در کنار هم جمع می کند و قصد دارد ایده ی خوب را که مانند یک بذر است را به کمک سرمایه گذاران به یک درخت باربر تبدیل کند . جالب است که بدانید بیش از % ۹۰ استارت آپ ها در آمریکا شکست می خورند . این در حالی است که در آمریکا افرادی که بر روی استارت آپ سرمایه گذاری می کنند زیادند . حالا در ایران با توجه به شرایط موجود این وضعیت بسیار بدتر خواهد بود . اما در ایده بازار ما سعی می کنیم که سه ضلع ایده پرداز ، سرمایه گذار و صنعتگر را گرد هم بیاوریم و از ایده هایی حمایت کنیم که هم به ایده پرداز و هم به سرمایه گذار  و هم به جامعه سود و فایده برسانند. در واقع ما فقط به یک بازی برد-برد فکر نمی کنیم ؛ بلکه ما برد-برد-برد میخواهیم و این در ایده بازار امکان پذیر است .

در آخر از احمد بابازاده قاضی جهانی عزیز جهت این مصاحبه و پاسخ گویی تشکر می کنیم .

 

منبع: 

http://tjbme.ir/?p=4485 

نظرات 1 + ارسال نظر
یولدان کئچن 19 اسفند 1394 ساعت 02:14

سلام
وبلاگیز چوخ گؤزل و دیرلیدی... .
الله امانینده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد