قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

قاضی جهان مرکز اصلی فرآوری خشکبار در آذرشهر می باشد

 

 

 

 

 

نعمت ا... تاروردی قاضی جهانی:

خشکبار آذرشهر ، برند جهانی دارد

قاضی جهان مرکزاصلی فرآوری خشکبار  در آذرشهر می باشد  

نعمت ا... تاروردی قاضی جهانی

همچنان که مطلعید اولین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان با شعار «روستا؛ کانون تولید و ارزش‌آفرینی» از 14 لغایت 17 مهرماه 94 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سالن های ۱۲ و ۱۳، ۱۴ و ‍۱۵، ۲۵ و 26 برگزار شد که در بخشهای مختلف این نمایشگاه اعم از بخش استانی، ملی، آیینی و بخش‌های جنبی و فروشگاهی روستاییان به عرضه و نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاهای کشور پرداختند شهرستان آذرشهر نیز همگام با سایر شهرستانها، در این نمایشگاه شرکت کرده بود که  با یک غرفه در این نمایشگاه به معرفی محصولات و سوغاتی و همچنین عرضه محصولات کشاورزی بدون واسطه در این نمایشگاه اقدام شده بود.

مسئولیت غرفه شهرستان آذرشهر را جناب آقای نعمت الله تاروردی قاضی جهانی برعهده داشت که عمده محصولات خشکباری که در آن عرضه شده بود مربوط به محصولات خشکبار قاضی جهان می شد.

وی در حاشیه این نمایشگاه مصاحبه ای با هفته نامه ستاره صبح انجام داده بود که اگرچه ارسال این پست با تاخیر صورت گرفته ولی به واسطه آغاز مسافرت های نوروزی به لحاظ جنبه های بالای گردشگری منطقه و همچنین به لحاظ اینکه خشکبار هر ساله یکی از اقلام مورد تقاضای مردم در نوروز است متن این مصاحبه از نظر خوانندگان عزیز می گذرد.

@qazijahan

 

  

ستاره صبح : خشکبار شهرستان آذرشهر در جهان معروف است و «نعمت ا... تاروردی» نماینده روستای  قاضی جهان از توابع آذرشهر است. وی با حضور در اولین نمایشگاه دستاوردهای روستاییان به معرفی محصولات روستای خود پرداخته و معتقد است: برگزاری نمایشگاه گام موثری در رونق تولید محصولات روستاییان است و باید هر سال این نمایشگاه تکرار شود.

***

لطفا خودتان را معرفی کنید

نعمت ا...  تاروردی نماینده شهرستان آذرشهر هستم که در نمایشگاه دستاوردهای روستاییان شرکت کردم و بس خشکبار شهرستان آذرشهر بسیار معروف است و فرآوری خشکبار ویژه آذرشهر بوده و محل اصلی آن روستای قاضی جهان است و من نماینده قاضی جهان در این نمایشگاه هستم. یار خوشحالم که روستاییان می‌توانند توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه ارائه دهند.

چه محصولاتی ارائه کردید؟

در شهرستان آذرشهر، تولید لپه برند جهانی و کشوری دارد. محصولی هم که ما ارائه کردیم لپه آذرشهر است. همچنین خشکبار شهرستان آذرشهر بسیار معروف است و فرآوری خشکبار ویژه آذرشهر بوده و محل اصلی آن روستای قاضی جهان است و من نماینده قاضی جهان در این نمایشگاه هستم.

نمایشگاه را چگونه دیده‌اید؟

با توجه به این که اولین بار است که چنین نمایشگاهی برگزار می‌شود بالطبع ما معیار مقایسه‌ای برای آن نداریم اما به نظرم تمام ابعاد آن تاکنون عالی بوده است و بنده به نوبه خودم از مسئولین و برگزار کننده‌ها تشکر می‌کنم. شاید مشکلاتی هم داشته باشد اما آن چنان نیست که به چشم بیاید. به اعتقاد من مسئولان برگزار کننده می‌توانند بهتر از این هم نمایشگاه را برپا کنند. شاید اگر با آمادگی قبلی و بررسی و جمع بندی نتایج چنین  نمایشگاه‌هایی  اقدام شود می‌توان در آینده نمایشگاهی با انسجام بیشتر برگزار کرد.

تاکنون مسئولین چه حمایت‌هایی از شما کرده‌اند؟

حمایت‌ها در حد توان دولت خوب بوده است اما دارای نقایصی هم بوده که اگر برطرف شود برای روستاییان موثر خواهد بود.

شهر آذرشهر قابلیت توریستی هم دارد؟

بله، یک روستای جراغیل داریم که دارای خانه‌های قدیمی و ثبت شده است، همچنین روستای گردشگری دیگری هم به نام روستای قرمزگل داریم که این روستا قابلیت گردشگری بسیار بالایی داشته و مجهز به کمپینگ برای اسکان مسافران است.

در این مورد یک کتاب هم وجود دارد که بنده به نگارش درآورده‌ام با نام «سیمای شهرستان آذرشهر» که با همکاری فرمانداری شهرستان و در سال ۸۷ به چاپ رسید. این کتاب شامل معرفی کل شهرستان آذرشهر و آثار گردشگری آن است.

چه درخواستی از مسئولان دارید؟

از مسئولان می‌خواهیم خشکباری راکه در منطقه ما تولید و فرآوری می‌شود به مردم معرفی کنند زیرا تاکنون در حد کشوری، تبلیغی برای آن صورت نگرفته است.

 

   

بازدید دکتر محمدیان از غرفه آذرشهر در اولین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان با شعار «روستا؛ کانون تولید و ارزش‌آفرینی» در تهران                                                               @qazijahan  

بازدید دکتر محمدیان از غرفه آذرشهر در اولین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان با شعار «روستا؛ کانون تولید و ارزش‌آفرینی» در تهران                                                               @qazijahan

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد