قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

عیادت آیت الله مجتهد شبستری ازحجت الاسلام حاج میرزاعلی ملائی قاضیجهانی

 

 

 

 

 

 

عیادت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی 

 از حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی ملائی قاضی جهانی 

 پدر شهید مرتضی ملایی قاضی جهانی 

 عیادت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی از حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی ملائی قاضی جهانی پدر شهید مرتضی ملایی قاضی جهانی    

نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به اتفاق مدیرکل بنیاد شهید استان و جمعی از مسئولین از پدر شهید مرتضی ملایی قاضی جهانی دیدار و عیادت کرد. 

آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی ملائی قاضی جهانی ، پدر شهید مرتضی ملائی قاضی جهانی، اظهار کرد: عزت و سربلندی ایران اسلامی در سایه این شجاعت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام است. 

وی افزود: باید اعمال و رفتار ما طوری باشد که در آخرت روی شفاعت خواستن از شهدا را داشته باشیم.عیادت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی از حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی ملائی قاضی جهانی پدر شهید مرتضی ملایی قاضی جهانی  

آیت الله شبستری با اشاره به لزوم تکریم پدران، مادران و خانواده شهدا، خاطر نشان کرد: شفاعت شهدا و پدران شهدا آرزوی ماست که در واقع پشتوانه معنوی ایرانی ها است. 

پدرشهید مرتضی ملائی قاضی جهانی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: پسرم زمان اعزام به جبهه معتقد بود که از هر خانواده باید یک نفر برای دفاع از اسلام و ناموس کشور در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته باشند. 

حجت الاسلام حاج میرزا علی ملائی قاضی جهانی افزود: در زمان حاضر نیز باید آماده هجمه های مختلف دشمنان انقلاب باشیم . 

شهید سرافراز ' مرتضی ملائی قاضی جهانی ' متولد خرداد ماه سال 1337 قاضی جهان شهرستان آذرشهر، فروردین ماه سال 1360 در منطقه عملیاتی ماهشهر به شهادت رسید. 

@qazijahan

 

 

عیادت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی از حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی ملائی قاضی جهانی پدر شهید مرتضی ملایی قاضی جهانی   

 

شهید مرتضی ملائی قاضی جهانی  

     مرتضی ملائی فرزندگرامی حجت الاسلام حاج میرزا محمدعلی ملائی می باشد که در تاریخ 1/3/1337 در خانواده ای روحانشهید مرتضی ملائی قاضی جهانیی دیده به جهان گشود. دفاع از آب و خاک یک فریضه ملی و اسلامی است لذا شهیدمرتضی ملائی هم این فریضه را احساس کرد و در کنار دیگر رزمندگان قرار گرفت. تعلیمات مذهبی و الگوهای موجود در جامعه سبب ساز گردید تا موقعیت ها را خوب بشناسد لذا جائی که لازم است پاسخ مثبت دهد پاسخ مثبت و در غیر اینصورت پاسخ منفی می دهد چنانکه می بینیم در اواخر حکومت جائر پهلوی در اعزام به خدمت سربازی از دست مأموران فرار می کند چرا که خدمت به شاه ملعون را به مصلحت اسلام و میهن نمی داند ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی داوطلبانه به خدمت مقدس سربازی اعزام می گردد. 

     زمانی که جنگ تحمیلی آغاز می شود وی دوره های پیشرفته رزمی اردنانس را طی می کند و در جنگ های نامنظم جبهه های غرب به صف یاران دکتر شهید چمران پیوسته و در کنار دیگر رزمندگان قرار می گیرد.  

وی پس از ماهها مبارزه و مجاهدت بالاخره به آرزوی دیرینه اش رسید و در تاریخ 21/1/60 در ماهشهر و در عملیات حصر آبادان توسط دشمن بعثی به فیض عظیم شهادت نایل گردید. 

 

 

@qazijahan

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزامحمد علی ملّائی قاضی جهانی 

حاج میرزا محمدعلی ملّائی فرزند آخوند ملّا ابراهیم در سال 1301 هجری شمسی در خانواده ای مذهبی و روحانی متولد شد، دوران کودکی و طفولیت را در محضر پدر بزرگوارش که از روحانیون صاحب نام منطقه بود سپری نمود و سپس به توصیه والد گرامیش جهت کسب علم و دانش درحجت الاسلام والمسلمین حاج میرزامحمد علی ملّائی قاضی جهانی مکتب و کلاس درس آقایان حجج الاسلام حاج میرزا اسدالله محمّدی، حاج میرزا عبدالله وثوقی و ملا حسینقلی محمد علی زاده حضور یافت. در هفده سالگی در معیت پدرش به شهر تبریز عزیمت نموده و در مدرسه حسن پادشاه با آقای باباخان چهرگانی هم منزل گردید سپس وارد مدرسه طالبیه گردید و در این مدرسه صرف و نحو را از محضر میرزا محمد ایمانی فرا گرفت. سپس سیوطی جامی را از محضر حجت الاسلام علی الهی قزلجه ای و سطح فقه را از آیت الله سید هادی خسرو شاهی اخذ نمود.

     میرزا محمدعلی ملّائی پس از گذراندن سطح فقه، برای تحصیل فقه به ترتیب در کلاس درس آقایان حاج میرزا کاظم دینوری و حاج سید مرتضی مستنبط حضور یافت و بالاخره برای اخذ اصول فقه به محضر استاد خویش حاج میرزا محسن دوزدوزانی رسیده و بهره های فراوانی از کلاس درس ایشان برگرفت و سپس به زادگاه خویش قاضی جهان مراجعت نموده و با خانواده حجت الاسلام میرزا اسدالله محمّدی وصلت نمود. ایشان در حین انجام امورات زندگی به کارهای تبلیغی نیز اهتمام داشت. وی در سال 1350 از قاضی جهان به تبریز عزیمت و در آنجا سکنی گزید و از سال 1357 در مسجد امام خمینی محله خطیب تبریز به اقامه نماز جماعت و تبلیغ احکام و واجبات دینی پرداخت.

     حجت الاسلام حاج میرزا محمدعلی ملائی همزمان با وقوع انقلاب اسلامی به جرگه انقلابیون پیوسته و در بحبوحه هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با حضور در مناطق عملیاتی به وظیفه تبلیغی خویش پرداخت و در این راه فرزند برومندش شهیدمرتضی ملائی را در سال 61  در عملیات حصر آبادان تقدیم اسلام و انقلاب نمود.  

@qazijahan

 

 

 عکسی از حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی ملائی قاضیجهانی در کنارشهدای محراب آیت الله شهیدقاضی طباطبایی،آیت الله شهیدمدنی وآیت الله العظمی موسوی اردبیلی در زمان انقلاب اسلامی  درتبریز  

عکسی از حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی ملائی قاضیجهانی در کنارشهدای محراب  

آیت الله شهیدقاضی طباطبایی،آیت الله شهیدمدنی 

 وآیت الله العظمی موسوی اردبیلی در زمان انقلاب اسلامی  درتبریز

 

این خبر در:    

 

سایت بنیاد شهید            ایرنا

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه... 25 فروردین 1395 ساعت 18:29

بی زحمت مطالبو تند تند به روز رسانی کنید.مرسی

فاطمه... 10 فروردین 1395 ساعت 17:52

خداقوووت ...
خسته نباشین.

باسلام و تشکر متقابل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد