قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

ارتحال حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی صالحی

 

 

 

 

 

 

 

ارتحال حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی صالحی 

 

ارتحال حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی صالحی

انا لله و انا الیه راجعون

بدینوسیله درگذشت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی صالحی از واعظین برجسته ،فرهنگی بازنشسته و ازچهره های ماندگار قاضی جهان را به اهالی قاضیجهان تسلیت می گوییم.

گروه آنایوردوم قاضی جهان

 

 

 

اعلام مراسم تشییع،تدفین و شام غریبان

قال رسول الله (ص):

 اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

 

با نهایت تاسف و تاثر از درگذشت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی صالحی پدر بزرگوار آقای یحیی و مرحوم  رضا صالحی را به خاندان بزرگ صالحی و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض مینماییم.

مراسم تشییع جنازه آن مرحوم ساعت ۱۷ شنبه ۲۴ تیر ماه از  مسجد جامع قاضیجهان به سمت وادی رحمت برگزار می شود .

مراسم شام غریبان آن مرحوم بعداز تدفین الی اذان مغرب در مسجد جامع قاضیجهان برپاست

  

 

 

زندگینامه مرحوم مغفور حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزا علی صالحی (محمدعلی زاده)

 حاج میرزا علی صالحی فرزند حاج رضاقلی در سال 1303 هجری شمسی در خانواده ای روحانی و جلیل القدر دیده به جهان گشود. دوران کودکی را تحت تربیت و سرپرستی پدر بزرگوارش سپری نموده و به جهت علاقه پدرش جهت تحصیل علوم دینی فرزندانش با پیشنهاد پدر در مکتب درس عموی بزرگوارش حجت الاسلام والمسلمین ملا حسینقلی محمدعلی زاده در مسجد ولیعصر حضور یافته و از محضر وی استفاده های فراوانی در تحصیل مقدماتی علوم برده و دروس تنبیه الغافلین، گلستان سعدی، تاریخ معجم، ابواب الجنان، معنی و تجوید قرآن را از ایشان تلمذ کرده و از شاگردان ممتاز مکتب معظم له محسوب می گردیده است.

حاج میرزا علی صالحی سپس در کلاس درس حاج میرزاعبدالله وثوقی حضور یافته و تا کلاس ششم را از وی استفاده نمود و پس از اتمام دروس مقدماتی عازم شهر تبریز شده و در مدارس دینی این شهر همچون طالبیه به تحصیل صرف و نحو و ادبیات عرب پرداخته و بعد از دو سال تحصیل در محضر اساتیدی همچون میرزا حسن داشاتاتی عازم بلده طیبه قم شده و در حوزه علمیه، منطق و فلسفه را از محضر شهید آیت الله حاج سید محمد علی قاضی طباطبائی، کتاب مطوّل تفتازانی را در مجلس درس آیت الله مسلم ملکوتی سرابی، شرح لمعه را از محضر حاج میرزا صادق طاهباز تبریزی، مکاسب شیخ را از حجت الاسلام حاج میرزا محمد مجاهد و فقه و اصول را از آیت الله کوه کمری وکفایه الاصول را از محضر حضرت آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی تلمذ نموده و مدت 5 سال در حوزه علمیه و مدرسه فیضیه به تربیت طلاب علوم دینی و تدریس اشتغال داشته و از آیات عظام محسن طباطبائی حکیم، حسینی زنجانی و مرعشی نجفی موفق به کسب و اخذ اجازات کتبی تصدی امور حسبیه و اخذ وجوه شرعیه و اخذ سهم مبارک امام و نیز نقل روایات مفتخر شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی صالحی پس از فراغت از تحصیل با اجازه آیت الله مرعشی نجفی به موطن خویش بازگشته و در زادگاه خویش ضمن تبلیغ احکام و واجبات دینی و امامت جماعت مسجد جامع قاضی جهان به استخدام آموزش و پرورش در آمده و در قالب استاد قرآن به تدریس دروس قرآن، فلسفه، منطق، حکمت و ادبیات عرب در مدارس آذرشهر، ایلخچی، اسکو و دهها نقطه دیگر پرداخته و پس از سی سال فعالیت قرآنی در سال 1368 بازنشست گردیده است. وی یکه و تنها روحانی منطقه است که به رغم برخی از مشکلات و دردسرهای محیط های کوچک روستایی در آن مقاومت نموده و با کمبودها و نواقص آن ساخته است . حجت الاسلام و المسلمین صالحی با شروع جنگ تحمیلی با حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی به وظیفه تبلیغاتی پرداخته و در تزریق امیدواری به رزمندگان اسلام سهم بسزایی ایفا نموده است.

حجت الاسلام صالحی فرد خیّر و مصلحی بوده و در رتق وفتق امورات دینی، شرعی و معیشتی مردم اهتمام داشته و از پیشتازان کارهای عمرانی و اصلاحی قاضی جهان و روستاهای دیگری همچون قراغیل بوده و خدمات شایسته و ارزنده ای در جهت عمران و آبادانی منطقه همچون شهرهای آذرشهر و گوگان و روستاهای سیلاب، خانقاه، نادینلو و سرین دیزج به منصه ظهور رسانده است.

وی که یکی از چهره های ماندگار قاضی جهان است پس از ۷ دهه تلاش های دینی، آموزشی و فرهنگی در سطح شهرستان آذرشهر در روز جمعه ۲۳ تیرماه ۹۶ برابر با ۱۹ شوال ۱۴۳۸ هجری قمری در سن ۹۳ سالگی دارفانی را وداع گفته و جان به جان آفرین تسلیم نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد