قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

در سوگ آهنگران لشکر عاشورا و پیک ویژه آقا مهدی






در سوگ آهنگران لشکر عاشورا و پیک ویژه آقا مهدی






گلچین روزگار عجب با سلیقه است 

میچیند آن گلی که به عالم نمونه است

هر گل را که به چمن بیشتر میدهد صفا 

گلچین روزگار امانش نمی دهد...........


۲۶ تیرماه همزمان با دهه کرامت، مداح باصفای اهل بیت عصمت و طهارت،  پاسدار و رزمنده جانباز و همرزم سردار شهید مهدی باکری و پیک ویژه فرمانده لشکر عاشورا ، حاج جعفر حسنی قاضی جهانی بعد از فداکاری و تحمل سختیهای دوران دفاع مقدس که از یادگاران جهاد وشهادت بود و همچنین پس از تحمل سالها درد و بیماری به دیار باقی شتافت.

بی گمان ایران عزیز اسلامی همه عزت و آرامش خود را مدیون رشادت های دلاورمردانی است که با تأسی از حضرات ائمه معصومین(ع) تفسیرگر ایثار شدند و افتخارات بزرگی در تاریخ این سرزمین الهی به یادگار گذاشتند.

آن مرحوم از جمله پاسدارانی است که بیشترین مدت حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را در کنار سرداران شهید بزرگی همچون باکری ها، تجلائی ها، یاغچیان ها و... سپری نموده و با مداحی ها ، نواها و نغمه سرایی ها در تهییج رزمندگان اسلام  نقش اساسی ایفا نموده و لقب آهنگران لشکر عاشورا را از آن خود ساخته بود.

صدای آن مرحوم تنها برای بالا بردن شور و تهییج رزمندگان  نبود بلکه بعد از عملیات ها نیز به رزمندگان اسلام روحیه می‏ داد و در کاهش آلام مجروحین عملیات نقش اساسی ایفا می نمود.

درگذشت  خادم و مداح با اخلاص اهل بیت حاج جعفر حسنی که عمری را در ترویج شعائر اسلامی و فرهنگ عاشورا صرف کرده و زندگی خود و خانواده اش را وقف اسلام ، ولایت و انقلاب کرده بود موجب تأسف و تأثر گردید.

او از جمله بسیجیان با اخلاصی بود که در همه مراسمات و برنامه های پایگاه مقاومت شهید مطهری قاضی جهان از جمله پایه های ثابت آن به شمار می رفت و جانا و مالا خود را وقف آن نموده بود و از جمله افرادی به شمار می رفت که تعقل در تصمیمات و نگاه های سیاسی و اجتماعی اش بر احساسش غلبه داشت و هرگز از مسیر حق و عدالت خارج نمی شد.

مرحوم حسنی از دلسوزترین افرادی بود که در مدت دو سال مسئولیتی که در هیات اکبریه قاضی جهان داشتم به تحقیق یافته بودم و سخنرانی های شیوا و موثری در هیات علاوه بر مداحی ارائه می داد ، هرگز ندیدم بدون مطالعه سخنرانی نماید برای ارائه صحبت ده دقیقه ای،  ساعت ها وقت صرف نموده و مطالعه منابع مختلف در برنامه اش بود مطالبش را دسته بندی نموده در موعد مقرر صحبت هایش را جمع بندی می نمود و حاضرین در جلسه را با اطاله کلام خسته نمی کرد و در سخنانش جانب حق را گرفته و از عدالت خارج نمی شد ارادتش به ائمه اطهار چنان بود که در چند سال آخر عمرش همچنانکه با درد و بیماری دست و پنجه نرم می کرد هرگز در جلسات هیات غیبت نمی کرد و بانی اکثر جلسات آن به شمار می رفت.

آن مرحوم از پیشکسوتان بنام عرصه قرآنی و مداحی بود که سال‌ها با عشق، علاقه، شور و اخلاص خاصی، نسبت به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) عرض ارادت داشت.

این مداح عاشق و مروج احکام که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بسیار حساس بود، عمر بابرکت خویش را صرف نوحه‌خوانی و خدمت در آستان پرمهر و محبت معصومین علیهم‌السلام کرد و با صدای پرسوز و حرارت خود عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) و اهل‌بیت عصمت و طهارت را در دل‌های مؤمنان و ارادتمندان به ساحت قدسی حضرات معصومین (ع) شعله‌ورمی ساخت.

️ نوای شورانگیز حماسه حسینی و زینبی که از حنجره خوش‌نوای آن مرحوم در جبهه های حق علیه باطل ، حسینیه‌ها، مساجد و هیات اکبریه قاضی جهان برمی‌خاست در عرصه ترویج فرهنگ ناب حسینی تا همیشه پایدار و ماندگار خواهد ماند.

و بالاخره اینکه در کسوت عضویت شورای اسلامی قاضیجهان تلاش بسیاری در پیشبرد طرح های عمرانی قاضی جهان همچون طرح هادی ، آسفالت معابر و ... بکار برده و شبانه روز و بی وقفه در این مسیر بدون چشمداتی با سایر اعضا و دهیاری همکاری می نمود.

در آستانه اربعین درگذشت آن پیرغلام آستان حسینی ، ضمن عرض تسلیت به مردم شریف قاضیجهان ، جامعه مداحان، ایثارگران، دوستداران و خانواده ایشان، برای آن مرحوم، رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم امیدوارم همت ، عقلانیت ، صبر ، شعور ، جدیت و اخلاص آن مرحوم به الگویی در جامعه مبدل گردد. 


*** کاظم زاده 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد