قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

دیدار با سامی سردار ملی نوه ستارخان

با شناخت ستارخان و باقرخان غرور ملی رشد پیدا می کند

سامی سردار ملی (نوه  ستارخان) در بازدید از خانه ستارخان و دفتر کمیسیون حقوق بشراسلامی

 نوه ستارخان سردار ملی گفت: آذربایجان سرشار از چهره‌هایی است که شناخت درست آنها و تبیین اندیشه‌هایشان به رشد غرور ملی در راستای  اعتلای ایران کمک خواهد کرد.

 به گزارش روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ، سامی سردار ملی (نوه  ستارخان) در بازدید از خانه ستارخان و دفتر کمیسیون حقوق بشراسلامی  که در آستانه سالروز تولد ستارخان و صدمین سالگرد درگذشت وی صورت گرفته بود با اشاره به اینکه  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درسپردن خانه ستارخان به کمیسیون حقوق بشراسلامی کار پسندیده ای  انجام داده است گفت:به نمایندگی از تمام خانواده ستارخان از این اقدام مهم فرهنگی و تاریخی سپاسگزاری می‌کنم .

ستارخان

وی با بیان اینکه مرمت و بازگشایی خانه‌هایی همچون خانه ستارخان و باقرخان از چند جهت حائز اهمیت است  ادامه داد: این نوع خانه ها هم تاریخ و فرهنگ یک برهه خاص را معرفی خواهد کرد و هم سابقه شخصیتی و فعالیتی یک فرد در این اماکن بهتر امکان بررسی خواهد یافت و با لحاظ کردن ضعف و قوت‌های هر انسانی در این خانه موزه‌ها می‌توان اخلاق و رفتار شایسته انسانی و میهن‌پرستانه را معرفی کرد.

نوه ستارخان با بیان اینکه مردم باید سرداران ملی این مرز و بوم را بشناسند ادامه داد: مردم بایستی بدانند ستارخان که بوده، چه فعالیت‌هایی داشته، چگونه وطن‌پرستی را به آسایش ترجیح داده، با شهادت دو برادرزاده جوانش چگونه کنار آمده و چگونه جهان را وداع گفته، چون این مطالب بخش مهمی از تاریخ ما را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه هرکس گذشته خود را نشناسد، آینده روشنی نخواهد داشت ادامه داد: همه ما باید با تاریخ گذشته به خوبی آشنا باشیم و درس‌های تاریخ را در زندگی خود به کار بندیم.

 


 

ستارخان ، شهید باکری زمان خود بوده است

 

خانه ستارخان ، تنها خانه تسلیم نشده  ‌ایران بود

ستارخان

 

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی گفت: ستارخان و باقرخان و همه مجاهدین از دوره مشروطیت گرفته تا انقلاب و جنگ تحمیلی ، همگی در مسیر اعتلای ایران اسلامی ، حقوق بشر و عدالت قدم برداشته اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ، مهندس وحید کاظم زاده در حاشیه دیدار سامی سردار ملی (نوه  ستارخان)  از خانه ستارخان و دفتر کمیسیون حقوق بشراسلامی  که در آستانه سالروز تولد ستارخان و صدمین سالگرد درگذشت وی صورت گرفته بود با اشاره به اینکه ستارخان ، شهید باکری زمان خودبوده است گفت: تجلیل از فرماندهان ، قهرمانان ملی و شخصیتهای افتخار آفرین هر ملت، ضمن اینکه تجلیل از تلاشها و رشادتهای آن چهره‏های درخشان است، از سویی دیگر الگویابی و ارائه آن به نسل جوان ،نوجو و آرمان‏گراست.

وی با بیان اینکه در تاریخ آذربایجان  ، سرداران ، دلیر مردان و بزرگانی چون قائم مقام فراهانی، میرزا تقیمهندس وحید کاظم زاده دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی خان امیرکبیر، ستارخان، باقرخان ، شیخ محمدخیابانی ، ثقة الاسلام، کلنل محمد تقی خان پسیان ، شهید مهدی باکری،شهید علی تجلایی، شهید حمید باکری ، شهید شفیع زاده و شهید یاغچیان ،  الهام بخش بسیاری از حرکتها و انقلابهای فردی و اجتماعی گردیده‏اند ادامه داد: آذربایجان  الگوهای شایسته در تاریخ خود برای معرفی به نسل جوان دارد و به گواهی تاریخ، شجاع مردان و شیرزنان آذربایجان در همه آوردگاههای علمی، سیاسی، فرهنگی و رزمی هماره از پیشتازان و طلایه‏داران به شمار می‏آیند.

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی  با بیان اینکه عرصه‏های مختلف زندگی و برهه‏های گوناگون تاریخ، دهها قهرمان در پهنه آذربایجان تربیت کرده که هر کدام درعصر خود و حتی در عصر کنونی الگویی شایسته برای پیروی و انسان سازی هستند افزود: تلاشها و مجاهدت های عالمانه و مبارزات افتخار آمیز هر یک از این نامداران همچون ستارخان سردار ملی ، درسهایی غنی و پرمحتوا برای نوجوانان و جوانان و سایر اقشار این مرز و بوم، می‏تواند باشد و در یک نگاه کلی می توان گفت این الگوها بهترین دروس عملی برای ساختن انسانهای پرتلاش و مؤمن و وطن دوست و شجاع، می‏باشد که می توانند الگویی برای مجاهدت در راه استقلال ، ایجاد عدالت و آزادی ، تحقق حقوق بشر و اعتلای ایران اسلامی باشند.

مهندس کاظم زاده با بیان اینکه خانه ستارخان ، تنها خانه تسلیم نشده ‌ایران به دشمن در زمان استبداد سیاه محمدعلی شاهی و حمله روس به ایران بود ادامه داد: ستارخان  همان کسی است که در جواب کنسول روس (پاختیانوف) در تبریز که خواستار تأمین جانی و مالی  وی  و پناه بردن به سفارت روس شده بود گفته بود « من می خواهم هفت دولت زیر سایه بیرق امیر المومنین علی (ع) باشند و شما  از من می خواهید زیر بیرق روس بروم! هرگز چنین کاری نخواهد شد» و چنانچه تارخ گواه بوده در سخت‏ترین روزهای انقلاب مشروطیت، یک تنه بر دل دشمن زد و فقط با 17 نفر از خانه‏اش در محله امیرخیز تبریز (تنها خانه‌ تسلیم نشده  ‌ایران) یا علی گویان به کوچه‏ها تاخت و هنوز ساعاتی از این خیزش و حمله برق آسای او و یارانش نگذشته بود که تبریز، نسیم خوش آزادی را استشمام کرد و پرچم ایران بر فراز بامها افراشته شد و هر جا که پرچم‏های سفید تسلیم یا بیرق‏های حمایتی روس و انگلیس نصب شده بودند، بر خاک افتادند.

ستارخان

وی با بیان اینکه کتب تاریخی، ستارخان را مردی شجاع، بی‏باک، جوانمرد، محجوب، مبادی آداب شرعی و اجتماعی، مقید به اجرای احکام شرع مقدس اسلام، مقلد مراجع تقلید، پیرو دستورات مذهبی، وفادار به دوستی و رفاقت، آشنا به اصول مدیریتی خصوصاً در عرصه رزم و نظامیگری، عدالتخواه، طرفدار مستضعفان و محرومان، دشمن آشتی ناپذیر ستمگران، صادق و بی‏ریا، پاکدامن و بی‏آلایش، ساده و صمیمی و شیعه‏ای مخلص و عاشق سید الشهداء (ع) و مرید حضرت عباس (ع) معرفی می‏کند ادامه داد: عصر ما، ستارخان های زیادی پرورش داده و در تحقق انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی، قهرمانانی بسان ستارخان را شاهد بوده ایم. شیران شرزه‏ای که آوازه دلیری آنان هنوز هم در آبادان و خرمشهر، فکه و سوسنگرد، بستان و شلمچه، و کوههای سر به فلک کشیده غرب و شمال غرب کشورمان تحت عنوان لشکر 31 عاشورا طنین انداز است. رزم آوران بی‏باک اروند، خط شکنان دلیر بیت المقدس، والفجر 8 و کربلای 5، راست قامتان جاویدی که چون ستارگان فروزان بر پهنه سپهر نیلگون ایران اسلامی می‏درخشند.

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی  با بیان اینکه ستارخان و باقرخان به دنبال اسقلال و قطع وابستگی ایران از دست اجانب روس و انگلیس بوده و هرگز به فکر جدایی طلبی و هرگونه افکار مذبوحانه دیگری نبودند تا دستاویز تعدادی انگشت شمار باشند ادامه داد: بایستی تلاش کنیم ستارخان و باقرخان را چنانچه بودند به مردم معرفی کنیم و از هرگونه افراط و تفریط در این زمینه اجتناب نماییم.


سامی سردار ملی (نوه  ستارخان) در بازدید از خانه ستارخان و دفتر کمیسیون حقوق بشراسلامی


ایسنا  +  ایسنا     مهر   نصرنیوز + نصرنیوز  فارس + فارس  جام جم   شبستان + شبستان

 خبرفارسی  تبریز سیتی   شایق  + شایق  خبرلینک


 

خشک شدن دریاچه ارومیه ، سرسبزی شمال کشور را از بین خواهد برد

 دبیرمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی :

خشک شدن دریاچه ارومیه ، سرسبزی شمال کشور را از بین خواهد برد 

حق آبه دریاچه ارومیه بایستی اعمال شود

بینایی ده میلیون نفر  با بادهای نمکی آسیب خواهد دید

دبیرمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی گفت: با خشک شدن دریاچه ارومیه و با بادهای نمکی ایجاد شده  به غیر از شمالغرب کشور ،  سرسبزی  استانهای مرکزی و شمال  کشور همچون  استانهای گیلان ، مازندران ، تهران و قزوین  از بین خواهد  رفت.

به گزارش روابط عمومی دفترمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ، مهندس وحیدکاظم زاده در نشست کارگروه حمایت از محیط زیست شمالغرب کشور که با هدف بررسی آخرین وضعیت خشک شدن دریاچه ارومیه و نقش آن  در به چالش کشیده شدن حقوق زیست محیطی مردم برگزار شده بود با بیان اینکه بخشی نگری نمایندگان مجلس ، خشک شدن تالابهای کشور را تسریع بخشیده است گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس عمق فاجعه دریاچه ارومیه را هنوز درک نکرده اند .

وی به عدم تصویب دو فوریت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه  اشاره نموده و با بیان اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه یک موضوع ملی و زیست بومی است افزود : تاریخ قضاوت خوبی در مورد عملکرد نمایندگان  و دولت در رابطه با دریاچه ارومیه نخواهد داشت . 

 

 مهندس وحیدکاظم زاده دبیرمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی 

مهندس کاظم زاده با بیان این که در سال 87 و در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهوری به ارومیه 2700 میلیارد ریال  برای انتقال آب به این دریاچه تصویب شد ادامه داد: متاسفانه  تاکنون مبلغی به این طرح اختصاص نیافته است.

دبیرمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی با بیان اینکه طبق اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است ادامه داد: البته از نمایندگانی که شاید یکبار هم دریاچه ارومیه را از نزدیک ندیده و در مناطقی با فاصله بیش از یک هزار کیلومتری از دریاچه زندگی می کنند، نباید انتظارداشت حال وخیم این نگین آذربایجان را درک کنند ولی اگر خبر عدم حضور اکثر نمایندگان آذری در جلسه تصویب دو فوریت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه صحت داشته باشد این مطلب بحث برانگیزاست .

وی با اشاره به اینکه  اگر هم اکنون از خشک شدن دریاچه ارومیه جلوگیری نشود در سال‌های آینده باید صدها میلیارد دلار برای مقابله با سونامی نمک هزینه شود ادامه داد:  باید بگوییم بادهای نمکی  و سونامی احتمالی ، موجب مختل شدن زندگی انسانی در خاورمیانه و از بین رفتن بینایی افراد و نیز سرسبزی منطقه شمال و شمالغرب کشور خواهد شد.

 مهندس کاظم زاده با بیان اینکه موضوع دریاچه ارومیه مسئله ای زیست محیطی و اجتماعی است نباید این معضل را سیاسی و امنیتی  نمود افزود: انتقال آب از سایر حوضه های آبخیز، بارورسازی ابرها، و آبیاری تحت فشار اگر چه راهکارهای مسئولان برای نجات دریاچه ارومیه است ولی این حرکات لاک پشتی نمی تواند جلوی سرعت مرگ دریاچه را بگیرد و باید دولتمردان سریع وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه با نمک نوردی مدیران دریاچه ارومیه احیاء نمی شود افزود: نمک نوردی برخی مدیران بر روی دریاچه ارومیه جز مسخره کردن مردم عایدی نداشت .

دبیرمنطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی با بیان اینکه بایستی وزارت نیرو حق آب دریاچه ارومیه را پرداخت کند ادامه داد:  7 میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ریزش می شد و وزارت نیرو جلوی این ریزش را با احداث سدها گرفته است  لذا حق آبه این دریاچه بایستی به این دریاچه برگردانده شود.


فارس   آریانیوز


هیچ مدیری حق برخورد قهر‌آمیز با خبرنگاران را ندارد ‌

هیچ مدیری حق برخورد قهر‌آمیز با خبرنگاران را ندارد ‌

تملق و چاپلوسی برای مدیران ، آفت حرفه مقدس خبرنگاری شده است

مهندس وحید کاظم زاده دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی در نشست کارگروه حمایت از حق آزادی بیان و مطبوعات شمالغرب کشور

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی گفت: بی هیچ اغراق و افراطی باید خبرنگاران را جزو کم درآمدترین و مظلوم ترین بخش جامعه قلمداد نمود.

به گزارش روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ، مهندس وحید کاظم زاده در نشست کارگروه حمایت از حق آزادی بیان و مطبوعات شمالغرب کشور که همزمان با روز خبرنگار در تبریز برگزار شده بود با اشاره به اینکه حقوق خبرنگاران در کشورهای دیگر قابل قیاس با حقوق و دریافتی ناچیز خبرنگاران در داخل کشورمان نیست گفت: البته اکثر خبرنگاران دولتی در حال حاضر وضعیت بهتری دارند و این مساله هم باید درباره خبرنگاران بخش خصوصی نیز تقویت شده و مطبوعات مستقل در استان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه بایستی از خبرنگاران حمایت عملی صورت پذیرد شود گفت: خبرنگاران نقشی بی‌بدیل در جامعه دارند بنابراین باید مدیران از آنها حمایت کنند و روابط خوبی با آنها داشته باشند چرا که خبرنگاران دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای هستند و مدیران باید از ظرفیت‌های موجود به نحو احسنت بهره‌مند شوند.

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی با بیان اینکه با دویست هزار تومان دریافتی ماهانه حتی نمی توان هزینه اجاره ماهانه یک خانه 60 متری را پرداخت افزود: گاهی به دلیل تامین نشدن نیازهای خبرنگاران به ویژه نیازهای مادی آن‌ها، مجبورند در چند رسانه مشغول به کار شوند که اینکار از کیفیت کار آنان کاسته است.

مهندس کاظم زاده برخورد برخی از مدیران در استان با خبرنگاران را به باد انتقاد گرفته و با بیان اینکه هیچ مدیری حق برخورد قهر‌آمیز با خبرنگاران را ندارد ‌افزود: برخی مدیران برخورد مطلوبی با خبرنگاران نداشته و برخورد برخی از مدیران استان با خبرنگاران غیرحرفه ای و غیراخلاقی است .

وی خبرنگاران را مرزبانان ، پاسداران و پیشقراولان حریم حقگویی و حقوق مردم دانست و افزود: کمیسیون حقوق بشراسلامی هفته ای نیست که شکایتی از برخورد غیرعالمانه و دور از شان برخی از مدیران نداشته باشد.

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی ، تملق و چاپلوسی برای مدیران را آفت حرفه مقدس خبرنگاری دانست و افزود: خبرنگاران بایستی رسالت اصلی و قلم خود را حفظ نموده و سعی کنند قلمشان در راستای کار خبری باشد و با نگاه حرفه ای ، اجازه ندهند تا برخی از مدیران فرصت طلب از آنان برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود سوء استفاده نمایند.

مهندس کاظم زاده با بیان اینکه کارگروه حمایت از حق آزادی بیان و مطبوعات شمالغرب کشور حمایت از خبرنگاران را وظیفه خود می داند افزود: این دفتر در صورتی که جامعه خبرنگاران از توهین و آزار مدیری شکایت داشته باشند با عنایت ویژه رئیس کل دادگستری استان و شخص دادستان تبریز به شکایات آنها رسیدگی می‌کند.


مهرنیوز ایلنا خبرفارسی گالان ایسنا عصرایرانیان آریانیوز

اشتهارد نصرنیوز


وضعیت معیشتی اکثر خانواده ‌زندانیان قابل توصیف نیست

وضعیت معیشتی اکثر خانواده ‌زندانیان قابل توصیف نیست

جشن گلریزان فقط مختص زندانیان نباشد

مهندس وحید کاظم زاده دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی گفت: حکومت اسلامی در قبال وضعیت معیشتی خانواده های زندانیان بدون در نظر گرفتن نوع جرم ، مسئول بوده و نبایستی جشن گلریزان فقط مختص زندانیان مالی و غیر عمد باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی ، مهندس وحید کاظم زاده در حاشیه دیدار تعدادی از خانواده های زندانیان در محل خانه ستارخان با وی در گفتگو با خبرنگاران با تشریح وضعیت اسفبار و نگران کننده وضعیت معیشتی بسیاری از خانواده های زندانیان گفت: وضعیت معیشتی اکثر خانواده ‌زندانیان قابل توصیف نیست .

وی با بیان اینکه عدم توجه به وضعیت معیشتی و رفاهی همسران و فرزندان زندانیان دربند ممکن است آنان را به مجرمان فردا تبدیل نماید افزود: در برابر خانواده زندانیان دربند که برای عنوان مصائب و مشکلات خود به کمیسیون حقوق بشراسلامی مراجعه می کنند حرفی برای گفتن نداریم.

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی با اشاره به اینکه نبایستی تنها به فکر آزادی زندانیان مالی و غیرعمد باشیم ادامه داد: زندانیان جرایم کیفری ، جزائی و سیاسی نیز از منظر شارع مقدس حق و حقوقی دارند و خانواده این گروه ها نیز نیاز به التفات و توجه دارند و بایستی این مسائل به مراجع عظام منتقل شود تا مقداری از سهم امام به آنان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه توجه به مشکلات خانواده های زندانیان و بزهکاران، موجب کاهش آسیب های اجتماعی برای این افراد می شود ضمن تشکر از انجمن و کانون های حمایت از زندانیان در تامین مایحتاج ، جهیزیه ، وسایل کمک آموزشی ، تحصیلی و فرهنگی به خانواده های زندانیان ، آن را ناکافی دانست و افزود: به منظور حفظ کانون خانواده و جلوگیری از مشکلات مترتب، توجه به وضعیت معیشتی و معنوی خانواده زندانیان باید در اولویت برنامه های مسئولین قضایی قرا گیرد .

وی حق حضور در مراسم مذهبی از قبیل مراسم عید ونماز جمعه ، حق ملاقات با نزدیکان و دیگران ، حق رفاه مانند مسکن و فرش و غذا و لباس مناسب ، حق داشتن وکیل ، حق مرخصی ، حق تعجیل در محاکمه ، حق با همسر بودن(داشتن رابطه جنسی با همسر) ، حق عدم حبس مریض یا اجیر ، حق عدم پرداخت مخارج زندان ، حق جداسازی نوجوانان از سالمندان و مسلمانان از غیر مسلمانان ، حق اشتغال ، حق نفقه و حق تحریم شکنجه برای گرفتن اقرار را از حقوق مسلم زندانیان از دیدگاه شرع مقدس اسلام دانست و ادامه داد: از میان شقوق متنوع حقوق شهروندی ، حقوق زندانیان و نحوه رفتار با آنان جزو مواردى است که امام خمینی رهبر کبیر انقلاب بارها و بارها در مناسبت‌ها و دیدارهاى مختلف مسئولان امر را به رعایت حقوق انسانى آنان سفارش کرده‌اند آنجا که در پیام چهارده ماده‌اى خود در 9 اسفند 1357 مى‌فرماید: «به تمام اعضاى کمیته‏ها و زندانبان‌ها حکم می‏کنم که با زندانیان- هر که باشد- به طور انسانیت و اسلامیت رفتار کنند و از آزار و مضیقه و رفتار خشن و گفتار ناهنجار خوددارى کنند که در اسلام و حکومت عدل اسلامى این امور ممنوع و محکوم است و به بستگان زندانیان در روز معینى با مقررات، اجازه ملاقات دهند» (صحیفه امام، ج‏6، ص: 262)

مهندس کاظم زاده با بیان اینکه در اصل سی و نهم قانون اساسی ، هتک حرمت و حیثیت افرادی که به حکم قانون در حال گذراندن دوران مجازات قانونی خود اعم از زندان یا تبعیدند، را ممنوع اعلام و آن را جرم محسوب کرده است افزود: در نگاه اعتقادی، انسان از آن جهت که انسان است ، دارای احترام و کرامت است و حرمت و کرامت او هرگز بدون مجوز قانونی نباید مورد تعدی و تجاوز قرار گیرد و اگر فردی مرتکب جرمی شد ، براساس اصل قانون بودن جرم ، باید در دادگاه صالحه براساس قانون محاکمه و به آن چه که در قوانین کشور مقرر است، محکوم گردد و نفس این محاکمه و مجازات حرمت و احترام او را مخدوش می‌سازد و هیچ کس حق ندارد بیش از آنچه که قانون مقرر داشته، اقدام به اموری کند که موجبات خدشه به حیثیت و آبروی افراد شود.

وی با بیان اینکه سیاست حبس زدایی ، کاهش عناوین مجرمانه و پیشگیری از جرم بایستی دنبال شده و تعیین مجازات دیگر همچون جریمه مالی بایستی به جای زندان مدنظر محاکم قضایی قرار گیرد ادامه داد: به استثناى موارد نادرى که زندان در اسلام مقرر شده است، باید تا آن جا که امکان دارد از زندان اجتناب شود، زیرا زندان متضمن ضرر و زیان هاى فراوان همچون زیانهای اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، اخلاقی و بهداشتی است و طبق نظر فقها از نگاه اسلام ، مواردى که شخص به زندان مى افتد از بیست مورد تجاوز نمى کند .

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی با بیان اینکه طبق نظر فقها از دیدگاه اسلام برای بدهکاران و کسانی که برای دادن مهریه ناتوان هستند زندانی وضع نشده است افزود: اساس اسلام بر حریت و آزادی بنا نهاده شده است.


مهر آریانیوز نصرنیوز ایسنا فارس پرتال خبرفارسی پاتوق

ایرنا ایلنا کاسپین رهپویان شبستان