قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

تجلیل از آقای مصطفی حفاری قاضی جهانی به عنوان فعال فرهنگی قاضی جهان

 

 

 

 

تجلیل از آقای مصطفی حفاری قاضی جهانی

مسئول محترم توزیع کتاب استان البرزوعنوان دار بیست مقام قهرمانی آذرشهر 

به عنوان فعال ورزشی و فرهنگی قاضی جهان 

تجلیل از آقای مصطفی حفاری قاضی جهانی به عنوان فعال فرهنگی قاضی جهان

در حاشیه تجلیل از چهره های ماندگار قاضی جهان از آقای علی مصطفی حفاری قاضی جهانی از مدیران محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به عنوان فعال نمونه فرهنگی قاضی جهان تجلیل شد. تجلیل از آقای مصطفی حفاری قاضی جهانی به عنوان فعال فرهنگی قاضی جهان

شرح حال وی از زبان خودش:

اینجانب علی مصطفی حفاری قاضی جهانی متولد 29 فروردین سال 43 می باشم که در سال 1350برای تحصیل در مدرسه ابتدایی آذر قاضی جهان مشغول به درس شدم تا پایان دوره ابتدایی در آن مدرسه درس خواندم و دوره راهنمایی را به مدرسه جوادی شماره یک آذر شهر رفتم از سال بعد آن در قاضی جهان مدرسه راهنمایی راه اندازی شد و ما در قاضی جهان مشغول به تحصیل شدیم .  سال دوم راهنمایی که بودم به سال پیروزی انقلاب اسلامی و تعطیلی مدارس برخورده و ما نیز به جرگه تظاهرات و راهپیمایی پیوستیم.

تا اینکه انقلاب اسلامی نیز پیروز شد و در مدرسه عدالت قاضی جهان  سوم راهنمایی را به اتمام رسانیم . همکلاسان من در کلاس سوم راهنمایی عبارت بود از آقایان ولی محمدیان مقدم، میرابولفضل موسوی ،حاج کریم رنجبری، مهندس یعقوب میرزایی، مهندس رحیم باغبان اورندی، حسن عباس زاده فیروزسالاری ،یحیی پورمحمد اخیجهانی ، خسرو عباس زاده ،تقی ایمانپور، رضا رنجبری، غلامحسین غفاری، رحیم رنجبری، رجب محمد علی زاده، مصطفی محمدعلیزاده ، غلامعلی شیخ علیزاده  و شرمنده ام از دیگر همکلاسان که در حال حاضر حضورذهن ندارم .تجلیل از آقای مصطفی حفاری قاضی جهانی به عنوان فعال فرهنگی قاضی جهان

از همان سال سوم راهنمایی بنده به عنوان دونده سرعت از سوی مدرسه به مسابقات انتخاب و اعزام شدم و  در دوی 100متر و 200 متر در سطح مدارس آذرشهر برنده شدم ، بعد از آن به مدرسه مصطفی خمینی آذرشهر رفتم و دوره نظری را به اتفاق چند تن از بچه های قاضی جهان و فیروز سالارشروع کردیم و  همه ساله به عنوان قهرمان تیم مدارس آذرشهر و حومه در فوتبال آموزشگاهی برنده می شدیم ومن نیز درتیم دو میدانی همیشه قهرمان بودم بچه هایی که در مسابقه شرکت می کردند، بارها به من می گفتند ما برای دومی آمده ایم .عجیب است اضافه کنم من در دوی 100و200متر، آقای قدیر وکیلی در  400متر ، آقای رحیم رنجبری در  800متر و آقای مصطفی محمدی نیز در 3000متر از قاضی جهان در شهرستان آذرشهر به اتفاق هم چند سال پشت سر هم مقام اول را کسب کردیم .

در طول سالهای 58 الی 63 مقام دار قهرمانی در یک یا دو رشته ورزشی در شهرستان آذرشهر بوده ام و بنده افتخار دارم به عنوان یک قاضی جهانی بیش از بیست بار مقام قهرمانی را در چندین رشته از آن خود ساخته و توانسته ام برای زادگاهم قاضی جهان افتخارآفرینی نمایم.ضمناً طی این مدت جزو اعضای ثابت تیم همیشه قهرمان آریا بوده و در تیم ورزشهای باستانی و پهلوانی قاضی جهان نیز حضور داشته ام.  

آقای مصطفی حفاری در تیم ورزشهای باستانی و پهلوانی قاضی جهان  

آقای مصطفی حفاری در تیم ورزشهای باستانی و پهلوانی قاضی جهان 

نشسته نفر اول از سمت راست  - سال 1360  

 

در 18 مرداماه سال 63 به سربازی رفتم ودر جبهه های حق علیه باطل به همراه دیگر همرزماآقای مصطفی حفاری قاضی جهانی فعال فرهنگی قاضی جهاننم مشغول نبرد با صدامیان کافر شدم چند عملیات را درخط مقدم حضور داشتم از جمله عملیات قادر در غرب کشور در کلاشین و لولان که از ناحیه دست مجروح شدم ودر عملیات بدر در جنوب کشور در جزیره مجنون که در این عملیات بر اثر استفاده از سلاح شیمیایی دشمن بعثی مسدوم شیمیایی از ناحیه گردن و چشم و ریه شدم . بعد از اتمام سربازی به قاضی جهان برگشتم و بعد از چند ماه به شهر کرج آمدم و مشغول کاسبی در بازار شدم ولی هیچ موقع از کارم راضی نبودم چون فامیل هایم بازاری بودند من محکوم به آن کار شدم بعد از مدتها دنبال کار گشتن بالاخره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به عنوان راننده مشغول به کار شدم . بعد از شش ماه کار به عنوان مسئول نقلیه و بعد از یک سال ارتقا یافته و به عنوان مسئول امور عمومی به مدت هشت سال مشغول بودم تا اینکه به فکر ادامه تحصیل افتادم در مدرسه ایثارگران ثبت نام کردم و دیپلم تصویر برداری کار و دانش گرفته ودر دانشگاه علمی کاربردی امام خمینی کرج در رشته کتابداری قبول شدم و 72واحد گذرانده و فارغ التحصیل شدم و بعداً در رشته مدیریت فرهنگی دردانشگاه علمی کاربردی ارشاد دوره کارشناسی را به اتمام رساندم انشاالله اگر خدا بخواهد کارشناسی ارشد را نیز ادامه خواهم داد.  

طی این چند سال درخیلی از پستهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار بوده ام به آقای مصطفی حفاری قاضی جهانی فعال فرهنگی قاضی جهانعنوان مسئول دفتر رئیس اداره در دو دور ، مسئول آگهی ها و در نهایت دو سال اخیر به عنوان مسئول رفاه و تربیت بدنی و درحال حاضر کارشناس اداره فرهنگی و مسئول توزیع کتاب استان البرز در خدمت عزیزان هستم.

ازخداوند متعال خواستارم به حق همه خوبان عالم هرشخصی را به کار مورد علاقه بگمارد چون وقتی از کارت راضی باشی هر چه در توان داری برای آن کارمی گذارد با سپاس از وقتی که برای خواندن این مطالب می گذارید.

لازم به یادآوری آقای علی مصطفی حفاری قاضی جهان در ایام محرم و روز عاشورای حسینی در مراسم شبیه خوانی قاضی جهان در نقش ارزق نقش آفرینی نموده و از فعالان امور مذهبی و دینی قاضی جهان نیز به شمار می رود.  

 

درباره ارزق [ازرق] بن حارث

از فرماندهان و پیروان عمربن سعد در کربلا. نام او را "ازرق بن حرب الصیداوی" نیز گویند. جنایتکاری که مانع یاری رساندن قبیله «بنی اسد» برای حسین بن علی علیه السلام شد.نقش آفرینی آقای علی مصطفی حفاری قاضی جهان در ایام محرم و روز عاشورای حسینی در مراسم شبیه خوانی قاضی جهان در نقش ارزق

چند روز قبل از عاشورای سال 61 هـ.ق در حماسه حسینی، آن زمانی که عبیدالله بن زیاد گروه گروه لشگری از دشمن به جنگ با حسین بن علی (ع) می فرستاد، حبیب بن مظاهر اسدی یکی از یاران آنحضرت که از قبیله بنی اسد بود، اجازه گرفت تا مردم آن قبیله را که در آن نزدیکی بودند به یاری طلبد. امام (ع) موافقت نمود!

حبیب بن مظاهر در دل شب نزد آنها رفت و گفت: آمده ام تا شما را به یاری پسر دختر پیغمبر خدا دعوت کنم. او را تنها نگذارید و یاریش کنید، عمربن سعد با لشگر بسیاری او را محاصره کرده است. چون مردان بنی اسد او را شناختند، هر یک بر دیگری سبقت گرفتند و اعلام آمادگی کردند بطوریکه 90 مرد جنگی بپاخاستند و با حبیب به قصد یاری حسین علیه السلام خارج شدند در این میان یک نفر منافق و جاسوس، خبر را به عمربن سعد رسانده و او بلافاصله ازرق، فرمانده خودش را با 400 نفر سوار به مقابله با بنی اسد فرستاد.

ازرق با سوارانش، در کنار رود فرات به آنها رسیده و راه را بر آنها گرفتند. در حالینقش آفرینی آقای علی مصطفی حفاری قاضی جهان در ایام محرم و روز عاشورای حسینی در مراسم شبیه خوانی قاضی جهان در نقش ارزق که با امام علیه اسلام فاصله بسیار کمی داشتند، لذا جنگ سختی درگرفت و با هم به شدت برخورد کردند.

حبیب بر سر او فریاد زد: ای ازرق، وای بر تو. با ما چه کار داری. برای تو و برای ما اینکار شایسته نیست؛ بگذار دیگری غیر از تو، این شقاوت را بر گردن گیرد. ولی ازرق هیچ توجه نکرد و همچنان لشگرش را به ضرب و جنگ، تحریص و تحریک کرد. و از این رو مانع شد، تا آنها به یاری حسین بن علی (ع) و یارانش نیایند. و چون عده بنی اسد کم بود، نتوانستند مقاومت کنند و منهزم شده و به قبیله خود بازگشتند؛ و همان شب از جای خود کوچ کردند تا مبادا ابن سعد بر آنان شبانه حمله کند. حبیب بن مظاهر با زحمت و سختی تمام نزد امام بازگشت و جریان را گفت:امام علیه السلام فرمود: لاحول و لا قوة الا بالله.

تجلیل از آقای مصطفی حفاری قاضی جهانی به عنوان فعال فرهنگی قاضی جهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد