قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

دکتر علیرضا ایمان پور قاضیجهانی به سمت دبیر هیات نجات غریق استان منصوب شد






دکتر علیرضا ایمان پور قاضیجهانی به سمت دبیر هیات نجات غریق استان منصوب شد


با پیشنهاد ریاست نجات غریق و غواصی استان و به حکم دکتر بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان دکتر علیرضا ایمان پور قاضیجهانی به سمت دبیر هیات نجات غریق و غواصی استان آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

 در حکم صادر آمده است؛ جناب آقای علیرضا ایمان پور با سلام بنابه پیشنهاد رئیس محترم هیات نجات غریق و غواصی استان و نظر به تجربیات ارزشمندو علاقمندی شما، به موجب این ابلاغ بصورت افتخاری به سمت دبیر هیات نجات غریق و غواصی استان منصوب میشوید. امید است با یاری خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.


 ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی


http://eazarbayjan.msy.gov.ir/news/1465826-علیرضا-ایمان-پور-به-سمت-دبیر-هیات-نجات-غریق-استان-منصوب-شد.html?t=اخبار

در سوگ آهنگران لشکر عاشورا و پیک ویژه آقا مهدی






در سوگ آهنگران لشکر عاشورا و پیک ویژه آقا مهدی






گلچین روزگار عجب با سلیقه است 

میچیند آن گلی که به عالم نمونه است

هر گل را که به چمن بیشتر میدهد صفا 

گلچین روزگار امانش نمی دهد...........


۲۶ تیرماه همزمان با دهه کرامت، مداح باصفای اهل بیت عصمت و طهارت،  پاسدار و رزمنده جانباز و همرزم سردار شهید مهدی باکری و پیک ویژه فرمانده لشکر عاشورا ، حاج جعفر حسنی قاضی جهانی بعد از فداکاری و تحمل سختیهای دوران دفاع مقدس که از یادگاران جهاد وشهادت بود و همچنین پس از تحمل سالها درد و بیماری به دیار باقی شتافت.

بی گمان ایران عزیز اسلامی همه عزت و آرامش خود را مدیون رشادت های دلاورمردانی است که با تأسی از حضرات ائمه معصومین(ع) تفسیرگر ایثار شدند و افتخارات بزرگی در تاریخ این سرزمین الهی به یادگار گذاشتند.

آن مرحوم از جمله پاسدارانی است که بیشترین مدت حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را در کنار سرداران شهید بزرگی همچون باکری ها، تجلائی ها، یاغچیان ها و... سپری نموده و با مداحی ها ، نواها و نغمه سرایی ها در تهییج رزمندگان اسلام  نقش اساسی ایفا نموده و لقب آهنگران لشکر عاشورا را از آن خود ساخته بود.

صدای آن مرحوم تنها برای بالا بردن شور و تهییج رزمندگان  نبود بلکه بعد از عملیات ها نیز به رزمندگان اسلام روحیه می‏ داد و در کاهش آلام مجروحین عملیات نقش اساسی ایفا می نمود.

درگذشت  خادم و مداح با اخلاص اهل بیت حاج جعفر حسنی که عمری را در ترویج شعائر اسلامی و فرهنگ عاشورا صرف کرده و زندگی خود و خانواده اش را وقف اسلام ، ولایت و انقلاب کرده بود موجب تأسف و تأثر گردید.

او از جمله بسیجیان با اخلاصی بود که در همه مراسمات و برنامه های پایگاه مقاومت شهید مطهری قاضی جهان از جمله پایه های ثابت آن به شمار می رفت و جانا و مالا خود را وقف آن نموده بود و از جمله افرادی به شمار می رفت که تعقل در تصمیمات و نگاه های سیاسی و اجتماعی اش بر احساسش غلبه داشت و هرگز از مسیر حق و عدالت خارج نمی شد.

مرحوم حسنی از دلسوزترین افرادی بود که در مدت دو سال مسئولیتی که در هیات اکبریه قاضی جهان داشتم به تحقیق یافته بودم و سخنرانی های شیوا و موثری در هیات علاوه بر مداحی ارائه می داد ، هرگز ندیدم بدون مطالعه سخنرانی نماید برای ارائه صحبت ده دقیقه ای،  ساعت ها وقت صرف نموده و مطالعه منابع مختلف در برنامه اش بود مطالبش را دسته بندی نموده در موعد مقرر صحبت هایش را جمع بندی می نمود و حاضرین در جلسه را با اطاله کلام خسته نمی کرد و در سخنانش جانب حق را گرفته و از عدالت خارج نمی شد ارادتش به ائمه اطهار چنان بود که در چند سال آخر عمرش همچنانکه با درد و بیماری دست و پنجه نرم می کرد هرگز در جلسات هیات غیبت نمی کرد و بانی اکثر جلسات آن به شمار می رفت.

آن مرحوم از پیشکسوتان بنام عرصه قرآنی و مداحی بود که سال‌ها با عشق، علاقه، شور و اخلاص خاصی، نسبت به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) عرض ارادت داشت.

این مداح عاشق و مروج احکام که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بسیار حساس بود، عمر بابرکت خویش را صرف نوحه‌خوانی و خدمت در آستان پرمهر و محبت معصومین علیهم‌السلام کرد و با صدای پرسوز و حرارت خود عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) و اهل‌بیت عصمت و طهارت را در دل‌های مؤمنان و ارادتمندان به ساحت قدسی حضرات معصومین (ع) شعله‌ورمی ساخت.

️ نوای شورانگیز حماسه حسینی و زینبی که از حنجره خوش‌نوای آن مرحوم در جبهه های حق علیه باطل ، حسینیه‌ها، مساجد و هیات اکبریه قاضی جهان برمی‌خاست در عرصه ترویج فرهنگ ناب حسینی تا همیشه پایدار و ماندگار خواهد ماند.

و بالاخره اینکه در کسوت عضویت شورای اسلامی قاضیجهان تلاش بسیاری در پیشبرد طرح های عمرانی قاضی جهان همچون طرح هادی ، آسفالت معابر و ... بکار برده و شبانه روز و بی وقفه در این مسیر بدون چشمداتی با سایر اعضا و دهیاری همکاری می نمود.

در آستانه اربعین درگذشت آن پیرغلام آستان حسینی ، ضمن عرض تسلیت به مردم شریف قاضیجهان ، جامعه مداحان، ایثارگران، دوستداران و خانواده ایشان، برای آن مرحوم، رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم امیدوارم همت ، عقلانیت ، صبر ، شعور ، جدیت و اخلاص آن مرحوم به الگویی در جامعه مبدل گردد. 


*** کاظم زاده 



مسابقه عکسهای سیاه و سفید دسته جمعی قدیمی قاضیجهان






مسابقه عکسهای سیاه و سفید  دسته جمعی قدیمی قاضیجهان


چاپ تصاویر ارسالی در جلد دوم کتاب قاضی جهان درگذر تاریخ


گروه آنایوردوم قاضی جهان با هدف حفظ تصاویر قدیمی و تهیه و چاپ کتابی آرشیوی از مجموعه عکس های قدیمی دسته جمعی در قاضی جهان ، اقدام به برگزاری مسابقه عکس های سیاه و سفید  دسته جمعی قدیمی از قاضی جهان نموده است از همه اهالی محترم قاضی جهان و قاضی جهانی های ساکن در سراسر کشور و مقیم خارج از کشور درخواست دارد آن تعداد از عکسهای سیاه و سفید مربوط به دهه 20 الی دهه 60خود را که بصورت دسته جمعی و سیاه و سفید  گرفته شده اند و در آلبوم های قدیمی شان خاک می خورند ارسال نمایند تا ضمن انعکاس در سایت و کانال قاضی جهان و چاپ در جلد دوم  کتاب قاضی جهان درگذر تاریخ، در این مسابقه شرکت نموده و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.


شرایط تصاویر ارسالی :


  • تصاویر ارسالی بایستی بصورت دسته جمعی و منحصراً با حضور اهالی یا خانواده های قاضی جهانی باشد / ازقبول تصاویر شخصی و دسته جمعی که غیر قاضی جهانی در آن باشند امتناع خواهد شد
  • تصاویر مربوط به بازه زمانی سال 1300 الی 1365 باشد
  • تصاویری نادیده که موضوعاتشان اجتماعی بوده و قبلاً در کتاب و سایتی منعکس نشده در انتخاب هیئت داوری مسابقه نقش اساسی خواهند داشت
  • شفافیت و وضوح تصاویر ارسالی در انتخاب تصاویر برگزیده دخیل خواهد بود
  • درج اسامی حاضرین در تصاویر و سال عکس گرفته شده در انتخاب عکس های منتخب نقش اساسی خواهند داشت
  • 30 شهریورماه سالجاری آخرین موعد برای تصاویر ارسالی خواهد بود
  • اسم و شماره تماس ارسال کننده درج شود
  • تعداد تصاویر ارسالی نامحدود بوده و محدودیتی در ارسال تصاویر وجود ندارد
  • به ده نفر از عزیزان به انتخاب هیات داوران جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد
  • عکسهای قدیمی خود را به آی دی زیر ارسال نمایید:


@kazemzadehvahid


و یا به ایمیل زیر ارسال نمایید:


basharnews@yahoo.com




درگذشت حاج محمد ملاباقری قاضی جهانی عضو اسبق شورای قاضی جهان

 

 

 

 

 

 

 

 

درگذشت حاج محمد ملاباقری قاضیجهانی عضو اسبق شورای قاضی جهان 

 

درگذشت حاج محمد ملاباقری قاضیجهانی عضو اسبق شورای اسلامی  قاضی جهان

هوالباقی

انا الله واناالیه راجعون        

با نهایت تاثر و تاسف، درگذشت آقای حاج محمد ملاباقری قاضی جهانی ، خادم دربار اباعبدالله الحسین (ع) ، از موذنین و مداحان قاضی جهان در گذشته، عضو دور نخست شورای اسلامی قاضی جهان (از سال 62 الی 78) ، عضو دوره دوم شورای اسلامی قاضی جهان( از سال 82 الی 85) ، رئیس سابق شورای حل اختلاف قاضی جهان و مسئول دفتر پستی قاضی جهان را به آقازاده های آن مرحوم آقایان محمدباقر، عباس و مهندس علی ملاباقری و دامادان گرامیش آقایان جواد جانشکر و یوسف جلیل پور (مرحوم علی وطن)  تسلیت عرض می‌نمائیم.

درگذشت حاج محمد ملاباقری قاضیجهانی عضو اسبق شورای اسلامی قاضی جهان

بی تردید تلاش بی وقفه آن مرحوم در حوزه های مختلف در راستای توسعه و آبادانی قاضی جهان هیچگاه از اذهان عمومی محو نخواهد شد.

 

وی لحظه لحظه های عمر خود را در کسوتهای مختلف به اهالی قاضی جهان خدمت رسانی کردند ، دریغا تقدیر بر آن شد که شمع وجودش خاموش و مردم شریف منطقه به سوگ و ماتم ایشان بنشینند.

ضمن تسلیت فقدان این  عضو اسبق پرتلاش شورای اسلامی به مردم شریف و ولایت مدار قاضی جهان و خانواده داغدارش، علو درجات آن مرحوم و صبر و شکیبایی بازماندگان را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می نماییم.

اعضای اتاق فکر و گروه آنایوردوم قاضی جهان

درگذشت مداح و شاعر اهل البیت حاج محمدحسین خلیل نژاد قاضی جهانی






 

 

درگذشت مداح و شاعر اهل البیت حاج محمدحسین خلیل نژاد قاضی جهانی


درگذشت مداح و شاعر اهل البیت ، پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه السلام حاج محمدحسین خلیل نژاد قاضی جهانی از مفاخر و چهره های ماندگار قاضی جهان


انالله و انا الیه راجعون


با نهایت تاسف و تاثر درگذشت مداح و شاعر اهل البیت ، پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه السلام حاج محمدحسین خلیل نژاد قاضی جهانی از مفاخر و چهره های ماندگار قاضی جهان را به اطلاع کلیه دوستان و آشنایان می رساند.


مراسم تشییع جنازه  آن مرحوم دوشنبه ۹۷/۰۵/۰۱ ساعت ۹ صبح از مقابل درب منزل آن مرحوم برگزار و در جوار مرقد امامزاده زید واقع در جاده ساوه بعداز  شهرداری منطقه ۱۸  خاکسپاری می گردد.





بسم الله الرحمن الرحیم


انالله و انا الیه راجعون


درگذشت استاد فرهیخته، شاعر ولایتمدار، متعهد و انقلابی، پیرغلام و ذاکر اهل بیت(ع)، حاج محمدحسین خلیل نژاد قاضی جهانی  که بیش از 50 سال از عمر بابرکت خویش را صرف شعر سرائی، نوحه خوانی و خدمت در آستان پر مهر و محبت معصومین(س) کرد، موجب تأسف و تألم گردید. 

آن مرحوم از پیشکسوتان بنام عرصه مداحی بودند که سالها با عشق و علاقه و شور و اخلاص خاصی، نسبت به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) عرض ارادت داشت که در سال 94 در دومین همایش تجلیل از نام آوران و فعالان عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی قاضی جهان به عنوان یکی از چهره های ماندگار قاضی جهان انتخاب و معرفی شده بود.درگذشت مداح و شاعر اهل البیت ، پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه السلام حاج محمدحسین خلیل نژاد قاضی جهانی از مفاخر و چهره های ماندگار قاضی جهان

مرحوم خلیل نژاد از شاعران توانا و مخلصی بود که هنر و قریحه سرشار خود را وقف خادمی اهل البیت علیهم‌السلام کرده بود و با سرودن اشعار ماندگار در مناقب و مصائب آن ذوات مقدسه، چنان باقیات‌الصالحاتی از خود بجا گذاشته است که زمزمه هر بیت از ابیات گهربارش با لسان شیفتگان حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، روح و ریحانی بر آن روح لطیف و نورانی خواهد افزود .

بی شک ایران اسلامی و آذربایجان یکی از مفاخر مذهبی و حسینی خود را از دست داد که توانایی بی بدلیل آن مرحوم در اجرای برنامه های گوناگون شعرسرائی، مداحی، نوحه خوانی و مولود خوانی وی را در ردیف یکی از مطرح ترین افراد در این رشته ها قرار داده بود.

گروه آنایوردوم فقدان این چهره برجسته را به خانواده محترم، آقازاده های آن مرحوم، خاندان خلیل نژاد قاضی جهانی، به عاشقان مکتب حسینی و جامعه شاعران و مداحان کشور و عموم دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزدمنان علو درجات و غفران واسعه برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان معزز مسألت دارد.

انشاء الله همنشین یاران با وفای سیدالشهدا علیهم السلام گردیده و از شفاعت حضرتش متنعم گردد.


اعضای اتاق فکر و گروه آنایوردوم قاضی جهان