قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

از اشعار استاد حاج باقر (مجید)وثوقی قاضی جهانی

 

 

 

 

 

از اشعار استاد حاج  باقر (مجید)وثوقی قاضی جهانی 

استاد حاج  باقر (مجید)وثوقی قاضی جهانی

  

 

« گوزل یاشا»

آزیاشا گوزل یاشا،هامی دیسین ساغول پاشا،،

خدمت ایله خلقه سن،عمرون گوزل گیتسین باشا،،

خلق ایدیب خالق سنی،تاخلقه اولسون خدمتون،،

اگر انساندورادون،خدمت ایت خلقه یاشا،،

دین وایمان وعبادت،جمعدور بونکته ده،،

توت الیندن کاسبین،قویما اسلامدان چاشا،،

گر سنه بیرکس دیسه،دنیاده گلدون نیلدون؟

دینه احمق خدمتیم حددن داشیب باشدان باشا،،

ثروتون چوخدورسنین،غیرتون یوخدور ولی،،

عاقبت بیچاره ثروتدن قالیب،حقه ماشا،،

گرعیالون مانع اولسا خیرایشه،بیرسوز دیمه،،

صاحب شرع دییر ویرحقینی  آپار بوشا،،

ثروتین هیچکس  آپارمیرقبره دنیادن وثوق،،

ویرفقیره تانفس واردور باشون دیمیب داشا،،

 

 

 

«گوزون اچ»

گوزون اچ ای وثوقی،بیرنظرقیل لطف یزدانه،،

تمام ایلوب خدانعمتلرین بیزاهل ایرانه،،

ییورقیماقیله بالی ایچیرچایی چکیرسیگار،،

مینیرماشین بنزیلن گیدیربازارتهرانه،،

یاراتمیش مهربان الله هزاران کاسب بی رحم،،

چکیراجناسین اوسته،هرقدرسویسه اوبیگانه،،

خداوندایلیوب احسان،ویریب هرنوع  ماکولات،،

ولی دلال الیلن تاگلیربیچاره. انسانه،،

سحردن اخشاماتک بینواکاسب گیدیرایشلیر،،

حقوقی گورموری خرجین کرایه خرجی بیریانه،،

الانمیرمیوه بیرگون تاویره اطفالینه کاسب،،

بوظلمون صاحبی د‌وشسون خدابی دردودرمانه،،

نقدری صبرایداخ الله که تامهدی ظهورایتسین،،

تمام گوزلرقالیب یولدا،ظهورایتسین اوجانانه،،

وثوقی صبرون اولسون،سن دعاایله گلربیرگون،،

ایدردنیانی عدلیلن،منورصاحب خانه،،،

معرفی آزادگان قاضی جهان

 

 

 

 

 

معرفی آزادگان قاضی جهان

26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن اسلامی مان  در سال 69 می باشد.

قاضی جهان دارای هفت آزاده می باشد.

جناب آقای قربانعلی قنبری قاضی جهانی یکی از آزادگان سرافراز کشورمان از قاضی جهان هستند .

 

  جناب آقای قربانعلی قنبری قاضی جهانی یکی از آزادگان سرافراز کشورمان از قاضی جهان هستند.

 

قربانعلی قنبری فرزند مشهدی عبدل است که در سال 1345 دیده به جهان گشود. وی در تاریخ 19/1/65 به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید که متأسفانه در تاریخ 7/4/67 در منطقه موسیان به اسارت نیروهای بعثی رژیم عراق درآمد نیروهای عراقی وی را پس از انتقال به بغداد و انجام بازجویی های فراوان به کمپ یکم زندان الرمادیه منتقل و وی پس از گذراندن دو سال و دو ماه اسارت بالاخره در تاریخ 8/6/69 به میهن عزیزمان بازگشت و با آمدنش شور و شوق وصف ناپذیری را در مردم قاضی جهان آفرید و صحنه های فراموش نشدنی از حماسه حضور مردم در صحنه های انقلاب خلق گردید .

 

 

 

 

 

 در ادامه عکسی از وی در زندان الرمادیه عراق و تصاویری از لحظات بازگشت وی به میهن عزیزمان و به زادگاهش قاضی جهان از نظر خوانندگان عزیز می گذرد.

تصاویری از لحظات بازگشت  آقای قربانعلی قنبری قاضی جهانی از آزادگان قاضی جهان به میهن عزیزمان و به زادگاهش قاضی جهان

 

عکسی از جناب آقای قربانعلی قنبری قاضی جهانی یکی از آزادگان سرافراز کشورمان از قاضی جهان در زندان الرمادیه عراق

تصاویری از لحظات بازگشت  آقای قربانعلی قنبری قاضی جهانی از آزادگان قاضی جهان به میهن عزیزمان و به زادگاهش قاضی جهان

تصاویری از لحظات بازگشت  آقای قربانعلی قنبری قاضی جهانی و ابوالقاسم احمدی  از آزادگان قاضی جهان به میهن عزیزمان و به زادگاهش قاضی جهان

تصاویری از لحظات بازگشت  آقای قربانعلی قنبری قاضی جهانی از آزادگان قاضی جهان به میهن عزیزمان و به زادگاهش قاضی جهان

جناب آقای ابوالقاسم احمدی قاضی جهانی یکی دیگر از آزادگان سرافراز کشورمان از قاضی جهان هستند.

ابوالقاسم احمدی فرزند داود است که متولد سال 1344 می باشد وی در لشکر 164 ارومیه خدمت می کرد که درتاریخ 3/2/65 آن سان که زخمی شده بود به اسارت نیروهای عراقی درآمد که پس از انتقال به بغداد و پس از بازجویی ها مکرر به زندان الرمادیه انتقال و در اردوگاه 4 و کمپ یکم این زندان به مدت 4 سال و چهار ماه در اسارت دشمن بعثی بوده است. وی جانباز بوده و در اثر اصابت ترکش از ناحیه کتف جراحات فراوانی برداشته است.

احمدی در تاریخ 3/6/69 به همراه همرزمان آزاده دیگرش به میهن و موطن خود بازگشت و در روز استقبال از وی جلوه دیگری از همبستگی و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی به نمایش گذاشته شد.

وی شیرین ترین خاطره خود از زمان اسارت را تشرف به بارگاه ملکوتی و حرم سیدالشهدا امام حسین (ع) می داند و نقل می کند که وقتی خبر رحلت امام خمینی(ره) را از رادیو شنیدیم این رویداد به قدری برایمان  غیرمنتظره و تکان دهنده بود که غم و اندوه ناشی از آن تمامی کمپ های زندان را فرا گرفته بود لذا شب رحلت پیر فرزانه جماران یکپارچه به سینه زنی و عزاداری پرداختیم که این عزاداری به قدری رعب و وحشت درعراقی ها ایجاد  نموده بود که فردای آن شب تک تک افراد را به انفرادی فرستاده و تا مدتها دور از یکدیگر نگاه می داشتند.

جناب آقای ابوالقاسم احمدی قاضی جهانی یکی دیگر از آزادگان سرافراز کشورمان از قاضی جهان در زندان الرمادیه بغداد

جناب آقای محمدعلی بردباری  قاضی جهانی یکی دیگر از آزادگان سرافراز کشورمان از قاضی جهان هستند.

محمدعلی بردباری فرزند مرحوم مشهدی رسول است که در تاریخ 22/1/66 به خدمت مقدس سربازی اعزام و در تاریخ 21/4/67 به اسارت نیروهای حزب بعث رژیم صدام درآمد.

وی پس از گذراندن دو سال و 42 روز اسارت در کمپ ششم زندان الرمادیه در تاریخ 3/6/69 به کشورمان بازگشت.

اسامی آزادگان دیگر قاضی جهان

گفتنی است آقای میرداود سیدی قاضی جهانی در حدود سال ٦٠ که در کردستان مشغول خدمت مقدس سربازهمچنین آقای جلیل رسول زاده قاضی جهانی در اوایل سال  63 در حالیکه  40روز از خدمت سربازی اش مانده بود در منطقه پیرانشهر توسط دموکرات اسیر و در زندان مشهوری که بعدا توسط عراق بمباران شد به مدت یکسال در اسارت بود.ی بود به همراه تعدادی از همرزمان شان توسط نیروهای کومله دستگیر شدند و حدود دو ماه در اسارت بودند همچنین آقایان احمد پورحسن قاضی جهانی و صادق صادقپور قاضی جهانی در اوایل جنگ در تاریخ 12/6/60 چهار ماه و نیم در اسارت نیروهای سازمان چریکهای فدائی خلق ایران در کردستان قرار داشتند که ایشان نیز جزو اسرا و آزادگان قاضی جهان محسوب می گردند.

 

 

 

 

همچنین آقای جلیل رسول زاده قاضی جهانی در اوایل سال  63 در حالیکه  40روز از خدمت سربازی اش مانده بود در منطقه پیرانشهر توسط دموکرات اسیر و در زندان مشهوری که بعدا توسط عراق بمباران شد به مدت یکسال در اسارت بود.

خانم فاطمه محسنی قاضی جهانی جزو برگزیدگان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی





تقدیر از برگزیدگان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان آذربایجان شرقی

خانم فاطمه محسنی قاضی جهانی جزو برگزیدگان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی


 گفتنی است نام خانم فاطمه  محسنی قاضی جهانی که بصورت فردی (نقاشی) از قاضی جهان  در این جشنواره شرکت کرده بود در بین اسامی برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی استان آذربایجان شرقی مشاهده می شود.

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی عصر روز بیست و ششم مردادماه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این مسابقه به کار خود در استان آذربایجان شرقی پایان خواهد ‌داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان آذربایجان شرقی روز سه‌شنبه بیست و ششم مرداد، با حضور شخصیت های برجسته دینی، جمعی از مریدان و دوست داران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، مسئولین وکتابداران کتابخانه های عمومی استان و جمعی از شرکت کنندگان و نفرات برگزیده این مسابقه در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز، برگزار خواهد شد.

در این مراسم از سه خانواده منتخب، 19 نفر برگزیده استانی و هشت کتابدار برگزیده کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی تقدبر بعمل خواهد آمد.

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی (از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)) بود که به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

گفتنی است نام خانم فاطمه  محسنی قاضی جهانی که بصورت فردی (نقاشی) از قاضی جهان  در این جشنواره شرکت کرده بود در بین اسامی برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی استان آذربایجان شرقی مشاهده می شود.

مراسم تکریم دکتر محمدعلی توکلی قاضی جهانی برگزار شد

 

 

 

 

 

 

مراسم تکریم  دکتر محمدعلی توکلی قاضی جهانی 

 معاون سابق  آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر برگزار شد 

مراسم تکریم  دکتر توکلی قاضی جهانی  برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر که حدود سه ماه است به سمت رئیس این واحد منصوب شده در مراسم معارفه معاون آموزشی و رئیس اداره پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر با بیان معایب و محاسن چرخه مدیریتی اظهار کرد:‌ اینکه فردی با تجربه می‌رود و فرد دیگری می‌آید از معایب آن و آمدن ایده‌ای جدید از محاسن آن است.

علی رضاپور بیان کرد:‌ از مدیران قبلی انتظار داریم از تجربیات‌شان ما را بی‌نصیب نگذارند و شفاف‌سازی امور اداری و همه کارها و کوتاه کردن فرآیند کاری و تکریم ارباب رجوع مورد تاکید قرار گیرد.

دکتر محمدعلی توکلی قاضی جهانی معاون آموزشی سابق و هیات علمی گروه برق واحد آذرشهر هم ابراز خوشحالی کرد که معاون جدید علی محمد جعفرپور از استادان این واحد دانشگاهی است.

رئیس واحد آذرشهر در پایان احکام جدید را که به تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان رسیده بود، قرائت کرد.

جشن زیرسایه خورشید در قاضی جهان برگزار شد





جشن زیرسایه خورشید در قاضی جهان  برگزار شد

وجود حضرت امام رضا (ع) مایه فخر و برکت برای کشور ماست


بمناسبت دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد فرخنده امام مهربانی شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) جشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خیل مشتاقان و دلدادگان عصمت و طهارت و با حضور خادمان و اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی  در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قاضی جهان برگزار شد.

بمناسبت دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد فرخنده امام مهربانی شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) جشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خیل مشتاقان و دلدادگان عصمت و طهارت و با حضور خادمان و اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی  در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قاضی جهان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزاعلی صالحی ضمن خیر مقدم و تبریک ایام فرخنده دهه کرامت و میلاد سراسر نور امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) در سخنانی اظهار کرد : حضور این تعداد از علاقمندان و دوستداران اهل بیت نشان از ارادت و ولایت مداری مردم این خطه از ایران اسلامی است.

وی حضور خادمان حرم رضوی را مایه خیر و برکت برای  منطقه دانست  و با اشاره به اینکه وجود حضرت امام رضا (ع) مایه فخر و برکت برای کشور ماست، افزود:مردم ولایت مدار کشورمان همیشه در مسیر ولایت حرکت کرده اند.

این مراسم که با اقامه نماز جماعت آغاز شده بود با سرود خوانی و هم خوانی مداح اهلبیت عصمت و طهارت آقای حاج حمید شیخ علی زاده ادامه یافت .

گفتنی است مداحی عیدگاهی مداح، مکبر و موذن حرم مطهر امام رضا (ع) از دیگر بخش های این مراسم بود. 

شایان ذکر است در پایان این مراسم با  اهدای لوح  و  پلاک طلا از حجج الاسلام صالحی و رضا صبوری و حاج حمید شیخ علیزاده توسط خدامان  حرم رضوی تقدیر شد.





بمناسبت دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد فرخنده امام مهربانی شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) جشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خیل مشتاقان و دلدادگان عصمت و طهارت و با حضور خادمان و اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی  در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قاضی جهان برگزار شد.



بمناسبت دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد فرخنده امام مهربانی شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) جشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خیل مشتاقان و دلدادگان عصمت و طهارت و با حضور خادمان و اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی  در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قاضی جهان برگزار شد.



بمناسبت دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد فرخنده امام مهربانی شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) جشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خیل مشتاقان و دلدادگان عصمت و طهارت و با حضور خادمان و اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی  در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قاضی جهان برگزار شد.


بمناسبت دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد فرخنده امام مهربانی شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) جشن مردمی زیر سایه خورشید با حضور خیل مشتاقان و دلدادگان عصمت و طهارت و با حضور خادمان و اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی  در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قاضی جهان برگزار شد.