قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

اصلاح بافت خاک با استفاده از مواد بیولوژیک و ضایعات کشاورزی

 

 

 

 

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی آذربایجان شرقی :

اصلاح بافت خاک  با استفاده از مواد بیولوژیک و ضایعات کشاورزی

کاهش 350میلیون مترمکعبی مصرف آب با کشت گندم رقم پیشگام درحوزه دریاچه ارومیه 

دکتر اکبر عبدی قاضی جهانی در کارگاه آموزشی دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان آذرشهر

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی آذربایجان شرقی بر اصلاح بافت خاک با استفاده از مواد بیولوژیک و ضایعات کشاورزی تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر اکبر عبدی قاضی جهانی در کارگاه آموزشی دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان آذرشهر با تاکید بر تغییر الگوی کشت از گونه های پرمصرف آب به گونه های کم نیاز به آب و مقاوم به خشکی افزود: در مورد کشت گندم آبی، استفاده از ارقام پیشگام، زارع و میهن بهتر بوده و شایسته است از این ارقام در مزارع آبی استفاده شود چراکه این ارقام در هر هکتار در حدود هزار مترمکعب آب کمتری نیاز دارند به ویژه استفاده از رقم پیشگام قابلیت کشت مکانیزه را داشته و در صورت بهره مندی از عملیات بهزراعی تا 13 تن در هکتار عملکرد دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه قابلیت کشت 35 هزار هکتار زمین آبی برای رقم پیشگام وجود دارد ادامه داد: اگر در همه اراضی ذکر شده از این رقم استفاده شود شاهد کاهش مصرف 350 میلیون متر مکعب آب در این حوزه خواهیم بود.

دکتر عبدی قاضیجهانی با بیان اینکه یکی از شرط حصول این میزان گندم برداشت مکانیزه آن است ادامه داد: با برداشت دستی این محصول ،  شاهد ریزش و همچنین با افت شدید عملکرد مواجه خواهیم شد.

عضو هیات رئیسه  شرکت زیست آذرسهند بر کشت دیم محصولاتی همچون گل محمدی، آویشن، مرزه، زعفران و سایر گونه های دارویی تاکید نموده و افزود: در مورد تغییر الگوی کشت گونه های درختی نیز کشت درختانی همچون سنجد، بنه، پسته، زرشک، عناب و... مورد توصیه می باشد.

عضو هیئت علمی مرکزتحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان بر اصلاح روش های انتقال آب و تغییر و اصلاح الگوی مصرف آب در باغات تاکید نموده و گفت: استفاده از روشهای اصلاح بافت خاک با استفاده از مواد بیولوژیک و ضایعات کشاورزی مثل ضایعات قالیبافی و نساجی که از پشم طبیعی بعمل آمده اند به عنوان بهترین  کود آلی جهت اصلاح بافت خاک پیشنهاد می شوند چراکه این مواد بیولوژیک از قابلیت جذب و نگهداری آب فوق العاده برخوردار می باشند.

عکسهایی از نماز پرشکوه عید فطر در مسجد جامع قاضی جهان

 

 

 

 

 

 

عکسهایی از نماز پرشکوه عید فطر در مسجد جامع قاضی جهان 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باتشکر ویژه از جناب آقای علیرضا زارع قاضی جهانی 

 فرهنگی پرتلاش قاضی جهان و شهرستان آذرشهر 

به دلیل ارسال عکس های نماز عید سعید فطر 

عکسهایی از گذشته در قاضی جهان

 

 

 

 

 

 

عکسهایی از گذشته در قاضی جهان 

  

آقای کاظم گلچین و مرحومین حاج عبدالحسین جبارزاده و میرزاصادق وثوقی

 

  

گروه سرود پایگاه در مسجد جامع قاضی جهان

 

  

اعزام به جبهه از قاضی جهان 

آقایان باقرپاره دوزی ، حاج یعقوب توکلی و الوالفضل ایمانی

 

  

تیم فوتبال مدرسه راهنمایی عدالت قاضی جهان

 

  

اردوی دانش آموزان مدرسه راهنمایی عدالت قاضی جهان

 

 

 

شاه حسین گویان قاضی جهان 

  

اجرای سرود در کتابخانه شهید بهشتی قاضی جهان

 

 

دانش آموزان  مدرسه راهنمایی عدالت قاضی جهان

 

 

 آقایایان ابوالفضل علیپور، مرتضی ماهری و مرحوم عارف پورخلیل

 

 اردوی دانش آموزان مدرسه راهنمایی عدالت قاضی جهان

 

  

 تمرینات نظامی بسیجیان در کوه قزل داغ قاضی جهان

 

  

 اردوی دانش آموزان مدرسه راهنمایی عدالت قاضی جهان

 

 

 گروه تأتر مدرسه راهنمایی عدالت قاضی جهان

 

 

 اعزام به جبهه از قاضی جهان 

شهید جعفر عبدلی در وسط جمع

 

 جلسه بزرگان قاضی جهان در مدرسه

 

 آقایان حسین وثوقی  و اسماعیل علیپور

 

 سخنرانی در مدرسه راهنمایی عدالت قاضی جهان

 

   

آقایان مرتضی ماهری ، مرحوم عارف پورخلیل ، حسین وثوقی و خلیل خلیلی

مسابقه عکاسی روز قدس در هشترود برگزار می شود

 

 

 

 

مسابقه عکاسی روز قدس در هشترود برگزار می شود 

وحدت برزگر قاضی جهانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود

مراغه - ایرنا - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود گفت: به مناسبت روز جهانی قدس و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مسابقه عکاسی از سوی این اداره برگزار می شود.

 وحدت برزگر قاضی جهانی، روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت کنندگان دراین مسابقه باید تا پنجم مرداد یک تا سه قطعه عکس از روز قدس سال های قبل را درقالب یک حلقه CD و یا بصورت فایل در فلش تحویل این اداره کنند.

وی یادآوری کرد: به سه نفر برتر این مسابقه به ترتیب یک میلیون و 200 هزار ریال، یک میلیون ریال و 800 هزار ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

برزگر قاضی جهانی ادامه داد: شرکت دراین مسابقه برای عموم آزاد است و شرکت کنندگان باید در ارسال عکس های خود دقت کرده و بهترین اثر خود را ارسال کنند تا در مسابقه حضور یابند.

توزیع 25 سبد کالا بین نیازمندان قاضی جهان

 

 

 

 

توزیع 25 سبد کالا بین نیازمندان قاضی جهان

جمع آوری 40 میلیون ریال کمک مردمی برای توزیع سبد کالا در قاضی جهان 

توزیع 25 سبد کالا بین نیازمندان قاضی جهان

مسوول گروه خیریه جوانان قاضی جهان از توزیع 25 سبد کالا بین نیازمندان این منطقه همزمان با ماه مبارک رمضان و در هفته اطعام و اکرام نیامندان خبرداد.

وی با بیان اینکه کالاهای این سبد حمایتی برنج، روغن، مرغ، حبوبات، خرما، پنیر ، چای ، قند و... با ارزش هر سبد یک میلیون و ششصدهزار ریال را شامل می شود افزود: خیرین قاضی جهان مبلغ 40 میلیون ریال برای توزیع سبد کالا در قاضی جهان کمک کردند.

وی ضمن تجلیل از کمک های خیرین در فضاهای مجازی به ویژه گروه آنایوردوم قاضی جهان افزود: براساس آیات قرآنی و براساس سیره عملی پیامبر گرامی اسلام و سایر ائمه اطهار (ع) یکی از رویکردها و پیام‌های ماه مبارک رمضان رسیدگی به فقرا و ایتام است.

وی با بیان اینکه این طرح برگرفته از سیره عملی مولای متقیان حضرت علی(ع) است که همه ساله در قاضی جهان توسط تعدادی از جوانان صورت می پذیرد گفت: هدف از اجرای این طرح الگوپذیری از ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت علی (ع) پیرامون مساعدت به فقرا و نیازمندان، احیای ارزش‌های والای اسلامی و انسانی، تشویق و ترغیب نیکوکاران و خیران و مشارکت هر چه بیشتر آنها در یاری رساندن به نیازمندان است.

وی با تأکید بر اینکه اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان نزد خداوند دارای ارزش ویژه‌ای است، بیان کرد: این سنت حسنه در منطقه در حال گسترش است و همه ساله شاهد هستیم سفره‌های فراوانی برای اطعام ایتام و نیازمندان پهن می‌شود که امثال هم بصورت عمومی به همت هیئت امنای مساجد، مهدقرآن فاطمیه(س) و مهدقرآن امیرالمومنین (ع) در مسجد جامع قاضی جهان برای آقایان ، حسینیه و مسجد ولیعصر(عج)  برای خانم ها برگزار گردید. 

وی افزود: از خیرین انتظار می رود جهت کمک به این موارد و ماه رمضان بسنده نکنند و ضمن استمرار کمک های مادی و معنوی شان ان شاء الله در طول سال بتوانیم در چندین نوبت از عیدنوروز گرفته تا در آغاز سال تحصیلی به یاری نیازمندان منطقه بشتابیم.