قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

مشاهیر ، هنرمندان و نخبگان قاضی جهان(۱)

 

مشاهیر  ، هنرمندان و نخبگان قاضی جهان

 

v     سرکار خانم فاطمه همایون مقدم قاضی جهانی

 

                                                              مرحوم سرکار خانم فاطمه همایون مقدم قاضی جهانی

 

     سرکار خانم فاطمه همایون مقدم قاضی جهانی  فرزند مرحـوم حـاج یوسفعلی مقدم دیزج آقا حسنی (شیخ سقا) از دفترداران منطقه است که در سال 1324 شمسی در دیزج آقا حسن   قاضی جهان دیده به جهان گشود. دوران کودکی را تحت تربیت پدر برزگوارش که از همدرسان آیت الله شهید مدنی بود سپری نمود. مادر وی نیز از جمله زنان نیکوکار و پارسا بوده و نقل است که در ارتباط با فرزندش می گفت:

                       «هرگز بدون وضو وی را شیر ندادم».

     خانم مقدم به دلیل علاقه و استعداد عجیبش قبل از اینکه وارد دبستان شود حاصل بسیاری از سوره های قرآن بود خودش تعریف می کرد که تمام این سوره ها را در دل شب وقتی پدرم می خواند و قرائت می نمود آموختم .

     خانم فاطمه مقدم تحصیلات ابتدائی را در دبستان روشنک و دبیرستان را در قم و تحصیلات دانشگاهی را در رشته مبانی حقوق اسلامی و کارشناسی ارشد را در رشته برنامه ریزی و مدیریت ادامه داد. وی در کنار دروس دانشگاهی علوم حوزوی را از مقدمات تا سطح 2 ادامه داد و بیش از یک سال در دروس خارج فقه و اصــول  شرکت نمود. در بحثهای شهید مفتح،استاد امامی،استاد گلپایگانی و استاد شهاب حضور یافته و بهره های فراوانی از دروس این اساتید برد.

     خانم مقدم مادری فداکار و سعادتمند بود و فرزندان والایی تحویل جامعه اسلامی نمود. او دارای 6 فرزند است که یک پسر و یکی از دامادانش به درجه رفیع شهادت در دفاع از کشور و دین و انقلاب اسلامی نایل آمدند.

     خانم مقدم فریادگر زمان طاغوت بود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تشکل های ویژه ای را برای خواهران در سطح کشور ایجاد نمود. وی در مدرسه عالی شهید مطهری تنها زنی بود که از جلسات درسی شهید بهشتی استفاده کرد.

     از فعالیت های او می توان به تدریس در دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف، مسئولیت در تشکل های اسلامی از جمله جامعه اسلامی  فرهنگیان ،جامعه زینب (س)،حزب جمهوری اسلامی و نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اشاره نمود. ایشان نهایتاً پس از سالها تلاش در بازگشت از مأموریت شهرستان میاندوآب در اثر تصادف دارفانی را وداع و چشم از جهان فرو بست.

خانـم فاطمـه همـایون مقـدم به دلیل قرابت و نزدیکی که با مردم قاضی جهان داشته و به دلیل حس وطن دوستی، در ایام نمایندگی به دفعات مکرر به وطن خود قاضی جهان مسافرت نموده و نسبت به رفع مشکلات ودغدغه های مردم عنایت ویژه ای داشت و همواره و شبانه روز ، سواره و پیاده در بهبود وضعیت رفاهی مناطق محروم کشور تلاش می کرد و در این مسیر آرام و قرار نداشت چنانچه کارنامه چهار ساله نمایندگی اش موید این مطلب می باشد.

     مـردم قاضی جهان خانم مقدم را به عنوان مادری فرزانه و خواهری بزرگ تلقی می کردند و به سبب فعالیت های عرصه نمایندگی اش و تلاش های جانفرساوخالصانه، نسبت به وی ارادت داشتند و بالاخره سـرکار خانم فاطمه همایون مقدم جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داده و به دیدار معبود هستی بخش شتافت. روحش شاد و راهش پر رهرو باد انشاءالله.

 

 

v     سرکار خانم سیما حکیمی قاضی جهانی

 

     خانم حکیمی فرزند محمد حسن در سال 1354 در خانواده ای مذهبی در قاضی جهان دیده به جهان گشود وی دارای لیسانس مدارک پزشکی بوده و همزمان با تحصیلات کلاسیک به علت شیفتگی به جملات قصار مولی الموحدین امام علی(ع) با نهج البلاغه آشنا گردید و به موازات این آشنایی در مسابقات هشتگانه استانی در مقطع راهنمایی مقام نخست مسابقات نهج البلاغه استان را از آن خود نمود. این موفقیت باعث تشویق وی گردید تا در رده های بالاتر یکبار در سال اول دبیرستان و بار دیگر در سال سوم دبیرستان به مقام نخست مسابقات مدارس استان آذربایجان شرقی دست یافت و بالاخره در سال 1372 در مسابقات کشوری نهج البلاغه به مقام نخست این مسابقات دست یافت و لوح تقدیر و جایزه ویژه این مسابقات را از دست حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت دریافت نمود.

     وی می گوید همچنان که در گفتگوی خبر سراسر شبکه اول و دوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی تأکید کردم بنده به رغم کسب مقام اول مسابقات سراسری نهج البلاغه هنوز به مقدار قطره ای از این اقیانوس عظیم نهج البلاغه را که شایسته است آن را نهـج السعـاده، نهج الخطـابه، نهـج السیاسه، نهــج الحیـاه، نهج الحکومه، نهج الفلاح، نهج السلامه و نهج المعرفه نیز بخوانیم نپیموده  و از آن ننوشیده ام.

خانم حکیمی معتقد است که چهره حقیقی نهج البلاغه به مردم معرفی نشده و متأسفانه این کتاب در دیار خویش در جمع شیعیان نیز همچون صاحب اصلی اش امام علی(ع) مظلوم و غریب مانده و شایسته است تمهیداتی در جهت شناساندن حقیقی آن به مردم کشورمان اتخاذ گردد.

 

 

v     سرکار خانم مهناز باباخانی قاضی جهانی 

 

     مهناز باباخانی فرزند احمد در سال 1361 در قاضی جهان دیده به جهان گشود. وی دیپلمه علوم تجربی بوده و یکی از نویسندگان و رمان نویسان قاضی جهان است که قالب داستانها و رمانهای وی را موضوعات عاشقانه تشکیل می دهند. تاکنون یکی از آثار وی تحت عنوان «معمای وفای عشق» به طبع رسیده و در نظر دارد تا در آینده نزدیک دومین کتاب داستان خود را جهت مطالعه خوانندگان و علاقمندان داستانهای عاشقانه روانه بازار کتاب سازد.

 

 

v     مهندس محمد حسین رنجبری قاضی جهانی

 

(مخترع  دستگاه مؤذن اتوماتیک و کنترلر دستگاههای صوتی و تصویری)

 

                                                          مهندس محمد حسین رنجبری

 

 

    

     مهندس محمد حسین رنجبریفرزند صادق در سال 1351 در قاضی جهان در خانواده ای مذهبی و متوسط متولد شد. پس از گذراندن دوره مقدس سربازی  در سال 1376 در رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر دانشگاه قبول و در سال 1381 پس از  پایان تحصیلات دانشگاهی اقدام به طرح مؤذن اتوماتیک و کنترلر دستگاههای صوتی و تصویری نموده و در اواخر همان سال موفق به ثبت آن در اداره ثبت اختراعات  به عنوان یک اختراع گردید.

     اختراع و طرح ابتکاری وی متشکل از سه قسمت نرم افزار، سخت افزار و الکترونیک در قالب یک سیستم مجتمع می باشد که کارهای زیر را انجام می دهد:

1- پخش اذان اتوماتیک با قابلیت ضبط انواع اذان مؤذنین مختلف بدون نیاز به فرد ثالث

2- پخش مناجات

3- پخش آیاتی از قرآن کریم و ختم سه باره قرآن در طول یکسال

4- آمپلی فایر داخلی

5- کنترل سیستم صوتی تصویری و هر سیستم الکتریکی با برنامه ریزی

ـــ

 

6- دارای باطری پشتیبان

7- دارای  صفحه کلید جهت برنامه ریزی

8- ضبط اتوماتیک صداها و پخش آنها

     وی اینک یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز وآموزشکده فنی این شهر بوده و همچنین مدیرعامل شرکت شبکه پردازآذر می باشد که در زمینه نصب شبکه های بی سیم وفیبر نوری فعالیت دارد.

 

 

v     دکتر بهرام قاضی جهانی

 

                                                                           دکتر قاضی جهانی

 

 

     بهرام قاضی جهانی فرزند حاج ابوالفضل قاضی جهانی می باشد که در سال 1343هجری شمسی در قاضی جهان به دنیا آمد تحصیلات خود تا سال 1361 و اخذ دیپلم در شهر آذرشهر ادامه داد و سپس در سال 1362 در رشته علوم گیاهی دانشگاه تبریز پذیرفته شد و در سال 1363 در رشته کارشناسی شیمی دانشگاه آزاد تبریز مشغول به تحصیل گردید و به دلیل توانایی های علمی اش همزمان در هر دو رشته فوق ادامه تحصیل داد. وی به علت علاقه وافری که به رشته پزشکی داشت در سال 1364 وارد رشته پزشکی دانشگاه تهران گردید و در سال 1371 موفق به اخذ مدرک پزشکی عمومی از این دانشگاه شد و پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی در بیمارستان شهید محلاتی تبریز در سال 1372 در رشته تخصصی پاتولوژی (آسیب شناسی)دانشگاه تهران به تحصیلات خود ادامه داده و در سال 1376 پس از اتمام دوره تخصصی تا سال 1381 در بیمارستان اسد آبادی تبریز در سمت مسئوول آزمایشگاه به خدمت پرداخت.

     دکتر قاضی جهانی از سال 69 در کنار تحصیل، به کار ترجمه و ویرایش کتب علوم پزشکی  پرداخت و در این راه به افتخارات زیادی نیز نایل گردید چنانچه ترجمه های وی در ردیف کتب مرجع و مورد استفاده دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گرفت.

     حاصل تلاش علمی دکتر قاضی جهانی، ترجمه و ویرایش نزدیک به 100 عنوان کتاب (تا سال 1383)در     رشته های مختلف علوم پزشکی بوده که از میان کتب وی می توان به کتاب مبانی طب سسیل (دوره 9جلدی)، کتاب بیماریهای زنان ویلیامز (دوره 3جلدی)،کتاب بیماریهای زنان نواک (دوره 2جلدی)،کلیات چشم پزشکی، ارتوپدی آدامز، اورولوژی اسمیت، بیماریهای زنان کیستنر، اندوکرینولوژی اسپیراف، بیوشیمی هارپر، خلاصه طب داخلی هاریسون، خلاصه طب کودکان نلسون، هند بوک پرستاری برونر، ایمونولوژی رویت، فارما کولوژی گات و دهها عنوان دیگر اشاره نمود.

     از فعالیت های دیگر علمی وی می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

1-استاد دانشگاه و مسئول نظارت علمی بر کتب علوم پزشکی

2-سردبیر ماهنامه «پزشک و آزمایشگاه»

3-رئیس هیت مدیره شرکت لیمان ارتباط روز

4-عضو شورای اجرایی فصلنامه « پزشکی امروز زنان»

5-مدیر مسئول مؤسسه علمی و انتشاراتی قاضی جهانی

6-مدیر واحد اهل قلم و عضو هیئت مدیره انتشارات علوم پزشکی گلبان

     دکتـر روشنـک قطبـی همسـر دکتر قاضی جهانی فارغ التحصیل رشته فیزیولوژی  و مدیر مسئول فصلنامه « پزشکی امروز زنان » است که علاوه بر مشارکت در کارهای علمی همسرش و ترجمه کتب علوم پزشکی، نویسنده و مترجم ادبیات کودکان نیز می باشد.

 

 

v     مهندس اصغر نوید قاضی جهانی

  (برنامه نویس برتر و موفق استان)

 

                                                                                                  Image hosting by TinyPic

 

 

     مهندس اصغر نوید فرزند محمدباقر است که در سال 1349 هجری شمسی در محله علیای قاضی جهان دیده به جهان گشود. وی پس از اخذ دیپلم ریاضی وارد دانشگاه اصفهان گردید و در رشته ریاضی شروع به تحصیل نمود و در این رشته در گرایش نرم افزار کامپیوتر فارغ التحصیل گردید. وی پس از آن در شرکت های کامپیوتر مختلفی در تبریز شروع به کار نمود و توانست با برنامه نویسان مختلفی آشنا گردد و این آشنایی ها زمینه ای گردید تا پس از مدتی به واسطه پشتکار و اعتماد به نفس به یکی از برنامه نویسان برتر و موفق استان آذربایجان شرقی بدل گردد.

     مهندس نوید تاکنون در آفرینش صدها برنامه مختلف کامپیوتری برای سازمانها، ادارات، شرکت ها و مؤسسات گوناگون براساس نوع، گستردگی و حجم کار مورد نیاز نقش آفرینی نموده و برنامه هایی در زمینه حسابداری و انبارداری طراحی نموده است. وی مدتی نیز در مرکز آموزش کامپیوتر کتابخانه عمومی قاضی جهان به عنوان استاد کامپیوتر در تربیت دانش آموختگان زیادی سهم بسزایی ایفا نموده است.

 

 

v     مهندس محمدرضا رنجبری قاضی جهانی

 

                                                                                 مهندس محمد رضا رنجبری قاضی جهانی

 

     مهندس محمدرضا رنجبری فرزند صادق ،متولد 1348 در قاضی جهان است. وی پس از اخذ دیپلم ریاضی فیزیک در سال 1364 در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه قبول و پس از فارغ التحصیلی شروع به همکاری با دانشگاه آزاد تبریز در رشته کامپیوتر نمود.

     مهندس رنجبری اولین فردی است که دوره های آموزش کامپیوتر را برای اولین بار در شهرستان آذرشهر و در کتابخانه عمومی قاضی جهان ایجاد نمود و سپس به تدریس اولین دوره های کامپیوتر در پادگان 03 عجب شیر، شهرستان اسکـو، دانشگــاه آزاد اسلامــی شبستــر و تدریــس اولیــن دوره سخت افزار

 

دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مبادرت نمود وی همچنین سابقه تدریس در دانشگاه جامع تکنولوژی را در پرونده خود دارد.

      مهندس رنجبری اولین دوره کارودانش و طرح کار کامپیوتر را در سطح شهر تبریز تشکیل داده و از این طریق دانش آموختگان فراوانی تحویل جامعه داده است و اینک می تواند به جرأت ادّعا کند که صاحبان بیش از صد شرکت و خدمات رایانه ای در سطح تبریز و استان دست پرورده وی بوده و از کلاس درس وی آموزش دیده اند.

     از مهندس رنجبری تاکنون چهار عنوان کتاب در موضوعات مختلف علوم کامپیوتری به طبع رسیده که به دفعات مکرر تجدید چاپ شده و در اختیار علاقمندان علوم کامپیوتری قرار گرفته است.

1- سیستم عامل Dos 3.0

2- گرافیک کامپیوتری(چاپ انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و احرار)و اولین کتاب با ضمیمه دیسکت

3-  سیستم عامل 5.0   و  Dos 6.0

4- ترجمه کتاب  Hand book basic  در 940 صفحه

     مهندس محمدرضا رنجبری در سال 1372 شرکت آیلار کامپیوتر را تأسیس و به مدت 2 سال مدیریت عامل آن را برعهده گرفته و سپس تأسیس خدمات کامپیوتری رنجبری با آموزشگاه مجزا تا سال 1377 و پس از آن بزرگترین شرکت رایانه ای استان را با عنوان فراز رایانه آذر تأسیس و مدرن ترین فروشگاه کامپیوتری استان را در مجتمع تجاری ابریشم افتتاح نموده و شرکت تحت مدیریت وی همواره جزو سه شرکت برتر استان به انتخاب شورایعالی انفورماتیک کشور بوده است.

 

 

v     محمد کاظم زاده قاضی جهانی

 

                                                                                     محمد کاظم زاده قاضی جهانی

 

 

     محمد کاظم زاده فرزند احمد متولد سال 1361می باشد. وی یکی از نویسندگان و روزنامه نگاران و قلم زنان عرصه مطبوعات و جراید کثیر الانتشار می باشد که مدرک رسمی خبرنگاری خود را از صدا و سیمای مرکز قزوین دریافت نموده است.

     محمد کاظم زاده مدتی به عنوان خبرنگار خبرگزاری و روزنامه جمهوری اسلامی و سپس در نشریات زیادی همچون طلوع و نسیم سحربه عنوان دبیر بخش های خبری انجام فعالیت نموده و در چاپ 45 ویژه نامه مختلف نقش داشته و با همکاری دوست قلمی اش جناب آقای قربان قدیری کتابی تحت عنوان «سر زمین تمدنهای کهن در غرب استان قزوین(قاقازان  درگذرتاریخ)» به طبع رسانده است.

     وی ورزشکار بوده و از اعضای کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی کشورمان میباشد و توانسته به قلل مرتفع کشورمان در کنار کوهنوردان بزرگی همچون مرحوم محمداوراز صعود کند. وی همچنین دبیر باشگاه پرسپولیس بهاران و  دبیر هیئت کوهنوردی زیبا شهر قزوین می باشد که یکی از فعالترین هیئت های کوهنوردی کشورمان می باشد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 16 اردیبهشت 1386 ساعت 16:16

با سلام < چرا در مورد فرار یکی از مغزهای آذربایجان که از آذرشهر گریخت مطلبی ندارید( ناصر کشککی) با تشکر
سایت شما جالب است ولی
لطفا وقت برنامه هاتون را زیاد کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد