قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

افسانه ها و عجایبی از قاضی جهان

v     افسانه ها و عجایبی از قاضی جهان

 

  پنچ تفنگدار نگهبان

      می گویند در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار در قاضی جهان شایع گردید که کفتارها شب ها به قبرستان بزرگ حمله کرده و قبرها را خالی می کنند. به مجرد پخش این شایعات پنـج نفـر از جوانان قاضی جهان به نامهای جعفر، نصیر، تقی، رضا و حسین تصمیم گرفتند اسلحه به دست گرفته و به نوبت از قبرستان مراقبت نموده و نگهبانی دهند. افراد سالخورده تعریف می کنند که پس از مدتی به کوشش این پنج نفر،کفتارهای خون آشام نابود شده و آرامش و امنیت مجدداً به قاضی جهان برگشت.

 

 

 

 

اژدهای عظیم الجثه     

 

                                                               Image hosting by TinyPic

 

 

     یکی از عجایب قاضی جهان وجود اژدهای عظیم الجثه ای در تپه بزرگ می باشد که معمولاً بزرگترها در نشست ها و مجالس شب نشینی برای کودکان و جوانان تعریف می کنند و نسبت به بزرگی و جثه عظیم و ترسناک این اژدها داستانسرائی ها نموده و افسانه های مختلفی را نقل می نمایند.

     از واپسین افرادی که این اژدها را به چشم خود دیده و مردم از زبان وی نقل می کنند مرحوم مشهدی عبدالله صادقپور است که وی در قید حیات خویش چنین می گفت:

     « روزی صبح زود پس از اقامه نماز به قصد کار از منزل خارج شدم چند متری از خانه دور نشده بودم که ناگاه صدایی شنیدم، صدای غرشی از طرف چشمه میر عبدالله به گوش می رسید دوان دوان و با حالتی ترسان به دهنه چشمه نزدیک شدم ناگاه اژدهای بزرگی را مشاهده کردم که دهان خود را گشوده و زبان خود در کف چشمه پهن کرده و همه آب چشمه را می نوشد، در این موقع چنان ترس بر من مستولی گشت که قدرت فریاد کشیدن نداشتم زبانم قدرت تکلم نداشت و از ترس زبانم بند آمده بود،بعد از لحظاتی اژدها را دیدم که پس از سیراب شدن از دهنه چشمه برخاست و التفاتی به من نکرد و غرش کنان به سوی مقبره الاولیاء روانه شد ،وقتی به اولیاء برگشتم اژدها را دیگر ندیم چرا که ناپدید شده بود و اثری از آن نبود».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد