قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

یک قاضی جهانی صاحب بزرگترین کارخانه تولید قند مایع خرمای خاورمیانه

یک قاضی جهانی صاحب بزرگترین کارخانه تولید قند مایع خرمای خاورمیانه   

 

  

شرکت شهدباب پارس

 

 

مشخصات شرکت

نام واحد  : شهدباب پارس

  زمینه فعالیت  :خوراک مشترک حیوانات،شیرینی جات و مرباجات و تنقلات   

 

 

 

 

مدیرعامل: مهندس سعید باغبان اورندی  قاضی جهانی

  • عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز
  • کارآفرین برتر استان آذربایجان شرقی
  • منتخب جشنواره برترین شرکت های کشور 

 

مهندس سعید باغبان اورندی

 آدرس و تلفن کارخانه :

صوفیان - جاده صوفیان شهرک سرماه گذاری خارجی خیابان آسیای 2  - تلفن (0472) 3366132

 وب سایت :

www.shahdbabepars.com

شرکت شهد باب پارس در سال 1386 با هدف رونق و بهبود صنعت خرما، محصول ملی کشور و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی در زمینی به مساحت 30274 مترمربع با زیربنای 11744 مترمربع سالن های تولید و اداری احداث گردید و پس از نصب و راه اندازی دستگاههای خطوط تولید و تاسیسات با همکاری مهندسین ایرانی و اروپائی توانست به فرآیند تولید قند مایع خرما در اوایل سال 1388 برسد که از حیث تجهیزات یکی از بزرگترین و مجهزترین مجموعه تولید قند خرما و کنسانتره میوه جات در منطقه است.   

درفاز دوم با روند فعالیت شرکت و اجرای طرح توسعه ، تولید انواع شربت های میوه برپایه قندمایع خرما و همچنین توسعه صادرات تعریف گردید  که موفقیت چشمگیری در صدور محصول قندمایع خرما به کشورهای اروپایی ، آسیایی و روسیه را موجب گردید و اینک محصولات این مجتمع با نام سهیل دردسترس عموم قرار گرفته است. اکنون ما آماده ایم با تکیه بر دانش و تجربیات امروز بشری در گستره جهان محصولاتی با کیفیت عالی و ارگانیک را برای مصرف کنندگان عزیز تولید و مهیا سازیم. تحول در نگرش تولید مواد غذایی از اساسی ترین نیازمندیهای بخش صنایع کشاورزی محسوب شده و ما با نگاه تحول پذیر خواهیم توانست در بازارهای جهانی حضوری فعال و چشمگیری داشته باشیم. امروز، مزیتهای تولید مدرن متکی بر اتوماسیون صنعتی در محصولات غذایی کشور را می توان بیشترین دستاورد انتقال تکنولوژی دانست. افزایش ضریب استانداردهای بهداشتی در تولید مواد غذایی باتوجه به قوانین بین المللی، افزایش راندمان تولید با بهره گیری از مواد اولیه مناسب و افزایش بازدهی بالا از ضروریاتی است که بیش از هر زمان دیگر در صنایع غذایی و کشاورزی کشور عزیزمان احساس می شود.

با این دیدگاه شرکت در همان ابتدای فعالیت توانست گواهینامه های بین المللی سیستم مدیریت کیفیمهندس سعید باغبان اورندیت براساس استاندارد (ISO9001-2008) و سیستم ایمنی غذا (HACCP) و (ISO22000) از موسسه TUV آلمان را اخذ نماید که علاوه برآن گواهی های حلال و FDA از سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت نموده و همواره در رسیدن به مدیریت کیفیت جامع TUM با استفاده از ابزارهای مورد نیاز تلاش میکند و مدیرعامل شرکت برای 3 سال متناوب کارآفرین برتر استانی و کشوری معرفی شده است.

 

 

 

 

 

به گزارش نصر نیوز، مدیر عامل شرکت شهد باب پارس تبریز تولید کننده قند مایع خرما و کنسانتره میوه جات در هفتمین جشنواره کارآفرینان برتر استان به عنوان کارآفرین برتر جشنواره انتخاب و طی مراسمی از سوی  معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای سپاس و قدردانی از خدمات ایشان لوح و تندیس اهداء شد.

این گزارش حاکی است، همچنین در لوح سپاسی که از سوی استاندار آذربایجان شرقی به مدیر عامل این شرکت اهدا شد آمده است: 

لوح کارآفرین نمونه به شرکت شهدباب پارس

جناب آقای سعید باغبان اورندی

مدیر عامل محترم شهد باب پارس

بر اساس ارزیابی های هیئت داوران هفتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر جنابعالی به عنوان کارآفریتن برتر استان در سال 91 انتخاب می گردید.

ضمن ارج نهادن به تلاش های بی وقفه در بسط و توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری و اشتغال، انتظار می رود با تداوم ابتکار و نوآوری در استفاده از منابع،امکانات و فرصت ها، بیش از پیش زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور عزیزمان ایران اسلامی را فراهم آورید.

توفیق روز افزون تان را از درگاه ایزد منان خواهانم.

علیرضا بیگی-استاندار آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرما اگرچه محصول تولیدی استان نیست ولی با طرح مطالعاتی کارشناسان و همت سرمایه گذاران استانی، با ایجاد بزرگترین واحد فرآوری خرمای کشور، از هدرروی خرمای درجه سه و چهار استانهای جنوبی کشور جلوگیری وممانعت بعمل آمده است.

محمدیان در حاشیه بازدید از کارخانه فرآوری مایع قندخرما در آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در صنعت خرما وحمایت از نخل داران کشور می توان به بازگشت روزهای پر افتخار گذشته در تولید خرمای درجه یک دنیا امیدوار بود .

وی خاطر نشان کرد: کارخانه فرآوری مایع قندخرما در آذربایجان شرقی درسال1386 با هدف رونق و بهبود صنعت خرما، محصول ملی کشور و همچنین جذب سرمایه گذارخارجی در زمینی به مساحت 30274 مترمربع و با زیربنای 1744 مترمربع سالن های تولید احداث ودرفاز دوم به سال 89، با اجرای طرح توسعه، تولید انواع شربت های میوه برپایه قندمایع خرما و همچنین توسعه صادرات تعریف که موفقیت چشمگیری درصدور محصول قندمایع خرما به کشورهای اروپایی،آسیایی وروسیه را موجب گردیده است.

دکتر محمدیان، به ایجاد، راه اندازی و توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی با توجه به پتانسیل های تولیدی مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: این سازمان با بهره گیری از تمامی توان خود با جذب، حمایت و هدایت سرمایه گذاران در گسترش طرح توسعه بخش کشاورزی جهت ایجاد صنایع مادر و زیربنایی تلاش می نماید.

گفتنی است :میزان سرمایه گذاری در این کارخانه،650 میلیارد ریال بوده که10 درصد آن توسط سرمایه خارجی تامین شده است.

این کارخانه توانسته است گواهینامه های بین المللی سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد (ISO9001-2008) و سیستم ایمنی غذا (HACCP) و(ISO22000) ازموسسه TUV آلمان را اخذ وعلاوه برآن، گواهی های حلال وFDA از سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت نموده و همواره در رسیدن به مدیریت کیفیت جامع TUM با استفاده از ابزارهای مورد نیاز تلاش می کند. 

 

شرکت شهدباب پارس

قند مایع خرما

خرما (Phoenix dactylifera) به عنوان یک منبع تغذیه ای با ارزش و سرشار از انرژی مطرح است و طبق نظر متخصصان علوم تغذیه یکی از باارزش ترین مواد غذایی بوده و حاوی عناصری است که برای زندگی و فعالیت بدن انسان مورد نیاز می باشد.

قند مایع خرما کنسانتره رنگبری شده شیره خرماست که پس از مراحل استخراج عصاره خرما با حذف ترکیبات پکتینی، پروتئین، فیبر و رنگ تولید می شود و رنگ آن از قهوه ای تا زرد روشن قابل تغییر می باشد.

قند مایع خرما برای اولین بار در دنیا در ایران و با هدف تغذیه سالم، تنوع در فرهنگ غذایی، کمک به قشر زحمتکش تولید کننده خرما، تولید محصولات متنوع داخلی، رونق تجارت خارجی و حرکت بخش کشاورزی و صنعت به سوی جهانی شدن تولید شده است. پیش بینی می شود که این فرآورده به دلیل قابلیت های خاص، از استقبال چشمگیری در بازار داخلی برخوردار گردد.

قند مایع خرما با بریکس 76 دارای 73% ماده قندی می باشد. قندهای اصلی تشکیل دهنده آن گلوکز و فروکتوز است که نسبت آنها تقریباً یک می باشد که از نظر ترکیب قندی مشابه عسل کندو و شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) است.

قند مایع خرما در مقایسه با ساکارز دارای مزایایی می باشد (تمایل کم به تبلور (شکرک)، ظرفیت رطوبتی پایین (دارا بودن خاصیت جذب رطوبت)).

شیرین کننده هایی که دارای فروکتوز می باشند نسبت به سایر شیرین کننده ها مانند ساکارز و گلوکز مایع در فرآیند تولید فرآورده های شیرین و قنادی دارای خصوصیاتی هستند که منجر به بهبود کیفیت و افزایش ماندگاری محصول نهایی می شود. شیرین کننده های حاوی گلوکز و فروکتوز دارای خصوصیاتی چون جاذب الرطوبه بودن، کنترل تبلور، گرانروی پایین، بهبود رنگ و طعم، نرم کردن بافت و کاهش فعالیت آبی هستند که این فاکتورها در خصوصیات بافتی و نگهداری محصول تاثیر دارند. این نوع شیرین کننده ها تمایل زیادی به جذب آب دارند و به این علت برای حفظ رطوبت فرآورده و افزایش زمان ماندگاری استفاده می شوند.

طبیعی بودن قند مایع خرما دلیل مهمی برای استفاده بیشتر آن در صنایع مختلف می باشد. خرما و قند مایع آن به دلیل داشتن مقدار گلوکز زیاد تاثیر بسیار مهمی روی عضلات قلب، تحریک و تقویت قلب دارد و سبب بهبود وضع فشار مایعات بدن و تنظیم فشار خون (به دلیل پایین بودن نسبت سدیم به پتاسیم) می شود.

یک مسئله مهم در جایگزین کردن قند مایع خرما با شکر بررسی مسائل اقتصادی است که برای کاهش قیمت تمام شده سایر اجزا فرمول هم جابجا می شوند. 

                                                                       

شرکت شهدباب پارس 

شرکت شهدباب پارس 

شرکت شهدباب پارس 

شرکت شهدباب پارس 

شرکت شهدباب پارس 

 

قندمایع خرما محصول شرکت شهدباب پارس 

قندمایع خرما محصول شرکت شهدباب پارس 

محصول شرکت شهدباب پارس 

قندمایع خرما محصول شرکت شهدباب پارس 

قندمایع خرما محصول شرکت شهدباب پارس 

قندمایع خرما محصول شرکت شهدباب پارس

نظرات 3 + ارسال نظر
hazim m. jalaut 29 اسفند 1396 ساعت 15:51

DEARS
WE INTEND TO BUILD FACTORY FOR PRODUCING SUGAR FROM DATE PALM.
WE NEED YOUR TECHNICAL HELP AND ADVICE ABOUT THIS PROJECT.

HOPING RECEIVING YOUR REPLY SOON
THANKS

کلا عالی بود . ممنون میشم اگه راجع به سالن ورزشی هم مطالبی بگی !!

پرنسس 9 مهر 1392 ساعت 12:18 http://pranses1368.mihanblog.com/

وبلاگت خبرنامه نداره از آپ شدنش خبردار بشم؟
از امروز یکی از طرفدارای وبلاگت شدم.
لطفا وبلاگت رو توی دایرکتوری سایتم لینک کن
متنظرتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد