قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان
قاضی جهان

قاضی جهان

فرهنگ و آداب و رسوم و جلوه های طبیعی و آخرین اخبار دهستان قاضی جهان

استاد حاج مجید وثوقی قاضی جهانی از چهره های ماندگار قاضی جهان

 

 

 

 

 

استاد حاج مجید وثوقی قاضی جهانی از چهره های ماندگار قاضی جهان  

استاد حاج مجید وثوقی قاضی جهانی از چهره های ماندگار قاضی جهان     

استاد حاج مجید وثوقی قاضی جهانی از چهره های ماندگار قاضی جهان

حجت الاسلام والمسلمین حاج مجید وثوقی قاضی جهانی از مفسرین، مدرسین و معلمین علوم قرآنی، ادیب و شاعر اهل بیت عصمت و طهارت و از سخنوران برجسته قاضی جهان و آذربایجان شرقی می باشد.

استاد حاج مجید وثوقی قاضی جهانی که در قاضی جهان به حاج باقر هم مشهور می باشد  فرزند ارشد مرحوم میرزاحسن وثوقی نوه کربلایی میرزاحسین و نوه دختری مرحوم حاج علی اصغر محمدی قاضیجهانی (از مبارزین و مشروطه چی های معروف آذرشهر) و خواهرزاده مرحوم حجت الاسلام والمسلمین میرزااسدالله محمدی ، در 25 فروردین ماه سال 1312 در قاضی جهان از توابع شهرستان آذرشهر در آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود.

در نگارش کتاب « قاضی جهان در گذر تاریخ» نام تعدادی از بزرگان و مشاهیر قاضی جهان به دلیل شتابزدگی مولف ذکر نشده است ، از جمله بزرگانی که نامشان در این کتاب از قلم افتاده استاد حاج مجید وثوقی می باشد که امیدوارم در چاپ دوم این کتاب جبران گردد. در همایش تجلیل از چهره های ماندگار قاضی جهان نیز وی جهت تجلیل دعوت شده بود که به دلیل کسالتی که داشت نتوانست در مراسم حضور یابد.

به زودی شرح حال مفصلی از زندگی وی را برای دوستداران و اهالی قاضی جهان خواهم آورد در این قسمت من باب آشنایی با آثار وی یکی از دفاتر شعر این استاد شعر و ادب را که با قلم خودش نگاشته و با مقدمه ای که در اول آن آورده جهت استحضار علاقمندان تقدیم می نمایم.

با احترام / وحید کاظم زاده

@qazijahan

 

 

  

استاد حاج مجید وثوقی در عنفوان جوانی  در کتاب فروشی ابن سینا تبریز در دهه سی شمسی

 

بسمه تعالی

بجای مقدمه

اشعاری که در این  دفتر بعنوان شعر مطرح می شود، برای گوینده یک نوع مشغولیت و وقت گذرانی محسوب می گردد.

گاهی فکر می کنم که من دارم شعرمی گویم از خودم و از هر کی شاعر است خجالت می کشم .

مخصوصاً از شعرای بزرگ گذشته که با اشعار خودشان در جامعه آنروز و امروز یک تحول فکری بوجود آورده اند که غیر قابل توصیف است .

درهر حال من هر چه گفته و سروده ام برای خودم بوده نه برای دیگران .

ولی بعضی از اشعار مُخلص بدرد بچه های کم سن و سال می خورد که به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام علاقه داشته باشند می توانند استفاده نمایند .

چون همه اشعاری که راجع به قرآن کریم گفته شده از خود قرآن مجید الهام گرفته شده است . کتاب مقدس قرآن کریم ، هم انسان ساز و همچنین هدایت کننده است بنابراین هر کس بخواهد هم در زندگی دنیا و همچنین در آخرت موفق و نجات پیدا کند باید به ریسمان محکم قرآن مجید چنگ بزند و از فضل و عنایات قرآن مبین که کتاب آسمانی است استمداد بطلبد، و حتماً مورد لطف و عنایت پروردگارمتعال قرارخواهد گرفت .

اشعای که در صفحه بعد ملاحظه می نمائید، همه الهام گرفته از کتاب آسمانی است و همه این اشعار برای بچه های متدین و عزیز ایران تقدیم می گردد .

باشد که خدمت ناقابل و کوچکی جهت پیشبرد اهداف مقدس قرآن کریم انجام داده باشم .

و امیدوارم این قدم کوچک حقیر در پیشگاه مقدس آقا و مولایم حضرت مهدی صاحب الزمان (عج ) مورد توجه و لطف و عنایت آن بزرگوار قرار بگیرد و باز هم امیدوارم یک عنایت خاصی مبذول فرمایند تا کاری که شروع کرده ام بدون عُجب و ریا به اتمام برسانم . این اثر ناقابل را به محضر مقدس آن بزرگوار تقدیم می نمایم .

مجید وثوقی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد